تبیان، دستیار زندگی

اولین هدیه برای آقای داماد و خانم عروس

محبت های کادو شده برای نامزد

یکی از دل مشغولی های دختر و پسر تازه عقد کرده این است که اگر روز خاصی برسد که باید هدیه ای به طرف مقابل خود بدهد و یا اگر بخواهد بدون مناسبت، چیزی برای همسرش بخرید، باید چقدر گران باشد که همسرش احساس کند خیلی برای او مهم بوده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
عقد

 قبل از گرفتن جشن عروسی، دختر و پسر در مدت زمانی که از سوی خانواده ها و خود دو طرف مشخص می شود، وارد مرحله شیرین نامزدی می شوند. می خواهند عشق و علاقه و دوست داشتن خود را نسبت به طرف مقابلش به شکل های مختلفی نشان دهد. از تماس های طولانی و خرید شارژ برای او، پیامک های هر ساعته عاشقانه گرفته تا خرید گل و هیده با مناسبت و بی مناسبت برای او.

همه محسنات کادو دادن در صورتی برآورده می شود که شأنِ گیرنده هدیه در انتخاب و دادن هدیه رعایت شود و مضاف بر آن، هدیه با حس خوب و محبت به فرد داده شود.


هر دو نفر سعی می کنند برای آنکه در دل دیگری نفوذ بیشتری کنند، کارهایی را انجام دهند که به عقل طرف مقابل نرسد. از سورپرایز کردن در رستوران و کافه ها و کادوی که گارسون محترم سر میز شام می آورد تا گذاشتن سوئیچ ماشین زیر بالش و پیامک دادن اینکه بابانوئل بی وقت زیر بالشت هدیه ای گذاشته است.

آنچه مهم است، نشان دادن علاقه و محبت طرفیت به همدیگر است. حد و اندازه و نوع آن بستگی به خود افراد دارد. گرچه واضح است که بزرگی یا کوچکی، گرانی یا ارزانی آن تاثیری در کم و زیاد شدن ارادت شما ندارد بلکه اصل هدیه دادن برای طرف مقابل باید دارای ارزش باشد و نوع آن نباید ارزشگذاری شود.

اگر این شکل از ابراز علاقه از نظر مالی ارزشگذاری شود، با توقعات کاذب و تجملات بی شماری همراه می گردد و بعد از مدتی کم کم جنبه وظیفه پیدا می کند. و دختر و پسری که در دوران نامزدی ممکن است از نظر مالی در مضیقه باشند خودشان دچار آسیب می شوند.

هدیه دادن باعث نزدیک ترشدن افراد به یکدیگر می شود. هدیه باعث می شود دو نفر به یکدیگر محبت بیشتری پیدا کنند و قلب هایشان به یکدیگر نزدیک تر شود؛ اما همه محسنات کادو دادن در صورتی برآورده می شود که شأنِ گیرنده هدیه در انتخاب و دادن هدیه رعایت شود و مضاف بر آن، هدیه با حس خوب و محبت به فرد داده شود. در این دوره می توان با دادن هدایایی هر چند کوچک به یکدیگر، این صمیمیت و نزدیکی قلوب را ایجاد کرد.

گرچه در دوره نامزدی بویژه برای عروس خانم به مناسبت های مختلف هدایای از سوی خانواده داماد فرستاده می شود، اما دادن هدیه با مناسبت یا بدون مناسبت از سوی خود آقا داماد در محکم کردن چیوند محبت بین آنها اثرگذاری بیشتری دارد. هدایای که خانواده پسر برای دختر خانم تهیه می کنند باید در مطلب جداگانه به آن پرداخته شود.

بیشتر بخوانید:
راه و رسم هدیه دادن در دوران عقد
عشق با طعم‌ كاغذ‌ كادو
ایجاد صمیمت و امنیت با هدیه‌دادن

داماد به عروس
آقاپسرها که نامزد دارید بسیار مهم است که همیشه یا اغلب اوقات دستِ پر باشید. قیمت هدیه خیلی مهم نیست، مهم انجام این کار است. دختری که می‌خواهد همسر شما باشد، ناخودآگاه در مواجهه با شما نقش دختر بچه‌ای در برابر پدرش را دارد که از چیزهای کوچکی که پدر برای او می‌خرید لذت می‌برد. خرید خوردنی‌های کوچکی که دختر دوست دارد، برای او تصویر جذابی از شما ایجاد می‌کند و همین موضوعات در ذهن او تأثیر مثبت می‌گذارد.

در یک کلام می‌توان گفت تلاش کنید هربار که می‌خواهید با هم بیرون بروید، هنگام رفتن به خانه دخترخانم، دست خالی نروید. این هدایا می‌تواند یک آدامس یا شکلات یا تنقلات و البته پاستیل، عروسک‌ها و مجسمه‌های کوچک یا یک‌شاخه گل باشد، اما تأثیر روانی بسیار مثبتی دارد.

دادن این‌گونه هدایا باعث می‌شود ذوق کودکانه آن دختر زنده شود. این حس‌وحال موجب می‌شود شیرینی زندگی افزایش پیدا کند. وظیفهٔ یک مرد است که همسرش را شاد کند. این باعث می‌شود پایه‌های زندگی با شادمانی ریخته شود.

ایجاد این احساسات به آن دخترخانم کمک می‌کند که با فعال‌شدن حالت‌های کودکانه این احساس را در خود تقویت کند که می‌تواند به این آقاپسر به‌عنوان همسر تکیه کند. این‌گونه روانش برای تصمیم‌گیری راحت‌تر می‌شود. به‌ویژه خرید و هدیه‌دادن عروسک ممکن است به تقویت این فضا کمک زیادی کند و این در ارتباط شاد همسران با یکدیگر نقش مؤثری دارد.

عروس به داماد
هدیه دادن فقط مختص آقا به خانم نیست و دخترانی که در دوره نامزدی به سر می برند نیز می توانند با  هدیه دادن های متنوع، علاقه خود را به همسرشان ابراز کنند. پسرها از اسباب بازی های ماشین و سی دی بازی های فوتبال و ... بسیار خوشحال می شوند. حتی می توانید لابلای خاطراتی که از کودکی خود برای شما تعریف می کند، چیزهای کوچکی را که دوست داشته برای او یادآوری کنید. همیشه مرد نباید برای زن گل بخردی، مردان نیز اگر از سوی همسر خود گل دریافت کنند، محبت شان به همسرشان دوچندان می شود.

عروس خانم ها در این دوران اگر شاغل هستند می توانند از درآمد خود و اگر کار نمی کنند از پس اندازشان، چیزهایی که می دانید باعث خوشحالی همسرشان می شود را به آنها هدیه دهند و این محبت های ریز و درشت، ریشه عشق را در وجودتان محکم تر می کند.  

منابع: نمناک، دکترسلام

 

 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.