تبیان، دستیار زندگی

مدیرعامل تبیان توجه خانواده ها نسبت به نوجوانان را خواستار شد

مدیرعامل موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان در یادداشتی با عنوان «هشت نوجوان در انتظار مکافات» نسبت به بی تفاوتی در قبال موضوعات اجتماعی واکنش نشان داد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آقامیری
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضاآقامیری این یادداشت را در نقد رفتار اجتماعی نسبت به موضوعات و مشکلات نوجوانان تهیه کرده است.
مدیرعامل موسسه تبیان می نویسد:« مطلبی را هم در روزنامه جوانان خواندم؛ که لینکش را اینجا می بینید در آن مطلب یک هم وطن ایرانی خیرخواه مقیم آمریکا به همراهی همسرش، در سفری که به ایران داشته با یک نوجوان خیابانی آشنا شده و از روی خیرخواهی و انسانیت، مقدمات تحصیل او را در آمریکا مهیّا می نماید که اکنون از او به‌عنوان متخصص مشهوری در آمریکا نامبرده می‌شود، حتی در زندگینامه برخی از دانشمندان ناسا؛ آمده است که با خیرخواهی یکی از ثروتمندان ایرانی در سن دوازده سالگی به آمریکا راه یافته و اکنون از مهمترین متخصصان ناسا قلمداد می‌شود.پس از این مقدمه کوتاه؛ سوال این است ؟ در جنایت هایی که این کودکان و نوجوانان سهواً و یا عمداً مرتکب شده اند فقط خودشان مقصرند؟ در پاسخ باید گفت: قطعاً تنها خودشان مقصر نیستند! خانواده، جامعه و چه بسا اتخاذ سیاستهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کلان کشوری نیز تقصیر کودک و نوجوان مرتکب قتل و خطا را کم رنگ می‌کنند تا جایی که شاید؛ سهم کودک متهم،در این گونه رخدادهای نگران کننده، بسیار اندک باشد.درست است که زمینه جنایت در شخصیت افراد مستعدّ شکل می‌گیرد اما وقتی فرهنگ سازی صحیح و تربیت اجتماعی؛ درست شکل نمی گیرد، این استعدادها زودتر به منصه ظهور می رسد! من از آخر شروع می‌کنم: ممکن است گاهی تصمیمی اخذ شود که درصد قابل ملاحظه ای از جامعه، به خط فقر نزدیک تر شوند! اگر ملاحظه نمائیم حتماً در می یابیم که اتّخاذ برخی تصمیمات کلان کشوری، چه مشکلات سنگینی می تواند به گرده اجتماع تحمیل نماید؛ مثلاً گرانی های بدون مقدمه در امر معیشت، گاهی ثروت برخی از افراد را یک باره، نصف کرده است!. عدم امنیت شغلی، عدم توجه به بیکاری و اشتغال از سوی برخی از مسئولان و یا اتخاذ تصمیماتی که حاشیه نشینی در شهرهای کلان را عنان گسیخته، ایجاد و توسعه دهد، بی توجهی به توسعه سواد اجتماعی، بی توجهی به قضیه اعتیاد و ادامه دادن سیاست های اشتباه در مسئله مواد مخدر.عدم توجه به آسیب ها و آفت های تحصیلی و غیره در دوره های مختلف آن، بی توجهی به مقوله جوان از ناحیه دست اندرکاران و.. .عدم تعهّد و بی مسئولیتی سازمان های فرهنگ ساز و دین گستر مثل سازمان های تبلیغی و حوزوی نسبت به مقوله کودک، نوجوان و جوان؛ همچنانکه شایسته این قشر تاثیر گذار باشد و.. .. خانواده: دومین عاملی که چنین مصائبی را رقم می زند خانواده است!»
متن کامل به همراه سایر یادداشتها در نشانیhttps://tebyan.net/ قابل مشاهده است.