تبیان، دستیار زندگی

جوش های سرسیاه صورت

رفع جوش‌های سرسیاه با روش های طبیعی

جوش های سرسیاه با نام علمی «کومدون» که کابوس بسیاری از نوجوانان و بزرگسالان هستند، در اثر تجمع سبوم زیاد در منافذ پوست ایجاد می شوند. این جوش ها بیشتر روی صورت و بخصوص روی بینی دیده می شوند. گرچه شاید نتوان به طور کامل از شر این جوش ها خلاص شد، اما می توان با کمک روش های ساده و طبیعی آنها را کاهش داد. در ادامه به این روش های طبیعی اشاره می کنیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
جوش سرسیاه بینی
جوش شیرین و آب
جوش شیرین برای خنثی کردن pH بالای پوست موثر است و همچنین می تواند باعث از بین رفتن کثیفی، چربی و سلول های مرده پوست شود. می توانید از این ماده برای مقابله با جوش های سر سیاه نیز استفاده کنید.کافیست 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با 2 قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید.خمیر حاصل را روی صورت و مناطقی که دچار جوشهای سرسیاه هستند زده و ماساژ دهید.سپس با آب گرم پوست را شستشو داده و در نهایت مرطوب کنید.این ترکیب باعث خشک شدن پوست می شود بنابراین نباید بیش از دو بار در هفته استفاده شود.

لایه برداری با مواد طبیعی
می توانید با ترکیب شکر قهوه ای، عسل و آب لیموترش یک لایه بردار صد در صد طبیعی تهیه کرده و برای رفع جوشهای سرسیاه روی چانه و بینی استفاده کنید.برای اینکار 1 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای، 2 قاشق غذاخوری آب لیموترش و 1 قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید.سپس این ترکیب را با حرکات دورانی روی صورت بمالید و به مدت 3 تا 5 دقیقه ماساژ دهید. در نهایت صورتتان را بشویید و کمی کرم مرطوب کننده بزنید.

عصاره روغنی درخت چای
خوشبختانه می توان این روغن را به طور مستقیم به سطح پوست و جوشهای سرسیاه چانه و بینی زد. اگر تصور میکنید پوست حساسی دارید بهتر است این عصاره روغنی را با اندکی روغن زیتون یا روغن بادام شیرین مخلوط کنید.امروزه در ترکیب اکثر محصولات زیبایی و بهداشتی مانند کرم ها و صابونها از این ماده استفاده می شود.

زردچوبه
زردچوبه ماده ای فراتر از یک ادویه ساده است.خواص آنتی باکتریایی،ضدعفونی کنندگی و ضدالتهابی آن برای رفع جوشهای سرسیاه موثر عمل می کند.البته در نظر داشته باشید که استفاده زیاد و افراطی از زردچوبه باعث زرد شدن پوست می شود. به همین دلیل توصیه میشود از نوع خاصی از زردچوبه هندی که «زردچوبه کاستوری» نامیده می شود استفاده کنید. 1 قاشق غذاخوری زردچوبه و 1قاشق غذاخوری آب یا روغن نارگیل را با هم ترکیب کنید تا خمیر شود. سپس این خمیر را روی صورت مالیده و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه روی آن بماند و سپس شستشو دهید.
بیشتر بخوانید:
جوش‌های سر سیاه و درمان آن
6 راه رفع جوش‌های سرسیاه بینی
چرا بینی چرب می شود؟
روغن نارگیل
جوشهای سرسیاه معمولا روی چانه، بینی و اطراف دهان دیده می شوند اما در عین حال ممکن است که در نقاط دیگر بدن نیز وجود داشته باشند. با لایه برداری از بدن میتوان از شر سلولهای مرده خلاص شد و جوشهای سرسیاه را نیز رفع کرد. برای اینکار روغن نارگیل و شکر قهوه ای را مخلوط کرده و به عنوان لایه بردار بدن استفاده کنید.

چسب های پاک کننده جوش های سرسیاه از نوع خانگی
بدون شک اگر به دنبال راهی برای رفع جوشهای سرسیاه روی بینی بوده اید چسب های پاک کننده را در داروخانه ها دیده اید.البته میتوانید خودتان در منزل با شیر و عسل از این چسب ها تهیه کنید. شیر حاوی اسیدلاکتیک است و به رفع سلولهای مرده و چربی کمک میکند.عسل نیز یک ماده ضدباکتری است.برای تهیه چسب کافیست 1 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری عسل طبیعی و ارگانیک را در ماکروویو به مدت 10 ثانیه گرم کنید. سپس اجازه دهید ترکیب به اندازه کافی خنک شود و آنرا روی مناطق دارای جوش سرسیاه بزنید. روی ترکیب را با باند یا پارچه نخی تمیز بپوشانید و بعد از 15 دقیقه باند را با دقت از روی پوست جدا کنید. پوست را شستشو دهید و در نهایت کمی کرم مرطوب کننده بزنید.

چای سبز
چای سبز نه تنها برای کاهش سیاهی و گودی دور چشم ها مفید است بلکه در رفع جوشهای سرسیاه نیز موثر عمل میکند. چون این نوع چای علاوه بر دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی در کاهش تولید سبوم پوست نیز نقش دارد.کافیست 1 قاشق چایخوری برگ خشک چای سبز پودر شده را با 1 قاشق آب خیس کنید و این ترکیب را به مدت 3 دقیقه روی جوشهای سرسیاه زده و ماساژ دهید. در نهایت پوست را بشویید و کرم مرطوب کننده بزنید. میتوانید این کار را دو تا سه مرتبه در هفته انجام دهید.

ماسک صورت خانگی
ماسکهای خانگی همیشه موثر هستند.میتوانید با ماسک صورت خانگی جوش های سرسیاه را کاهش دهید.برای اینکار به سفیده تخم مرغ و دستمال نیاز دارید.ابتدا سفیده تخم مرغ را بزنید تا سفید شود و سپس آن را روی پوست تمیز بمالید. دستمال تمیز را روی صورت(بدون دور چشم ها و دهان) پهن کنید. سپس یک لایه دیگر تخم مرغ نیز روی دستمال بمالید. اجازه دهید ماسک به مدت 20 دقیقه روی صورت بماند و سپس با دقت آن را از روی پوست جدا کنید.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.