تبیان، دستیار زندگی

دسترسی الکترونیکی به کتب درسی

مطابق با قانون برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات با همکاری وزارت آموزش و پرورش، طرح هوشمندسازی مدارس در کل کشور را باید تا پایان این برنامه (پایان سال ۱۴۰۰) عملیاتی کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بازی رایانه
در ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه، موضوع هوشمندسازی مدارس در کل کشور به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تکلیف شده است و در این زمینه مرکز ملی فضای مجازی کشور نیز موظف به تدوین مصوبه برای تصویب در شورای عالی فضای مجازی است.

در این برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شده که با رعایت مصوبات شورای عالی فضای مجازی و با همکاری وزارت آموزش و پرورش نسبت به هوشمند سازی مدارس اقدام کند.

در این صورت باید امکان دسترسی الکترونیکی به کتب درسی، کمک آموزشی، رفع اشکال، آزمون و مشاوره تحصیلی، بازی های رایانه ای آموزشی، استعداد سنجی و آموزش مهارتهای حرفه ای برای دانش آموزان فراهم شود.

همچنین ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه، ارائه مهارت های فنی و اجتماعی به صورت رایگان را برای تمامی دانش آموزان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها و حاشیه شهرهای بزرگ تکلیف کرده است.

موضوع این ماده از برنامه ششم، در اولویتهای تصویب شورای عالی فضای مجازی قرار گرفته و قرار است به زودی در زمینه بازیهای رایانه‌ای آموزشی نیز آیین نامه‌ای مصوب شود.
منبع:فارس