تبیان، دستیار زندگی

نرم افزار دانشنامه شهید آ‌یت الله صدر رونمایی شد

در حاشیه نشست تعامل حوزه و نظام اسلامی با حضور آیات اراکی و کعبی و همچنین محسن رضایی از نرم افزار دانشنامه شهید آیت الله محمدباقر صدر رونمایی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
نرم افزار دانشنامه شهید آیت الله محمدباقر صدر

نشست تعامل حوزه و نظام اسلامی از سلسله نشست های فقیه فقه نظام امروز با حضور شخصیت های حوزوی و کشوری در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این نشست آیات محسن اراکی، محمود محمدی عراقی، عباس کعبی، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم، حجت الاسلام طیبی فر و محسن رضایی حضور داشتند.

در ابتدای این برنامه آیت الله کعبی با اشاره به الزامات اداره جامعه بر اساس فقه تأکید کرد نظام اسلامی بدون اجرای فقه با بحران های جدی و ناکارآمدی روبرو می شود.

وی همچنین پاسخگویی به نیازهای نظام اسلامی را وظیفه حوزه علمیه دانست و خواستار راه اندازی دروس خارج با رویکرد تأمین نیازهای نظام در حوزه های علمیه شد.

در ادامه محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ابعاد اجتماعی اسلام اضافه کرد: بعد اجتماعی اسلام مورد غفلت واقع شده است، اسلام در بعد اجتماعی و فردی حرف دارد ولی کمتر روی بعد اجتماعی اسلام کار کرده ایم، در سیاستگذاری به این نتیجه رسیدیم که اگر فقه اجتماعی در حوزه اجتماعی ورود نکند، نمی توانیم سوال درباره امور اجتماعی است را به سامان برسانیم.

وی افزود: روابط بین دولتمردان و مردم تنها در حوزه سیاست قابل حل نیست بلکه باید دیدگاه اجتماعی اسلام این مشکلات را حل کند و رابطه بین حکومت و مردم نیز تنظیم شود؛ وقتی در این عرصه قوی کار نکنیم دچار مشکل می شویم.

رضایی با تأکید بر ضرورت همکاری حوزه و مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: ما می خواهیم از ظرفیت های پژوهشی قم استفاده کامل شود از این رو باید یک پژوهشگاه مشترک بین دبیرخانه مصلحت نظام با یکی از مراکز فعال قم که می تواند پژوهشگاه فقه نظام باشد ایجاد شود.

در حاشیه این مراسم با حضور آیات اراکی و کعبی و همچنین محسن رضایی از نرم افزار دانشنامه شهید آیت الله محمدباقر صدر رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری رسا