تبیان، دستیار زندگی

نوزادی که قبل از تولد، ۲۴ سال منجمد بود

یک جنین منجمد شده، پس از گذشت ۲۴ سال و با جایگذاری در بدن یک زن آمریکایی، به‌صورت سالم متولد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نوزادی که قبل از تولد، ۲۴ سال منجمد بود
وقتی تینا گیبسون ۲۶ ساله هفت سال پیش ازدواج کرد، می‌‌دانست که بعید است بتواند به‌صورت طبیعی باردار شود. چرا که همسر ۳۳ ساله‌اش، بنجامین گیبسون به اختلال فیبروز سیستیک مبتلا بود؛ نوعی بیماری که موجب ناباروری در مردان می‌‌شود.
بنابراین زوج اهل تنسی تصمیم گرفتند سرپرستی یک کودک را به عهده بگیرند و در آینده که آمادگی بیشتری پیدا کردند، تعداد فرزندخوانده‌های خود را افزایش دهند.
سال گذشته، درحالی‌که این زوج در نظر داشتند درخواست سرپرستی فرزندخوانده‌ای ارائه دهند، متوجه شدند که می‌‌توانند یک جنین منجمد دریافت کنند! تینا در ماه آگوست سال ۲۰۱۶ درخواست خود را برای دریافت جنین منجمد ارائه داد و تا بهار همان سال سه نوع جنین از یک اهداکننده‌ی نامعلوم به رحم او منتقل شد. پزشک وی به او اعلام کرد که جنین‌های انتخابی وی می‌‌توانند نوعی ثبت جهانی تلقی شوند.
در ۲۵ نوامبر، رن گیبسون، دختر تینا به‌عنوان یک نوزاد سالم متولد شد. این جنین در روز ۱۴ اکتبر ۱۹۹۲، (زمانی که تینا فقط ۱۸ ماه داشت) منجمد و در ۱۳ مارس ۲۰۱۷ در آزمایشگاه از حالت انجماد خارج شد.  تینا در مصاحبه با CNN گفت:
این جنین و من می‌‌توانستیم دوستان خیلی خوبی برای هم باشیم.
نوزادی که قبل از تولد، ۲۴ سال منجمد بود
با این حال بعضی از کارشناسان می‌‌گویند معلوم نیست که تولد این نوزاد واقعا یک ثبت جهانی باشد. زهیر مروی، مدیر تحقیق و توسعه IVF در مرکز New Hope Fertility Center، در گفتگو با CNN گفت شرکت‌های آمریکایی ملزم به گزارش سن جنین به دولت نیستند و فقط نتیجه‌ی بارداری‌ها را اعلام می‌کنند. بعضی کارشناسان عنوان کردند که مورد قبلی این نوع تولد، مربوط به سال ۲۰۱۱ بود که یک پسر سالم از یک جنین منجمد شده در ۲۰ سال قبل متولد شد. پزشکی که این جنین را به بدن گیبسون منتقل کرد می‌‌گوید:
تولد موفقیت‌آمیز چنین جنین‌هایی شگفت‌انگیز است.
به اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، حدود ۱۲ درصد از زنان آمریکایی بین ۱۵ تا ۵۵ سال از خدمات باروری استفاده می‌‌کنند.
استفاده از تکنولوژی‌های کمک به باروری، در دهه‌ی گذشته دو برابر شده است و در سال ۲۰۱۵ این روش‌ها باعث تولد ۷۳ هزار نوزاد می‌‌شود که معادل حدود ۱.۶ درصد از همه‌ی تولد‌های ایالات متحده است. در سال ۲۰۰۳، یک سازمان اهدای جنین در ایالات متحده راه‌اندازی شد که اقدام به دریافت جنین از ۵۰ ایالات موجود می‌‌کند. این سازمان اعلام کرده است که حدود ۵۰ درصد جنین‌های اهداشده از فرآیند انجماد جان سالم به درمی‌برند و حدود ۴۹ درصد از آن‌ها هم به‌صورت زنده متولد می‌‌شوند.
مارک ملینگر، مدیر بازاریابی و توسعه این سازمان، در گفتگو با CNN می‌‌گوید:
هدف ما در خصوص برقرار کردن این جریان حفظ حرمت و شأن انسان است؛ از این‌رو از روند اهدای جنین و پذیرش مادران حمایت می‌‌کنیم.
منبع:زومیت