تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه دونات بدون خمیر مایه

میتونید بجای قالب زدن خمیر رو به چانه های مساوی تقسیم کنید و توی دستتون گردش کنید و بعد صافش کنید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 دونات بدون خمیر مایه
 

مواد لازم

آرد ۲ پیمانه
شکر ۱/۲ پیمانه
روغن ۱/۲ پیمانه
ماست‏ ۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری
تخم مرغ ۱ عدد
گلاب ۲ قاشق غذا خوری
وانیل‏ ۱/۲ قاشق چای خوری
هل به مقدار لازم

طرز تهیه

۱ در ابتدا تخم مرغ را در همزن برقی ریخته و هم میزنیم و سپس شکر را به آن اضافه مینکیم .در حالیکه همزن برقی در حال هم زدن و مخلوط کردن مواد است روغن را اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم .
۲ در ادامه ماست را به مواد اضافه میکنیم و سپس گلاب را به آن اضافه میکنیم .خوب تا به اینجا تمام موادی که حالت مایع داشتند را با هم مخلوط نمودیم و اکنون به مرحله بعد میرویم .
۳ اکنون سایر مواد را اضافه میکنیم که شامل بکینگ پودر و وانیل است . حال همزن را خاموش کنید و آن را از کاسه مخصوص خود جدا کنید . با یک همزن دستی آرد را به آرامی اضافه نمایید و با همزن دستی در یک جهت مشخص مواد را هم بزنید .
۴ به همین ترتیب ادامه دهید تا همه آرد با مواد کاملا مخلوط شود و دیگر اثری از آرد گوله گوله شده نباشد .اکنون یک خمیر کاملا یکدست و یکنواخت میبایست بدست بیاید .
۵ اکنون مقدار حدودا یک لیوان آرد را دم دست قرار دهید و شروع به ورز دادن خمیر دونات کنید .برای اینکه خمیر به دستتان نچسبد کم کم آرد اضافه نمایید .
۶ خمیر را در ظرفی قرار دهید و روی آن را با نایلون یا کیسه فریزر بپوشانید و برای چند ساعت بگذارید تا بماند .این زمان برای عمل آمدن دونات‌است که باعث میشود خمیر کاملا پف کرده و جا بیفتد تا مراحل بعدی
۷ در مرحله آخر ، خمیر را با وردنه کاملا صاف میکنیم تا همه قسمت های آن دارای ضخامت یکدست شود .سپس با استفاده از یک قالب شیرینی پزی سوراخدار مانند شکل آن را قالب میزنیم .
۸ میتوانید از لیوان برای قالب دایره بزرگتر و از یک درب بطری یا استکان کوچک برای دایره مرکز استفاده نمایید .در آخر هنگامی که تمام خمیر را به قطعات مناسب دونات تبدیل نمودید آن ها را در روغن فراوان می اندازیم .
۹ مرتب آنها را پشت رو میکنیم تا همه طرف آن به یک اندازه سرخ شود . در همین هنگام میبینید که دونات‌ها چگونه حجیم و بزرگ میشوند . میتوانید برای تزیین روی آن از پودر قند و یا حتی همان شکر معمولی تنها استفاده نمایید .البته میتوانید هم از روکش های کرمدار معمولی و شکلاتی و… نیز استفاده نمایید

سایر نکات

میتونید بجای قالب زدن خمیر رو به چانه های مساوی تقسیم کنید و توی دستتون گردش کنید و بعد صافش کنید...

منبع:پاپیون

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .