نشست پرسش و پاسخ فیلم «شماره ١٧ سهیلا» به کارگردانی محمود غفاری در دومین روز از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با حضور تعدادی از عوامل این فیلم در برج میلاد برگزار شد.
فیلم خانه را شاید بتوان از لحاظ تکنیکی اثری رو به جلو دانست و از این باب که پایتخت شلوغ را برای روایت سینماییش استفاده نکرده نکته ای مثبت قلمداد کرد، اما بی شک پدر کشی موجود در فیلم لکه ای نیست که به این راحتی بتوان آن را از دامان سینمای ایران پاک کرد.
سینمای ایران در دهه هفتاد و دهه سازندگی و دوران پس از جنگ مضمون تازه ای را یافته بود؛ «عشق». مضمونی دو دهه بواسطه تحولات سیاسی و اجتماعی و شرایط جنگ و غیره جایش در سینمای ایران خالی بود و دهه هفتاد تم غالب فیلم های ایرانی بود، مضمونی که اتفاقا مخماطبان
در روز اول جشنواره سی و پنجم، پنج فیلم در کاخ جشنواره واقع در برج میلاد به نمایش در می آید. فیلم مستند «آبی کمرنگ» و فیلمهای داستانی «خانه دیگری»، «ایتالیا ایتالیا»، «خانه (اِو)» و «آزاد به قید شرط» در روز اول به نمایش در می آید.
شبکه یک سیما این روزها در تدارک ساخت مجموعه ای تازه است؛ سریال «پرواز در ارتفاع صفر» که داستان آن در اوایل شروع جنگ تحمیلی می گذرد و داستان خلبانی را روایت می کند که در دوراهی انجام وظیفه حرفه ای یا ماندن در کنار همسر و خانواده اش قرار گرفته است.
کیانوش عیاری با ابراز امیدواری از اینکه سینمای ایران فیلم «کاناپه» را نمایش دهد، گفت: این فیلم بدون پرداختن به سیاهی ها، امروزِ ایران است و من آن را برای مردم ساخته ام.
مسعود مددی کارگردان فیلم «گیتا» که این روزها در سینماهای کشور روی پرده است درباره روند شکل گیری این فیلمنامه و نخستین تجربه اش در عرصه سینمای بلند داستانی صحبت کرد.
در حالی که کمتر از یک هفته از عرضه فیلم سینمایی «فروشنده» در شبکه نمایش خانگی می گذرد، این فیلم در بسیاری از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان به شکل غیر قانونی به روی آنتن رفت.
داستان مجموعه «معمای شاه» حالا به برهه وقایع حساس منتهی به انقلاب اسلامی نزدیک شده است، برهه ای که موجب شده تمرکز فیلمنامه روی شخصیت های سیاسی بیشتر معطوف شود و زندگی و شخصیت و تصمیمات این چهره ها را به شکلی ویژه به تصویر بکشد. یکی از این شخصیت های تاثیرگ