تبیان، دستیار زندگی

درونگرایی، ابزار خاص مدیران بزرگ

یک ویژگی مشترک بین مدیران موفق

مارک زاکربرگ، ایلان ماسک، وارن بافت، بیل گیتس و بسیاری از مدیران و افرد موفق در دنیا یک ویژگی مشترک با هم دارند. این ویژگی مشترک یکی از دلایل پیشرفت و موفقیت آن‌هاست.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : حمید عبادی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
یک ویژگی مشترک بین رهبران موفق
همانطور که می‌دانیم مارک زاکربرگ فیسبوک را راه‌اندازی کرد و باعث ایجاد تحولی عظیم در دنیای شبکه‌های اجتماعی شد و به یکی از موفق‌ترین و ثروتمندترین افراد دنیا تبدیل شد. ایلان ماسک هم در حال ایجاد کردن انقلابی در صنعت سفرهای فضایی و به‌خصوص سفرهایی بین زمین و مریخ است، البته علاوه بر ایجاد انقلاب در سفرهای فضایی کارهای بسیار بزرگ دیگری هم انجام داده است که یکی از آن‌ها کارخانه‌ی خودروسازی تسلا است. وارن بافت هم که یکی از موفق‌ترین و ثروتمندترین سرمایه‌گذاران شناخته شده در جهان است.

این افراد دارای یک ویژگی مشترک هستند که احتمالا همگی با آن‌ها آشنایی داریم. ایلان ماسک، مارک زاکربرگ و وارن بافت در لیست ثرووتمندترین افراد دنیا قرار دارند و یکی از موفق‌ترین و پولدارترین افراد دنیا هستند. این ویژگی در بین این 3 نفر مشترک است اما این ویژگی مورد نظر ما نیست. 

آیا ویژگی مشترک دیگری بین این 3 نفر وجود دارد؟
در جواب این سوال باید گفت بله. این 3 نفر یک وجه اشتراک دیگر نیز دارند و آن درونگرایی است.

درونگرا ها می‌توانند مدیران بزرگی باشند

معمولا تصورات غلطی در مورد درونگراها وجود دارد. تصور اشتباهی که از افراد درونگرا می‌شود معمولا افرادی اخمو، خجالتی و کم صحبت است. همچنین تصور غلط دیگری وجود دارد که می‌پندارد مدیران بزرگ باید افرادی پر سر و صدا، کاریزماتیک و پر حرف باشند.

اما همانطور که مشاهده می‌کنید و به اثبات رسیده است افراد درونگرا به مدیران بزرگ و موفقی تبدیل می‌شوند که شاید جزو معدودترین‌ها باشند. علاوه بر مارک زاکربرگ، ایلان ماسک و وارن بافت، مدیران و رهبران بسیار موفق و درونگرای دیگری نیز وجود

  افرادی که از شلوغی‌ها به دور هستند و آرام و بی‌سر و صدا به کار خود می‌پردازند دارای خلاقیت بسیاری هستند.

دارند مثل جی کی رولینگ، آلبرت انیشتین، باراک اوباما، بیل گیتس، نیوتن، لری پیج، رزولت و بسیاری از افراد موفق و سرشناس دیگری که نشان می‌دهد بسیاری از ویژگی‌های خوب و بزرگ منشانه در افراد درونگرا وجود دارد که می‌تواند به موفقیت‌های بزرگی در زندگی منجر شوند. در همین مورد سوزان کین نویسنده‌ی کتاب انقلاب ساکت می‌گوید: هیچ تناقضی در راهبری همراه با سکوت (همراه با سکوت اشاره به درونگرایی دارد) نیست. به این معنی که افراد بزرگ و رهبران لایق لزوما نباید افراد پر سر و صدایی باشند.

بیشتر بخوانید:
5 نکته برای پیشرفت شخصی
بهترین گوشی‌هایی که در سال 2018 خواهند آمد
اثر انگشت، یکی از شگفتی‌های بدن انسان

3 کار برای پیشرفت کردن به عنوان یک مدیر درونگرا

اگر شما هم یکی از افراد درونگرا هستید می‌توانید بر روی توانایی‌های خود متمرکز شوید و از قابلیت‌های خود به خوبی استفاده کنید.

1- فضایی برای تنهایی ایجاد کنید

افراد درونگرا، افرادی متفکر و با روحیات منعکس‌کننده‌ای هستند. این ویژگی بسیار پر اهمیت و ارزشمند است زیرا بیشتر مدیران موفق افرادی خودآگاه و متفکر هستند. همچنین مطالعات نشان داده که فضای خلوت و دوری از حواشی و جمعیت، باعث افزایش خلاقیت و ایجاد ایده‌های بزرگ می‌شود. به این معنی که افرادی که از شلوغی‌ها به دور هستند و آرام و بی‌سر و صدا به کار خود می‌پردازند دارای خلاقیت هستند و به ایده‌هایی دست می‌یابند که باعث پیشرفت‌های فراوان در آن‌ها می‌شود.

2- مهارت‌های اجتماعی خود را دست کم نگیرید

یک افسانه‌ی غلط وجود دارد که می‌گوید افراد درونگرا در فروش ناموفق هستند. در واقع باید بگوییم افراد درونگرا در راه‌اندازی و تاسیس شرکت‌های بزرگ بسیار موفق هستند زیرا آن‌ها این قابلیت را دارند که از ذهن افراد با خبر شوند و می‌توانند درون فکر افراد و مشتریان نفوذ کنند و از فکر آن‌ها با خبر شوند.
علاوه بر این توانایی‌ها افراد درونگرا در همدردی، گوش دادن به صحبت‌ها و پرسیدن سوالاتی که باعث ایجاد انگیزه در افراد می‌شود تخصص بسیار زیادی دارند.

3- زیاد مطالعه کنید

یکی دیگر از کارهایی که ایلان ماسک، مارک زاکربرگ و وارن بافت یعنی 3 فرد موفق و ثروتمند و در عین حال درونگرای دنیا با هم اشتراک دارند، مطالعه زیاد است. در واقع وارن بافت 80 درصد از هر روز خود را در حال فراگیری و آموزش دیدن است.
 
شاید شما فردی درونگرا، برونگرا و یا از هر نوع تیپ شخصیتی دیگری باشد. خیلی مهم نیست که از کدام دسته هستیم و چیزی که مهم است این است که انسانی تلاش‌گر و با ذاتی زیبا باشیم. همچنین اهداف خوبی را در ذهن خود بپرورانیم و در راستای اهداف خوب خود تلاش کنیم.