تبیان، دستیار زندگی

پذیرش ایده‌های خلاقانه در روابط عمومی ها به چه میزان است؟

در گفتگو با مدیر ارشد ارتباطات و روابط‌عمومی، MillerCoors: - من بالا آوردن ایده‌های قدیمی را به هیچ عنوان نمی‌پذیرم. اما از آنجا که این اتفاق گهگاه رخ می‌دهد، باید گفت که گاه اجرای دوباره ایده‌هایی که در گذشته کارکرد خوبی داشته‌اند، پاسخگو می‌باشد. اما به هر حال، من فکر می‌کنم آنچه مشتریان و کارگزاری‌ها را به هیجان می‌آورد، فرصت پرورش ایده‌های تازه و جدید است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
روابط عمومی
پیت مارینو، مدیر ارشد ارتباطات و روابط‌عمومی، MillerCoors است. این متن کامل گفتگویی است که بخش هایی از آن در گزارش هولمز منتشر شد.

به هنگام تصمیم‌گیری برای استخدام و بهره‌گیری از یک کارگزاری، خلاقیت تا چه میزان در انتخاب شما تأثیرگذار است؟
مسلما فاکتور بسیار کلیدی است. خلاقیت همان چیزی است که کارگزاری‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند. من در جستجوی کارگزاری هستم که تنها به ایده‌های کهنه‌ای که پیش‌تر برای مشتری دیگری کارکرد داشته یا نداشته است نچسبیده باشد. ایده نمی‌تواند چیزی باشد که در گذشته از آن استفاده کرده باشید. ایده ایده نیست. می‌توان گفت که یک ایده بوده است، اما در لحظه‌ای که به اجرا درمی‌آید، دیگر یک ایده نیست. این خلاقیت نیست. صرفا راحت‌طلبی است. به همین دلیل است که کارگزاری روابط‌عمومی در خلاقیت همواره پشت کارگزاری‌های تبلیغات حرکت می‌کند. خلاقیت امری دشوار و نیازمند پرورش یافتن و ستایش شدن در یک کارگزاری و توسط مشتریان است.

سطح خلاقیت را در کارگزاری‌های خود چگونه توصیف می‌کنید؟
خوب، زیرا افرادی مانند جاش لوریوس، مدیر اجرایی خلاقیت Olson Engage این موضوع را به خوبی درک کرده است و تیم خود را تشویق می‌کند تا ایده‌های تازه و پیشرفته ارائه دهند.

به طور کلی، پذیرش شما نسبت به ایده‌های خلاقانه کارگزاری خود چه میزان است؟
بسیار بالا. من بالا آوردن ایده‌های قدیمی را به هیچ عنوان نمی‌پذیرم. اما از آنجا که این اتفاق گهگاه رخ می‌دهد، باید گفت که گاه اجرای دوباره ایده‌هایی که در گذشته کارکرد خوبی داشته‌اند، پاسخگو می‌باشد. اما به هر حال، من فکر می‌کنم آنچه مشتریان و کارگزاری‌ها را به هیجان می‌آورد، فرصت پرورش ایده‌های تازه و جدید است.

آیا کارگزاری روابط‌عمومی شما تا کنون به عنوان کارگزاری پیشتاز در خلاقیت معرفی شده است؟
بله، همچنان به کمیابی بوفالوی آلبینو است اما رخ داده است.

موانع بر سر راه کارگزاری‌های روابط‌عمومی برای تبدیل شدن به یک کارگزاری پیشتاز در خلاقیت کدام هستند؟
دو چیز. اول عمق و مقیاس گروه‌های خلاقیت در کارگزاری‌های روابط‌عمومی. بسیاری از مشتریان خواهان و نیازمند عمق و مقیاس خلاقیت هستند. متأسفانه، چنین چیزی به ندرت امکان‌پذیر است زیرا کارگزاری‌ها بودجه کافی به این امر اختصاص نمی‌دهند. دوم، توانایی به سر میز مذاکره، به یکی از این دو دلیل که مشتری درون‌سازمانی شما نفوذ کافی برای باز کردن پای کارگزار روابط‌عمومی به آنجا را دارد، مشتری ترقی‌خواه و علاقمند به بهترین ایده صرف نظر از منشأ آن است، یا این که کارگزاری روابط‌عمومی از سابقه و وجهه خوبی برخوردار است که به گروه بازاریابی به اندازه کافی انگیزه می‌بخشد.

 
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)