تبیان، دستیار زندگی
یك صفحه كلید بسازید، كه بتواند سیگنال كد الكتریكی را برای هر كلید تولید كند. این عمل توسط یك صفحه كلید واقعی انجام می شود. این صفحه كلید مشتمل بر هشت كلید است،...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صفحه كلید بسازید

این صفحه کلید می تواند سیگنال كد الكتریكی را برای هر كلید تولید كند. این عمل توسط یك صفحه كلید واقعی انجام می شود. این صفحه كلید مشتمل بر هشت كلید است، و لامپ هایی را در مبنای دو به ازای هر كلید روشن می كند.

توصیه می شود برای این فعالیت پژوهشی اولیاء محترم نیز كمك كنند.

وسایل مورد نیاز

وسایل مورد نیاز

خط كش فلزی، چاقو، سه لامپ ٢.٥ ولتی و سرپیچ آنها، پرگار، بست كاغذ، دو مقوای مستطیلی به ابعاد ٨*٢٠ سانتیمتری، پیچ گوشتی، سیم روكش دار، پایه مقوایی چندلایه برای نگه داری سرپیچ لامپ ها، ورق آلومینیوم، نوار چسب دوطرفه، كاتر، باتری ٣ ولت، سیم لخت كن، قیچی، خط كش

١- برای مشخص شدن كلیدها، یكی از مقواهای مستطیل شكل را به هشت قسمت تقسیم بندی كنید. به كمك پرگار، همانند شكل زیر، سوراخ هایی بر روی مقوای مستطیل شكل دیگر ایجاد كنید. در هر سوراخ بست كاغذی وارد كنید.

صفحه كلید

٢- چهار ردیف از بست های كاغذ را به وسیله تكه های كوتاه سیم لخت (از زیر مقوا) به هم وصل كنید. حدود ٣٠ سانتیمتر از دنباله سیم را آزاد بگذارید.

صفحه كلید

٣- به كمك نوار چسب دوطرفه، روی هر یك از هشت قسمت مقوای اول، نوارهایی از ورق آلومینیومی بچسبانید.

صفحه كلید

٤- دو مقوا را به كمك نوار چسب به هم بچسبانید، به طوری كه ورق آلومینیومی و بست كاغذ رو به بالا باشد. مطمئن شوید دو مقوا بر یكدیگر منطبق باشند.

صفحه كلید

٥- به كمك چاقو و خط كش فلزی هفت خط تقسیم بین ورق های آلومینیومی را برش دهید تا هشت كلید حاصل شود. برش ها باید از محل تای لولا (چسب نواری) شروع شود.

صفحه كلید

٦- از چپ به راست اعداد ٠ تا ٧ را بنویسید. كلیدها را روی بست ها خم كنید. وقتی كه یكی از كلیدها فشار داده می شود بایستی تمام بست های زیر آن تماس پیدا كند.

صفحه كلید

٧- همانند شكل لامپ ها و باتری را با سیم به هم وصل كنید. برای این منظور به شكل زیر هم توجه داشته باشید.

صفحه كلیدصفحه كلید

٨- هر كلید را به طور مجزا روی بست ها فشار دهید. به تبدیل اعداد مبنای ده دهی به اعداد مبنای دودویی معادل آن توجه كنید. لامپ ها (كه با ٤ ، ٢ و ١ نشان داده شده) به ازای كدهای دودویی روشن و خاموش می شوند. ورق های آلومینیومی زیر هر كلید به بست كاغذ تماس پیدا می كند و مدار مربوط به آن لامپ وصل می شود. در صفحه كلید واقعی، هر كلید سیم ها را طوری وصل می كند كه سیگنال های روشن - خاموش الكتریكی كدهای دودویی را برای هر كلید شكل می دهد.

صفحه كلید

بازگشت