تبیان، دستیار زندگی

تغییر وزیر و رئیس بانک مرکزی

نماینده مردم سبزوار در مجلس از رئیس‌جمهور خواسته است ۲ وزیر و رئیس بانک مرکزی را تغییر دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
روحانی
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری تسنیم، حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه پس از پایان ناآرامی‌ها که در چند شهر کشور  اتفاق افتاد باید مسئولان آسیب‌شناسی در این زمینه داشته و علل و عوامل آن را شناسایی کنند، گفت: باید راهکارهای اندیشیده شود تا اینگونه اتفاقات در کشور رخ ندهد.

وی با بیان اینکه  در حال حاضر 70 درصد جامعه کشور را جوانان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: متاسفانه قشر جوان را وارد مدیریت کشور نکرده‌ایم که این باعث ایجاد نارضایتی در این قشر شده است، به نظر بنده باید افرادی که 30 سال خدمت کرده‌اند هرچه سریعتر بازنشسته شوند تا فضا برای حضور جوانان در صحنه مدیریتی کشور فراهم شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: به طور مثال در برخی از دولت‌ها برای اینکه فردی هم حزبی در جای پستی دریافت کند علیرغم اینکه آن فرد بازنشسته است حکمی از هیئت دولت گرفته می‌شود که این زیبنده جمهوری اسلامی نیست.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با تاکید براینکه در ناآرامی‌های که در کشور ایجاد شد برخی‌ها از دو وزارتخانه و  یک سازمان به شدت گله داشتند، افزود: اولین وزارتخانه، وزارت تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی بود، بحث‌های که درباره بیکاری و صندوق‌های بازنشستگی امروز مطرح می‌شود نشان از ناکارآمدی این وزارتخانه است.

مقصودی با بیان اینکه وزارتخانه دیگری که امروز مردم از آن به شدت گله‌مند هستند وزارت جهاد کشاورزی است، اضافه کرد: امروز دامداران، باغداران و گندمکاران از وضعیت وزارت جهاد کشاورزی به شدت گله‌مند هستند که در همین زمینه بارها اعتراض خود را به وکلای خود در خانه ملت اعلام کرده‌اند.

وی ادامه داد: امروز مردم از وضعیت بانک‌ها به ویژه موسسات مالی و اعتباری گله‌مند هستند که این به مدیریت ضعیف بانک مرکزی و شخص آقای سیف بازمی گردد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با تاکید براینکه رئیس‌جمهور برای پاسخگویی به مطالبات مردم وزرای جهاد و کشاورزی، تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی و رئیس کل بانک مرکزی را هرچه سریعتر تغییر دهد، افزود: با لج‌بازی و آمار اشتباه دادن نمی‌توان کارها را پیش برد و در همین زمینه باید تغییراتی در چند وزارتخانه ایجاد شود.
منبع: خبرگزاری تسنیم