تبیان، دستیار زندگی
رونق مهربانی
رونق مهربانی
رونق مهربانی
مجموعه تلویزیونی «رویای گنجشك‌ها» به كارگردانی راما قویدل و تهیه‌كنندگی رضا جودی به عنوان سریال ویژه شبكه دو سیما برای پخش در ایام ماه مبارك رمضان، اوایل اردیبهشت ماه در شمال كشور مقابل دوربین رفت، اما تصمیم مدیران سیما به این منجر شد كه سریال چمدان در فه
نگاه به ماه
نگاه به ماه
نگاه به ماه
بوسیدن روی ماه» در حال حاضر بهترین فیلم اکران پاییزی است؛ فیلمی تاثیرگذار که مخاطب را تا انتها با خود همراه می‌کند و این کار را هم در مسیری خلاف روال معمول انجام می‌دهد.
‌قیصر در دهه ی نود
‌قیصر در دهه ی نود
‌قیصر در دهه ی نود
در هفته نیروی انتظامی سریالی از تلویزیون ایران پخش می شود که به نوعی با این مناسبت هماهنگی دارد؛ یعنی موضوع آن پلیس است. کاری نداریم که پیشنهاد ساخت این سریال از طرف تلویزیون بوده است یا از برنامه های ناجا هر چه که بوده محصول آن تبدیل شده است به سریال دیو
کلاه گران قیمت
کلاه گران قیمت
کلاه گران قیمت
کارگردان کلاه پهلوی در پاسخ به انتقاداتی که نسبت به سریالش مطرح است ، منتقدین را به شکیبایی دعوت کرده است . به اعتقاد سید ضیاالدین دری بسیاری از اشکالاتی که از طرف مخاطبین مطرح می شود ، در قسمت های بعدی رمزگشایی خواهد شد ، با این که تمامی انتقادها به محتو
تکیه بربادی از مسیر کجا
تکیه بربادی از مسیر کجا
تکیه بربادی از مسیر کجا
تکیه بر باد هم طرفداران زیادی دارد و هم منتقدینی که تعدادشان کم نیست . منتقدین تکیه بر باد ، تنها به جهت موضوع فیلم و نگاه جامعه شناختی این مجموعه را ضعیف نمی دانند ، بلکه در نوع روایت داستان ، فرم نمایشی انتخاب شده در تمام قسمت ها با اشکالاتی همراه است .
مادرانه ای که دوستش داریم
مادرانه ای که دوستش داریم
مادرانه ای که دوستش داریم
بوسیدن روی ماه به تبعات تلخ جنگ در یک خانواده‌ی ایرانی اشاره دارد اما طعم تلخ رایج در سینمای اجتماعی این سال‌ها و نیز سینمای جنگ را به مخاطب نمی‌چشاند. بوسیدن روی ماه فیلمی در رثای مادرانی که فرزندانشان را در جریان جنگ هشت ساله چون شاخه گلی به آب سپرده‌ان
نسیم و باد و توفان
نسیم و باد و توفان
نسیم و باد و توفان
چند نفر تهرانی ـ كه فقط یكی از آنها در فیلم دیده می شوند، به روستای سیاه دره در كردستان می‌روند. روستائیان تصور می كنند كه آن ها برای یافتن گنج آمده اند و مرد اصلی گروه نیز بدش نمی آید كه مردم چنین تصوری داشته باشند. تنها چیزی كه در او و دوستانش دیده می ش
کمدی جنگی و تکرار
کمدی جنگی و تکرار
کمدی جنگی و تکرار
اگر نیاز به سرگرمی را در كنار نیاز به خنده و نشاط قرار دهیم بدون شك تولید مجموعه‌های نمایشی طنز چه در قالب‌های داستانی و چه به شكل آیتمی و فانتزی از ضرورت‌های جامعه امروز است.
هفت بیجار ی از همه ی فیلم ها
هفت بیجار ی از همه ی فیلم ها
هفت بیجار ی از همه ی فیلم ها
هوشنگ صدفی در نقد سریال «بیدار باش» كه پخش آن پنجشنبه تمام شد، اینگونه گفت: این مجموعه كه این روزها به عنوان نماد برنامه‌سازی دفاع مقدس رسانه ملی، فضای دهه‌ی 60 را برای نسل سومی‌ها به تصویر می‌کشد، تصویری غیرواقعی و کپی شده از تولیدات سینمایی همچون «لیلی
مورد عجیب كلاه‌قرمزی
مورد عجیب كلاه‌قرمزی
مورد عجیب كلاه‌قرمزی
سینمای جهان در بهترین شرایط معمولا سعی دارد فیلمهای مهم خود را با استفاده از مهره‌های مهم بازیگری بر روی پرده ببرد. این چهره‌های مهم بازیگری در سراسر دنیا نه تنها به عنوان برند شناخته شده‌ای به حساب می‌آیند معمولا كمپانی‌های بزرگ‌هالیودی بازگشت بخشی از سر
این همه صدا
این همه صدا
این همه صدا
«بی‌خداحافظی» پیش از آنکه یک اثر بلند سینمایی باشد، یک مستند داستانی است که در آن سعی شده با شیوه‌هایی چون فلاش‌بک و انجام مصاحبه‌های متعدد، وجه مستند کار پررنگ‌تر از جنبه داستانی‌اش باشد؛ حقیقتی که کاملا ناآگاهانه در فیلم رخ داده و این امر با سوژه داستان
در مه پرسه می زنند
در مه پرسه می زنند
در مه پرسه می زنند
برای بسیاری از فیلم هایی که جای امیدواری سینمای آبرومند هستند ، این اتفاق می افتد که بی سر وصدا اکران می شوند . بدون تبلیغات و در اکران محدود و تک سئانس. مثل پرسه در مه که خیلی ها با ورودش به شبکه ی خانگی اصلا از وجودش با خبر شدند.