تبیان، دستیار زندگی

واکنش اینستاگرام به هشتگ‌های مربوط به حیوانات

اینستاگرام با هدف مقابله با قاچاق و معاملات غیرقانونی حیوانات و به طور کلی کسانی که از حیوانات سوءاستفاده می‌کنند، به‌روز شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حیوانات
به گزارش تبیان به نقل از سایت ایتنا، به نقل از شبکه خبری NBC News، با به‌روز رسانی اخیر اینستاگرام، وقتی یک کاربر، هشتگی مرتبط با خشونت علیه حیوانات را جست‌وجو کند، صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که در آن از حقوق حیوانات نوشته شده و رفتارهای غیرقانونی با آنها و هر گونه اذیت و آزار رساندن به جانوارن غیرمجاز دانسته شده است.اینستاگرام به حوزه حفاظت از حقوق حیوانات وارد شده است.
مثلاً با جست‌وجوی هشتگ babytiger (بچه ببر) صفحه هشداری ظاهر می‌گردد که نسبت به کارهایی همچون رفتارهای غیراصولی و مخرب در حیات وحش و یا گرفتن عکس‌های عجیب و غریب با حیوانات هشدار داده شده و حفاظت از حیوانات توصیه می‌گردد.
در واقع این شیوه به دنبال آن است که کاربر قبل از ارسال پست اندکی تامل کند.
با توجه به بازار سیاه خرید و فروش حیوانات نادر و وحشی، و منافع کلانی که سوداگران از این بازار غیرقانونی ولی بین‌المللی به دست می‌آورند، این حرکت اینستاگرام قابل تقدیر است.
البته طبق بررسی‌های صورت گرفته، این هشتگ قدری ابتدایی عمل می‌کند و به نظر می‌رسد فیس‎بوک شرکت مالک اینستاگرام باید با استفاده از فناوری‌هایی همچون هوش مصنوعی، دقت و کارآیی آن را افزایش دهد.
منبع: ایتنا