تبیان، دستیار زندگی

سازمان زیباسازی شهر تهران یک نهاد آموزشی است

مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با حضور دکتر سیدرضا صالحی امیری، قائم مقام و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مهندس حجت، معاون معماری و شهرسازی، مهندس مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری و محیط زیست، دکتر امین عارف نیا، رییس مرکز ارتباطات و اموربین الملل شهرداری، سرهنگ مرادی، معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی تهران بزرگ، معاونین سازمان زیباسازی و رئیس ادارات زیباسازی مناطق 22 گانه شهرداری تهران برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شهرداری
به گزارش تبیان به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، دکتر رضا صالحی امیری، قائم مقام و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این جلسه با بیان اینکه دکتر علیزاده چهره ای صادق، امانت دار و فرهنگی است گفت: امیدوارم آقای ضرغامی در جهت رشد سازمان زیباسازی شهر تهران گام های خوبی بردارند.

او با تاکید بر اینکه سازمان زیباسازی شهر تهران یکی از مجموعه های فرهنگی مهم شهرداری است، ادامه داد: این سازمان یک مجموعه هویت ساز است بنابراین در ماموریت هایی که برای خود تعریف می کند باید این نگاه را لحاظ کند. دکتر صالحی امیری با تاکید بر اینکه وجه قالب تابلوهای شهری از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران باید انسان مدار باشد، ادامه داد: زیباسازی یک نهاد آموزشی است که باید این نگاه را در برنامه ریزی های خود برای شهر تهران در نظر بگیرد.

در ادامه این مراسم مهندس مهدی حجت، معاون معماری و شهرسازی با بیان اینکه تغییرات مدیریت به معنای جهت گیری به سمت آینده است، گفت: با تغییراتی که در شهردای و شورای شهر اتفاق افتاده است، جهت گیری های جدیدی اتفاق افتاده است که این تغییرات به معنای نفی آنچه در گذشته بوده است، نیست.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران بااشاره به همراهی و همکاری اعضای هیات مدیره سازمان زیباسازی در فعالیت های آینده گفت: امیدوارم بتوانم برنامه های دکتر نجفی، شهردار تهران که مربوط به سازمان زیباسازی می شود را به صورت کامل و جامع انجام دهم.



او با اشاره به اینکه در جهت گیری جدید شهرداری توجه به کیفیت زندگی مردم مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: با توجه به تغییری که در مدیریت سازمان زیباسازی شهر تهران اتفاق افتاده است باید سوال این باشد که تغییر جهت به کدام سمت خواهد بود.

مهندس حجت با بیان اینکه باید تلاش کنیم با ارائه پروژه های بزرگ، تحولات چشمگیری در تهران اتفاق بیفتد، افزود: امیدوارم آقای ضرغامی بتواند در این مسیر گامهای موثری را بردارد. به گفته معاون معماری و شهرسازی سازمان زیباسازی شهر تهران جهت گیری اصلی امروز در سازمان زیباسازی باید این نکته باشد که چه کار کنیم تا در زیبایی های شهر زندگی شهروندان دیده شود.

مهندس مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه سازمان زیباسازی در مقایسه با سازمان های روند خوبی داشته و اثرات آن در شهر به خوبی دیده می شود، گفت: در برنامه ریزی سازمان زیباسازی باید به بحث شادابی فضای شهری توجه ویژه ای داشته باشیم.

او با تاکید براینکه نگاه کمیته ها و شورای سازمان به گونه ای بوده است که در بحث درآمدی توقع کمتری از آن فراهم شود، ادامه داد: مدیریت قبلی اقدامات قابل ملاحظه ای در تهران انجام داد و امیدواریم در دوره مدیریت جدید شاهد تحولات چشمگیری در شهر باشیم.

در ادامه دکتر امین عارف نیا، رییس مرکز ارتباطات و اموربین الملل شهرداری تهران با اشاره به اینکه نگاه فرهنگی دکتر علیزاده در مسیر سازمان زیباسازی در سالهای اخیر بسیار موثر بوده است، گفت: آقای ضرغامی از خانواده زیباسازی بوده و یک چهره فرهنگی موثر است که نزدیک به سه دهه در مدیریت های فرهنگی و جهاد دانشگاهی مشغول به کار بوده است و قطعا به شدت میتواند در این عرصه موفق عمل کند. به گفته دکتر عارف نیا در دوره جدید شاهد توسعه همکاری های موثر در زمینه اطلاع رسانی فی مابین مرکز ارتباطات شهرداری و سازمان زیباسازی خواهیم بود.

دکتر علیزاده، مدیرعامل سابق سازمان زیباسازی شهر تهران به ارائه گزارش از عملکرد 30 ماهه خود پرداخت و گفت: در حوزه درآمدی سازمان زیباسازی مستقل عمل کرده و هیچ اعتباری از شهرداری نگرفته است. علاوه بر این در بحث فرهنگی ارتباطات خوبی با نهادهای فرهنگی اتفاق افتاده است و توانستیم 8دوره سمپوزیوم مجسمه سازی را برگزار کنیم. به گفته او در حوزه تبلیغات فرهنگی نزدیک به 30 مورد تبلیغات فرهنگی با رویکرد آموزش فرهنگی انجام شده است که این فعالیت ها در حوزه سلامت، آموزش و آییینی و مذهبی بوده است. علاوه براین 300 عنوان کتاب تالیف و جمع آوری شد.

دکتر علیزاده با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در حوزه پیرایشی و حذف زوائد بصری، گفت: محورهای ناصرخسرو، سعیدی، بهارستان و شهرری با این نگاه در دستور کار سازمان قرار گرفته و درمورد آنها اقدام شد. دکتر علیزاده در پایان گفت تمام فعالیت های صورت گرفت در سازمان در 30 ماهی که من مدیرعامل این سازمان بودم حاصل کار تیمی و دسته جمعی تمام افراد شاغل در سازمان زیباسازی بوده است.

دکتر برزین ضرغامی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران بااشاره به همراهی و همکاری اعضای هیات مدیره سازمان زیباسازی در فعالیت های آینده گفت: امیدوارم بتوانم برنامه های دکتر نجفی، شهردار تهران که مربوط به سازمان زیباسازی می شود را به صورت کامل و جامع انجام دهم. به گفته دکتر ضرغامی همکاری و دوستی او با دکتر علیزاده به جهاد دانشگاهی برگشته و عملکرد ایشان در کارهای سازمان قابل تقدیر است.

در پایان این مراسم حکم دکتر ضرغامی به عنوان مدیرعامل سازمان زیباسازی از سوی دکتر صالحی امیری و مهندس حجت به او داده شد و با اهدا لوح تقدیر از زحمات دکتر علیزاده تقدیر و تشکر گردید.
منبع: روابط عمومی و اموربین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران