تبیان، دستیار زندگی
طره ره توشه های جاده ی سبز زندگی - مخصوص آقایان (4) برای خواندن مقاله ی قبل اینجا را کلیک کنید . مهم ترین ویژگی ها و اولویت های زنان اکثرالخیر فی النساء. بیشترین خیر در زنان است.(1) در جهت حسن ارتباط با زنان باز هم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زنان،عاشقان بالفطره

ره توشه های جاده ی سبز زندگی - مخصوص آقایان (4)


برای خواندن مقاله ی قبلاینجا را کلیک کنید .


مهم ترین ویژگی ها و اولویت های زنان

اکثرالخیر فی النساء.

بیشترین خیر در زنان است.(1)

در جهت حسن ارتباط با زنان باز هم چنان نیازمند شناخت بیش تر ایشان هستیم پس باز هم بدانیم مهم ترین ویژگی ها و اولویت های زنان:

1- برای زن ها محبت بر هر چیز مقدم است.

2- زن ها توان آفرینش دارند.

3- زن ها به زمان توجه خاصی دارند.

4- زن ها نیاز دارند احساس امنیت کنند.

5- زن ها نیاز دارند احساس ارزشمند بودن کنند.


برای زن ها محبت بر همه چیز مقدم است.

قال الصادق(ع)

العبد کلما ازداد للنساء حبا ازداد فی الایمان فضلاً.

هر چه محبت زن در قلب مرد زیادتر شود فضیلت ایمانش زیادتر گردد.(2)

- دنیای زن، دنیای محبت است. محبت ورزیدن، فداکاری کردن و محترم شمردن روابط صمیمی، طبیعت زن است.

- زن ها خودآگاهانه انتخاب نکرده اند که محبت مهم ترین اولویت زندگیشان باشد، بلکه محبت فی الواقع، مهم ترین اولویت زندگی آنهاست. طبیعتاً و ذاتاً و فطرتاً این گونه اند.

- خودآگاهی، افکار و احساسات زن ها به طرزی طبیعی و غریزی همگی روی محبت متمرکز هست.

- مرد و زن به دو طریق متفاوت محبت را تجربه می کنند:

برای اغلب زن ها محبت واقعیتی بی انقطاع و ممتد است، توجهی مستمر و مداوم که هیچ گاه ناپدید نمی شود، حتی مواقعی که مشغول کار یا انجام وظایفی است که ظاهراً هیچ گونه ارتباطی با محبت ندارند. ولی برای اغلب مردها محبت کلاسه شده و تفکیک شده است. گویی دیداری است یا بخشی از وجودشان آن هم گه گاهی و با تعیین وقت قبلی.


چرا برای زن ها عشق بر هر چیز مقدم است

- احساس ارزش شخصی زنان به این بستگی دارد که چقدر در محبت کردن آن هم از صمیم دل در مسیر طاعت الهی و ارتباط برقرار کردن موفق بوده اند.این در حالی است که احساس ارزشمند بودن در مردان به میزان موفقیت ها و دست یابی های آنها به خواسته هایشان بستگی دارد.

- هنگامی که همه چیز در روابط یک زن خوب و عادی است ،حال او خوب است و احساس خوبی نسبت به خود دارد. ولی هنگامی که وضعیت غیرعادی است، احساس ناامنی می کند. البته در زنانی که از نظر ایمانی در درجه ی بالایی قرار دارند این مسئله کم تر دیده می شود.

- صرف نظر از این که اوضاع کاری یا شغلی زن، برنامه ها و علایق او، چقدر خوب پیش می رود، اما چنانچه مشکلی در رابطه ی صمیمی او با همسرش به وجود آمده باشد، احساس خوبی ندارد.

- تجربه ی اغلب مردها دقیقاً نقطه ی مقابل این است. چنانچه زندگی محبتی آنان عالی و بی عیب و نقص باشد اما روز بدی را در سرکار گذرانده باشند به سختی می توانند احساس خوبی داشته باشند.

هنگامی که زنان محبت را بر همه چیز مقدم می دانند، وقت و انرژی بیش تری را صرف روابط خود می کنند، برنامه ریزی می کنند تا لحظاتی خاص و جاودانی خلق کنند و دوست دارند به طور مستمر همه چیز را بهتر کنند؛ اما مردها از این وضعیت سوء برداشت کرده و فکر می کنند زن ها پرتوقع و زیاده خواه هستند، تشویش و دل واپسی دارند و می خواهند مردها را کنترل کنند.

خطاب به مردها: هر چه بیش تر محبت زن به خود را قدر بدانید، بیش تر به نیازهای خود خواهید رسید و بیش تر همسرتان خوشنودی شما را جلب خواهد کرد.

به یاد داشته باشید زنی که با قلبی باز، مهربان و سرشار به شما محبت می ورزد، هدیه ی گران بهایی را به شما ارائه داده است. او سعی ندارد در مقابل، چیزی از شما بستاند، بلکه تنها می خواهد تعهد، پایبندی، از خود گذشتگی و شادی خود را به شما هدیه دهد.همه ی زن ها از چنین توانایی برخوردار نیستند. پس قدر همسر خود را بدانید.

قال رسول الله(ص)

مَن اِتَّخَذَ زوجَهً فلیکرمها. (3)

کسی که زن می گیرد باید او را احترام کند.

پس شاید لازم باشد در جهت تاکید به زنان بگوییم!

هنگامی که ما زن ها می آموزیم توانایی خود را در محبت ورزیدن به عنوان موهبتی زیبا گرامی بداریم و قدر بدانیم، مردان زندگیمان نیز می آموزند تا به طرز مشابهی با ما رفتار کنند.

درمقاله ی بعد به بحث توانائی ها و نیازهای زنان می پردازیم.

ادامه داد...


پانوشت ها:

1- خصال، ج 1، ص 55

2- وسائل، ج 14، ص 11

3- انصاریان، نظام خانواده در اسلام، ص 370

برگرفته از کتاب:«همسر اگر اینگونه می بود» - نویسنده:راضیه محمد زاده


مقالات مرتبط:

معاشرت با خانواده‌ی همسر

ساحل آرام

فرشته ای در خانه

توهمانی که هستی

کلید قلب همسرم

خوشبختی را به خانه بیاوریم

احساس خوشبختی کنید

دو گوش ویک دهان

قهرمان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.