تبیان، دستیار زندگی

مدیر قرآن و عترت حوزه‌ خبر داد؛

برگزاری طرح سبک اقوم ویژه طلاب و فضلای حوزه

طرح سبک اقوم در راستای تربیت مروجان قرآن کریم و اعزام آن‌ها به حوزه‌های علمیه سراسر کشور بر اساس گام‌های قرآن در جهت نهادینه کردن نظام اخلاقی در جامعه است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
 سبک اقوم

حجت الاسلام سید مصطفی رضوی با اشاره به اجرای طرح سبک اقوم در هفته جاری، گفت: طرح سبک اقوم در راستای تربیت مروجان قرآن کریم و اعزام آن‌ها به حوزه‌های علمیه سراسر کشور بر اساس گام‌های قرآن در جهت نهادینه کردن نظام اخلاقی در جامعه است.

مدیر مرکز قرآن و عترت حوزه‌های علمیه ادامه داد: طرح سبک اقوم تلاش می‌کند تربیت و اخلاق را بر اساس آموزه‌های قرآن در حوزه‌های علمیه پیاده کند.

وی عنوان کرد: این طرح در تاریخ پنج‌شنبه 21 دی‌ماه با سخنرانی حجت الاسلام حمید ملکی معاون تهذیب حوزه‌های علمیه و حجت الاسلام حمید محمدی دبیر و قائم مقام شورای توسعه فرهنگ قرآنی در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) افتتاح می‌شود.

حجت الاسلام رضوی خاطرنشان کرد: اسم طرح نیز از یکی از آیات قرآن مبنی بر اینکه قرآن انسان‌ها را به استوارترین راه‌ها هدایت می‌کند و کسانی که از این راه‌ها استفاده می‌کنند به سعادت می‌رسند گرفته شده است.

وی افزود: این طرح به صورت مستمر بوده و به موضوعات مختلف می‌پردازد و در حوزه نظام اخلاقی و تربیتی طلاب و با هماهنگی نظام تهذیب جامع انجام می‌شود و پاکدامنی و عفاف اولین موضوعی است که در این طرح به آن پرداخته می‌شود.

حجت الاسلام رضوی با بیان این که طرح یاد شده برای طلاب برادر سطح مقدمات پایه ریزی شده است، اظهار کرد: قرآن بهترین راه‌ها را برای انسان‌ها نشان می‌دهد و استفاده از کلام خداوند در زندگی بهترین جاذبه این طرح برای مخاطبین آن است که امیدواریم با استقبال پرشور طلاب همراه شود.

منبع: رسانیوز