تبیان، دستیار زندگی

دنیایی از شگفتی ها در خلیج فارس

جزیره زیبای کیش یکی از شگفت انگیزترین شهرهای گردشگری ایرانی هاست. این جزیره تنها 90 کیلومتر وسعت دارد، اما دیدنی ها ی کیش مانند ستاره ای در خلیج فارس می درخشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
کیش

جزیره کیش در روزگاران قدیم به عنوان یک منطقه تجاری بین چین، ایران و اروپا بوده است. جاذبه های باستانی کیش و نقاط محبوب کیش هر ساله مخصوصا در پاییز و زمستان گردشگران زیادی را مجذوب خود می کند. سرزمین رنگارنگ کیش دنیایی از تفریحات آبی و جاذبه های باستانی را در خود جای داده است، برای دیدن این شگفتی ها باید به این سرزمین سفر کرد. پس با ما در مجله همگردی همراه باشید برای سفری خاطره انگیز به زیباترین دیدنی های کیش...

کشتی یونانی
یکی از محبوب ترین دیدنی های کیش، کشتی یونانی است. این کشتی در غرب جزیره کیش به گل نشسته است و تاریخچه آن بر می گردد به سال 1345 که راهی یونان بود، اما بنابر دلایلی به گل نشست. 80 روز تلاش کردند که کشتی به گل نشسته را از گل دربیاورند اما این تلاش بی نهایت بی نتیجه بود و این کشتی برای همیشه در آن جا ماند و به نماد جزیره کیش تبدیل شد. در سفر به جزیره زیبای کیش تماشای این کشتی یونانی مخصوصا در زمان غروب آفتاب آن را از دست ندهید.
شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز
یکی دیگر از شگفت انگیزترین دیدنی های کیش، شهر زیرزمینی کاریز است که از برترین کشفیات جاذبه های باستانی کیش به شمار می آید. این شهر زیرزمینی 2500 سال قدمت دارد و دارای قنات های منحصر به فردی است که در آن زمان نیز می توانسته آب شیرین را در اختیار ساکنین قرار دهد. وسعت این شهر نزدیک به ده هزار مترمربع می باشد و امروزه در فاز یک آن رستوران های متنوع و غرفه های صنایع دستی مردمان بومی، برای گردشگران وجود دارد. حمام های باستانی این شهر زیرزمینی صحن و حصاری 500 متری دارد که از جذاب ترین و شگفت انگیزترین بخش های این شهر هستند.

شهر باستانی حریره
از دیگر نقاط محبوب کیش است که گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند. این شهر باستانی در غار در کوه های سر به فلک کشیده ساخته شده است و به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های باستانی کیش و آثار باستان شناسی دنیا شناخته شده است. اگرچه از کشف این مجموعه سال های زیادی نمی گذرد اما با وجود پیدا شدن ظروف مسی، سکه های تاریخی، سنگ قبر، این شهر را در دنیا مشهور کرد. به شهر باستانی حریر بروید و از زندگی مردمان کوه نشین اطلاعاتی کسب کنید.

روستای باغو
یکی از قدیمی ترین آبادی های کیش روستای باغو نام دارد. این روستا از روستاهای محروم است که در جنوب غربی جزیره کیش واقع شده است. اگرچه که فقط چند خانواده در آن زندگی می کنند و گردشگران توجهی به آن نمی کنند اما درختان حاصلخیز این منطقه، زیبایی خاصی به این روستا بخشیده و از شگفت آورترین دیدنی های کیش به شمار می آید که باید دید.

خانه اعیانی
همان طور که از نامش پیداست از خانه های اعیانی و خانواده های ثروتمند در زمان های قدیم بوده است و آثار کشف شده از این خانه به دور ایلخانی برمی گردد. شبیه به این خانه را می توان در یزد و کاشان دید. خانه اعیانی وسعت زیادی دارد و تاریخ شنیدنی اش جذاب است.
پایاب کیش

پایاب کیش
آثاری که قدمتی دو هزار ساله دارد که در نزدیکی مجموعه درخت سبز واقع شده است. این روزها یکی از نقاط محبوب کیش و از زیباترین دیدنی های کیش به شمار می رود که گردشگران زیادی را به سوی خود می کشد. به پایاب کیش بروید کمی در چایخانه استراحت کنید یا در رستوران غذاهای سنتی ایرانی، غذایی سرو کنید و از تماشای پایاب لذت ببرید.

جاذبه های تفریحی
مجموعه درخت سبز جزیره کیش
گذر هنرمندان کیش
آکواریوم کیش
پارک دلفین ها
گشت دور جزیره
مجموعه باغ پرندگان کیش
لاک پشت های دریایی
و تفریحات دریایی مانند غواصی، جت اسکی و قایق سواری

منبع: سایت همگردی