تبیان، دستیار زندگی
از حضور دوباره هدیه تهرانی در «فجر» تا همدردی با علی نصیریان
از حضور دوباره هدیه تهرانی در «فجر» تا همدردی با علی نصیریان
از حضور دوباره هدیه تهرانی در «فجر» تا همدردی با علی نصیریان
جشنواره فیلم فجر در حالی روز چهارم خود را پشت سر گذاشت که برخی حاشیه‌های افتتاحیه همچنان ادامه داشته و بعضی برنامه‌ها و نشست‌های جشنواره نیز به احترام علی نصیریان - که در سوگ همسرش است - تحت تأثیر قرار گرفت.
 فیلم کودک را خانواده‌ها هم باید دوست داشته باشند
فیلم کودک را خانواده‌ها هم باید دوست داشته باشند
فیلم کودک را خانواده‌ها هم باید دوست داشته باشند
سهیل موفق که با فیلم سینمایی «پاستاریونی» در ویژه‌برنامه «سیمرغ و پروانه ها» سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شرکت دارد، گفت: به اقتضای دوران امروز باید فیلم‌هایی بسازیم که هم بچه‌ها دوست داشته باشند، هم خانواده‌ها.
شوخی دراماتیک با مرگ
شوخی دراماتیک با مرگ
شوخی دراماتیک با مرگ
محمدرضا هنرمند بعد از 16 سال دوری از فضای سینما با فیلم متفاوتی به جشنواره سی و هفتم آمده است. او که سابقه ساخت فیلم با موضوع مرگ دارد این بار در «سمفونی نهم» بازهم سراغ این سوژه رفته است.
«مسخره‌باز»؛ در افکت قدرتمند، در انتقال مفهوم ناتوان
«مسخره‌باز»؛ در افکت قدرتمند، در انتقال مفهوم ناتوان
«مسخره‌باز»؛ در افکت قدرتمند، در انتقال مفهوم ناتوان
مسخره‌باز می‌تواند توجه سلایق خاص را به خود جلب کند. در کنار این موارد، صداگذاری خوب، ویژوئال افکت‌های فوق‌العاده، فیلم‌برداری دل‌چسب عیار فیلم را بالابرده است؛ با همه این‌ها، مسخره‌باز همچنان ویژه مدیوم سینما نیست.
جهش بلند تنابنده در کارگردانی
جهش بلند تنابنده در کارگردانی
جهش بلند تنابنده در کارگردانی
قسم در یک‌کلام فیلم خوب و کاملی است. این فیلم دومین اثرتنابنده در مقام کارگردانی بعد از فیلم گینس (۱۳۹۴) است. موفقیت فیلم در نگاه اول مدیون فیلم‌نامه آن است. استارت اولیه داستان از توصیف یک مجهول کلید می‌خورد. پس‌ازاین استارت است که رابطه کاراکترها یک‌به‌یک با مجهول اصلی داستان مشخص می‌شود. مجهولی که با ورود شخصیت‌های شناسنامه‌دار و رابطه علل و معلولی اشان بایکدیگرو کلیت ماجرا، کم‌کم هویت اصلی و ضبط‌وربطشان با شیرازه روایت معلوم می‌گردد. روایت با الگویی ریتم دار برای مخاطب بازگو می‌شود
 تیغ و ترمه، تیغ کارگردان بر اعصاب مخاطب
تیغ و ترمه، تیغ کارگردان بر اعصاب مخاطب
تیغ و ترمه، تیغ کارگردان بر اعصاب مخاطب
کیومرث پوراحمد دیگر فرزند زمانه خودش نیست و همین موجب می‌شود تا تیغ و ترمه بیش از هرچیز خنده‌دار باشد و برای آنکه وقت گذاشته تا فیلم را کامل ببیند، اعصاب خورد کن. اگر نام کارگردان در تیتراژ فیلم دیده نمی‌شد، در بهترین حالت می‌توانستیم بگوییم تیغ و ترمه، یک اثر ماقبل فیلم اول یک کارگردان است.
حاشیه و متن نشست رضا میرکریمی در فیلم فجر
حاشیه و متن نشست رضا میرکریمی در فیلم فجر
حاشیه و متن نشست رضا میرکریمی در فیلم فجر
نشست خبری فیلم سینمایی «قصر شیرین» در حالی برگزار شد که میرکریمی که کارگردانی این اثر را برعهده داشت توضیحاتی را درباره تامین منابع مالی فیلم سینمایی «ما همه با هم هستیم» ارائه و حامد بهداد هم به شدت از فیلمنامه «قصر شیرین» دفاع کرد.
 مرگ و عشق در «سمفونی نهم»
مرگ و عشق در «سمفونی نهم»
مرگ و عشق در «سمفونی نهم»
«سمفونی نهم»، نهمین ساخته محمدرضا هنرمند است که این کارگردان درباره علت نام گذاری اثرش معتقد است سمفونی نهم بتهوون به عنوان سمفونی مرگ شناخته می‌شود که بی‌ارتباط با مضمون فیلم هم نیست، اما با این حال نمی‌خواسته اسم فیلم سمفونی مرگ باشد.