تبیان، دستیار زندگی
- باشگاهها به مانند وصله ای در كنار كارخانه های دولتی هستند - سازمان تربیت بدنی آمادگی جذب مربیان طراز اول را دارد - تشكیل سازمان ورزش زنان امری قطعی است  به گزارش از خبرنگار تبیان :   مهندس مهرعلیزاده معاون رییس ج...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در نشست مطبوعاتی صبح امروزمهندس مهرعلیزاده

- باشگاهها به مانند وصله ای در كنار كارخانه های دولتی هستند

- سازمان تربیت بدنی آمادگی جذب مربیان طراز اول را دارد

- تشكیل سازمان ورزش زنان امری قطعی است

به گزارش از خبرنگار تبیان :

مهندس مهرعلیزاده معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی صبح یكشنبه در كنفرانس خبری به سوالات خبرنگاران پیرامون مسایل مختلف روز ورزش از قبیل وضعیت مربیان خارجی در ایران، ورزش روستایی، اعتراض فدراسیون های ورزشی در رابطه با بودجه، حمایت باشگاه ها از ورزش و ... پاسخ داد.

در ابتدای نشست، رییس سازمان تربیت بدنی برنامه ریزی در ورزش را از مهمترین فعالیت های دستگاه ورزش در زمان حضور خود اعلام كرد و گفت: طرح جامع یكی از اقدامات مهم در جهت برنامه ریزی وجهت دهی به ورزش بود كه پس از ماه ها تلاش به تصویب رسیده و آینده ورزش در صورت اجرای این طرح، روشن خواهد بود.

وی در رابطه با روی آوردن ورزش به بخش خصوصی خاطر نشان كرد: كاهش تصدی گری دولت و واگذاری اماكن و امكانات ورزشی به مردم و بخش خصوصی یكی از كارهای اساسی سازمان تربیت بدنی به شمار می رود.

مهندس مهرعلیزاده توسعه و گسترش ورزش روستایی را اساس كار سازمان دانست و بیان كرد: عقب ماندگی و كاهش خدمات در روستا ها به وضوح دیده می شود بنابراین برای گسترش ورزش روستایی در تلاش هستیم كه امكانات لازم را در اختیار روستاها قرار دهیم.

رییس سازمان تربیت بدنی در مورد اعتراض تعدادی از فدراسیون ها به كاهش بودجه اعلام كرد: درخواست برخی از فدراسیون ها برای دریافت بودجه مازاد غیر منطقی است. در نتیجه فدراسیون ها به جای اعتراض باید به فكر درآمدزایی و همكاری با بخش خصوصی باشند.

وی در مورد وضعیت فرهنگی جامعه ورزش اظهار داشت: متاسفانه هنوز نتوانستیم در این زمینه برنامه ریزی خوبی داشته باشیم باید با برنامه ریزی درست و منطقی، فرهنگ سالم را در جامعه بوجود آوریم.

وی همچنین عدم استفاده از مربیان طراز اول را در تیم های ملی به خاطر بودجه، بهانه ای بیش دانست و آمادگی سازمان را برای جذب مربی اعلام كرد.

مهندس مهرعلیزاده در خصوص وضعیت فوتبال تصریح كرد: تا زمانیكه باشگاه های ما فعال نباشند و به بخش خصوصی واگذار نشوند، نمی توانیم انتظار پیشرفت را در تیم های ملی داشته باشیم.

باید شرایط جامعه طوری باشد كه باشگاه ها مستقل شوند.

90% كارخانه های ما، دولتی هستند و باشگاه ها یك وصله در كنار این كارخانه ها فعالیت می كنند بنابراین نمی توانیم با این شرایط انتظار پیشرفت داشته باشیم.

وی ادامه داد: از فدراسیون فوتبال برنامه های 20 سال آینده را خواسته ایم.

رییس سازمان تربیت بدنی در خصوص معاون جدید ورزش بانوان اعلام كرد: خانم احمدی پور یكی از مدیران قوی در بخش اجرایی می باشند.

بعد از بازنشستگی خانم طاهریان نیاز به یك مدیر برنامه ریز در جهت ایجاد تحولاتی در ورزش بانوان كاملا حس می شد در نتیجه پس از بررسی های فراوان دكتر احمدی پور به عنوان شایسته ترین مدیر برای احراز این پست انتخاب شد.

وی همچنین تشكیل سازمان ورزش زنان را امری قطعی دانست كه با اجرای طرح جامع، راه اندازی خواهد شد .

تبدیل سازمان تربیت بدنی به سازمان ملی ورزش نیز از جمله كارهای انجام گرفته در طرح جامع بود.

مهندس مهرعلیزاده در بخش پایانی در مورد جایگاه خبرنگاران گفت: اینكه می گویند خبرنگاران حامیان ورزش هستند بی ربط نیست گاهی در ورزش دیده می شود برخورد ناشایستی با مطبوعات و خبرنگاران انجام می گیرد بنابراین این حركت را محكوم كرده و از حقانیت خبرنگاران دفاع می كنم.

لازم به ذكر است پس از صحبت های مهندس مهرعلیزاده با توافق اكثر رسانه ها 10 نفر به عنوان نماینده جهت تعیین تكلیف وضعیت خبرنگاران شناخته شدند كه طی جلساتی با عیسی اسحاقی مشاور وی ، جایگاه خبرنگاران مشخص خواهد شد.