تبیان، دستیار زندگی
نید 9 نکته ی مهم در برگزاری یک جشن عروسی موفق: مراسم عروسی هر فرد،بی شک،خاطره انگیز ترین وبهترین شب در تمام عمر اوست.ولی در چند سال اخیرتبدیل شده است به پر استرس ترین ،دلهره آور ترین و سخت ترین شب.همه چیز حالت نمادین...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شمع و چراغارو روشن کنید

9 نکته ی مهم در برگزاری یک جشن عروسی موفق:


مراسم عروسی هر فرد،بی شک،خاطره انگیز ترین وبهترین شب در تمام عمر اوست.ولی در چند سال اخیرتبدیل شده است به پر استرس ترین ،دلهره آور ترین و سخت ترین شب.همه چیز حالت نمادین پیدا کرده است.حضوردر باغ و آتلیه برای انداختن عکس وفیگور های رمانتیک،برای عروسی که استرس داردو دامادی که دلشوره تمام وجودش راگرفته،غیر ممکن است.جالب این جاست که خانم عکاسی می گفت 60درصد عروس و دامادها در روز عروسی با هم قهر هستند.
کلید یک جشن عروسی موفق در برنامه ریزی آن می باشد. چه جشنی یک جشن موفق است؟ جشنی که همه چیز به خوبی پیش رود. مشکل عمده ای در طی آن به وجود نیاید. مسلّم است که در هر مراسم عروسی نکات کوچکی از قلم می افتد ولی به یاد داشته باشید که می توانید خطاها و مشکلات را با برنامه ریزی صحیح به حداقل برسانید.

این نکات ساده به شما کمک می کنند که حدّاقل مقداری از استرس شما کاهش یابد.


یک اشتباه عمومی:

اشتباهی که بسیاری از زوج ها به آن دچار می شوند عدم برنامه ریزی دراز مدت می باشد.

پس از نامزدی هر چه سریع تر باید نسبت به برنامه ریزی جشن عروسی اقدام کنید.


یک تقویم خریداری کنید:

به محض تعیین تاریخ جشن عروسی، تاریخهای مختلفی را برای انجام کارهای مرتبط مشخص کنید. برای مثال: اگر نامزدی شما در خرداد ماه می باشد و عروسی شما در فروردین می باشد، تاریخی را در تقویم خود برای رزرو محل جشن در ماه شهریور انتخاب نمایید. سعی کنید تمام کارهایی که مقدور می باشد از ماه ها قبل انجام داد را انجام دهید تا در ماه های پایانی دغدغه ی خاطر کمتری داشته باشید.


در طول هر هفته، زمانی را به برنامه ریزی تخصیص دهید:

یک روز هفته را انتخاب کنید و در آن روز مشخص کارهای انجام شده را مرور و نسبت به برنامه ریزی هفته های آتی اقدام کنید.


تقسیم وظایف:

بهترین روش انجام کارها، تقسیم وظایف می باشد. عروس و داماد هر دو باید در جریان انجام کلیه ی امور باشند. لیستی با ذکر تمام جزئیات از کارهایی که باید انجام شوند تهیه نمایید، سپس از روی آن ،کارها را تقسیم نمایید.


صحبت، صحبت، صحبت:

بسیار حائز اهمیت است که مطمئن شوید کارها با ذکر جزئیات دقیق تقسیم گردیده اند و مطمئن شوید که به همدیگر نکات ریز را یادآوری و در موردشان صحبت کرده اید.


انعطاف پذیر باشید:

مسلّما" هرکدام از طرفین، عروس و یا داماد ممکن است خواسته ها و نظرات مختلفی را در برگزاری مراسم و حتی جزئیات تهیه و تدارک داشته باشد. همیشه اجازه دهید که طرف مقابل دلایل خود را در مورد نکات فوق بیان نماید. شاید دلایلی وجود دارد که شما اگر مطلع شوید نظرتان موافق گردد. نهایتا" هیچگاه فراموش نکنید که انعطاف پذیری یک اصل بسیار مهم می باشد.


انعقاد قرارداد:

در هنگاه عقد قرارداد با تالارهای پذیرایی، مراکز سرو غذا و گل فروشی ها حتما" تمام جزئیات را قید نمایید و انتظارات دقیق خود را در زمان عقد قرارداد بیان نمایید. مطمئن شوید در قرارداد تاریخ دقیق، زمان و محل را قید نموده اید. فراموش نکنید که در مورد انتخاب موارد فوق کیفیت را فدای قیمت پایین نکنید! مهمترین نکته اینکه قبل از امضای قرارداد آن را به دقت مطالعه کنید ضمن اینکه قبل از امضای آن از شرایط کنسل نمودن و هزینه های احتمالی کنسل کردن آن مطلع شوید.


به برنامه ریزی خود ادامه دهید:

مسلّم است که هر چه بیشتر و دقیق تر برنامه ریزی نمایید احتمال اینکه مشکلی بروز نماید را به حداقل می رسانید. دفترچه یادداشتی خریداری نمایید و تمام اطلاعات مربوطه را در آن نگهداری کنید. (رسیدها، قرارداد ها، برنامه ها و ...) و حتی کارهایی را که به دوستان و اقوام واگذار می کنید را در آن یادداشت نمایید.

منبع:سایت جشن آرا


مقالات مرتبط:

- هدفمند حرکت کنید

- چگونه با انگیزه و هدفمند باشیم

- 30 قانون زندگی

- زندگی هدفمند

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.