تبیان، دستیار زندگی

بازچاپ اثری نوستالژیک از غفارزادگان

رمانی قدیمی از داوود غفارزادگان با عنوان «پرواز درناها» با بازنگری مجدد روانه بازار نشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پرواز درناها

انتشارات کتاب نیستان یکی از آثار قدیمی داوود غفارزادگان با عنوان «پرواز درناها» را با بازنگری دوباره مولف، روانه بازار کتاب کرد.

داستان «پرواز درناها» روایت یک تلاش است، تلاش برای بیشتر دانستن و روایتی نوستالژیک از سوادآموزی در یک روستا. ماجرای این رمان از اختلافات نوجوانان دو روستا برای حضور در مدرسه و تلاش آنها برای شکل دادن به روستایی منحصر به خودشان شروع می‌شود و در ادامه روایتگر تلاش آنها برای حضور معلم در روستای آنهاست؛ که در نهایت نیز با روایت نوستالژیک بازگشت درناها به روستای آنها با پایانی ویژه همراه می‌شود.

داوود غفارزادگان در این رمان مهارت مثال‌زدنی خود در نوشتن برای مخاطب نوجوان را پیش چشم کشیده است، مهارتی که در آن هر مخاطبی در رمان، خود را به سادگی در جایگاه قهرمان داستان قرار داده و با او در کش و قوس‌ها، شیطنت‌ها، نزاع‌ها، همفکری‌ها و تقلایش برای کسب چیزی که نداشتنش او را آزار داده است، همراه می‌کند.

این رمان را می‌توان نمونه‌ای جذاب از تولید ادبیات داستانی ملی برای نوجوانان به شمار آورد که از سویی به طور تقریبی صاحب سبک روایی منحصر به نویسنده است و از سوی دیگر در زمانه خود منجر به خلق پیوندی مبارک و تازه میان دارایی‌های فولکلور فرهنگ ایران با ادبیات داستانی تکنیک‌زده دهه پنجاه و خلق گونه‌ای نو از روایت شده است.

کتاب نیستان این رمان را در ۱۲۰ صفحه و با قیمت ۱۰۰۰۰ تومان منتشر کرده است.

منبع: مهر