تبیان، دستیار زندگی

چگونه از مقاطع چالش برانگیز زندگی گذر کنیم؟

گذر از مشکلات و بن‌بست‌های زندگی

همه ما در طول مدت زندگیمان کم و بیش با چالش‌های متفاوتی روبه‌رو می‌شویم. اغلب افراد در مقابله با مشکلات زندگی سردرگم می‌شوند و اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند. این مشکلات می‌توانند در زندگی شخصی یا شغلی شما به وجود بیایند. برخی در مواقع مواجهه با آنها سعی می‌کنند از مشکل فرار کنند تا از پذیرفتن واقعیت بگریزند. در واقع فرار از مشکلات، بدترین کاری است که می‌توانید انجام دهید و تنها راه عبور از مشکلات، روبه‌رو شدن با آنهاست. نکاتی را که در این مطلب می‌بینید می‌تواند به شما در گذر از مقاطع چالش برانگیز زندگی کمک کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مشکلات زندگی، احساسات، تجزیه و تحلیل، ذهن، خانواده ایرانی، مهارت های زندگی، تفکر
بیش از حد واکنش نشان ندهید
عکس العمل بیش از حد به مشکلات می‌تواند منجر به اتخاذ تصمیمات نادرست شود. زمانی که شما درگیر احساسات شدید می‌شوید و در آن زمان برای موضوعی تصمیم می‌گیرید، به سبب اینکه منطق در این تصمیم‌گیری دخیل نبوده است، منجر به پشیمانی شما در زمان آینده خواهد گردید. از این به بعد زمانی که با یک مشکل برخورد کردید از گرفتن تصمیم در لحظات اول خودداری کنید و زمانی که آرام شدید به حل آن بیندیشید.

واقعیت زمان حال را بپذیرید
همه‌چیز را همان‌گونه که هست بپذیرید. خیلی از افراد سعی می‌کنند تا اشخاص یا وضعیت‌های موجودی را که تحت کنترل آنها نیست، تغییر دهند و زمانی که نمی‌توانند به هدف خود برسند، احساس بدبختی می‌کنند. سعی کنید با واقعیت روبرو شوید و آنچه هست را بپذیرید، تا بتوانید راجع به آن به درستی تصمیم‌گیری کنید.

دیگران را مقصر ندانید
بعضی از افراد عادت دارند تا اشتباهات خود را به گردن دیگران بیندازند و دیگران را مسئول مشکلات پیش آمده برایشان تلقی کنند. بهتر است به جای اینکه انگشت اتهام را به سوی دیگران نشانه روید، به اصلاح اعمال خود بپردازید. مقصر دانستن دیگران تنها باعث پراکنده شدن افراد از دور شما می‌شود.

جدا شدن را تمرین کنید
سعی کنید تا به نتایجی که در زندگی تان می‌بینید، وابسته نباشید. به خاطر داشته باشید که هر شخص سلیقه‌ای مختص به خودش را دارد و ممکن است او مخالف عقاید شما باشد. زمانی که کاری را در زندگی انجام می‌دهید، توقع نداشته باشید تا همه جریانات بر وفق مراد شما باشند.

بیش از حد تجزیه و تحلیل نکنید
زمانی که شما در رابطه با یک وضعیت یا یک واقعه بیش از حد فکر می‌کنید، موجب می‌شود تا شما نسبت به همه‌چیز و همه کس قضاوت کنید. همچنین بیش از حد فکر کردن راجع به یک مشکل سبب می‌شود تا شما اوقات سختی را سپری کنید و به جای دست به کار شدن و رسیدن به هدفتان، در پله اول درجا بزنید. این موضوع بیش از هر چیزی شما را نا امید خواهد کرد.

تغییرات را در زندگی بپذیرید
در طول مدت زندگی، تغییرات جزو اجتناب‌ناپذیر آن محسوب می‌شوند. این شمایید که باید با آنها کنار بیایید. بسیاری از افراد از تغییر فرار می‌کنند و در مقابل آن مقاومت می‌نمایند. این موضوع به این سبب است که تغییر آنها را از راحتی شان برای مدتی خارج می‌نماید. ممکن است شما با آنها شاد یا غمگین باشید، ولی پس از مدتی در خواهید یافت که آنها دائمی نیستند. پس بهتر است برای پرورش ذهن برای حفظ آرامش در این مقاطع از زندگی تلاش کنید.
منبع: آرمان 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.