تبیان، دستیار زندگی

موضع گیری رهبران آمریکا پشت صحنه آشوب‌ها را نمایان می سازد

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه اعتراضات و نا آرامی های تحت تأثیر شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی رخ داده است، گفت:موضع گیری رهبران آمریکا مشخص می کند که پشت صحنه آشوب‌ها چیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سردار جوانی
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، سردار یدالله جوانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اتفاقات و ناآرامی های اخیر در چند شهر کشور، گفت: هر نوع رفتاری که در داخل کشور انجام گیرد و به نوعی منافع ملی را نشانه برود و ایجاد ناآرامی و بی ثباتی و بر هم زدن آرامش کشور داشته باشد، به طور قطع در پشت صحنه آن باید سرویس های اطلاعاتی خارجی را دید.
سردار جوانی تأکید کرد: آمریکا، رژیم صهیونیستی و حکومت های مرتجع منطقه در طول سالهای گذشته همواره به دنبال بر هم زدن ثبات و امنیت ایران اسلامی بوده اند و سعی می کنند از هر فرصتی استفاده کنند تا چنین اتفاقی رخ دهد.
مشاور نماینده ولی فقیه اظهار داشت: آمریکایی ها در منطقه دچار شکست های راهبردی شدند و متحدین آنها مانند رژیم صهیونیستی و آل سعود، شکست های پی در پی را متقبل شده اند ، بنابراین به دنبال این هستند که جمهوری اسلامی را از درون دچار چالش کنند و در همین راستا سرمایه گذاری های فراوانی انجام داده اند.
وی با اشاره به حوادث چند روز اخیر در برخی از شهرهای کشور گفت: در چند روز گذشته شاهد بودیم که برخی از مردم به مشکلات اقتصادی ، معیشتی و گرانی ها اعتراض داشتند اما آنچه قابل توجه است این است که سرویس های جاسوسی و اطلاعاتی کشورهای بیگانه و جریانی ضد انقلاب سعی دارند تا از این نوع اتفاقات بهره بگیرند تا به مقاصد خودشان که همان ناامنی ایران است دست یابند.
سردار جوانی با اشاره به عملکرد رسانه های بیگانه در چند روز گذشته اظهار داشت: نوع پوشش اعتراضات چند روز گذشته در شهرهای مختلف توسط این رسانه ها به خوبی نیات و اهداف شیطانی  آنها را نشان می دهد.
مشاور نماینده ولی فقیه تأکید کرد: اگر به گذشته نگاه کنیم در مقاطع مختلف مانند سال ۸۸ یک حرکت اولیه توسط عده ای تحت عنوان اعتراض به نتایج انتخابات رخ داد اما دیدیم بلافاصله حرکت هایی که در خیابان ها شکل گرفت به هیچ عنوان کاری به انتخابات و نتایج آن نداشت بلکه به نوعی به دنبال بی ثباتی و ناامنی کشور بوده اند و در این اعتراضات به اموال عمومی و نیروهای تأمین کننده نظم و امنیت حمله می شد، در نهایت حتی شروع به تیر اندازی و تلاش برای اینکه کشور را دچار بحران بکنند به خوبی مشاهده می شد.

اعتراضات و نا آرامی های تحت تأثیر شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی رخ داده است

وی ادامه داد: در حوادث چند روز گذشته هم مسئله به همین گونه است ، اگر اعتراضات انجام شده در شهرهای مختلف را بررسی کنیم می بینیم افرادی که به میدان آمده اند و شعارها و تخریب هایی که انجام شد همه تحت تأثیر شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی بوده است.
سردار جوانی افزود: در کشور اعتراضات صنفی و گروهی به برخی کمبودها و مشکلات موجود ، وجود داشته و افراد از طریق اعتراض مشکلات معیشتی خود را به گوش مسئولان رسانده اند که این مسئله ای پذیرفته است البته مسئولین باید به مشکلات و مسائل مردم رسیدگی کنند و به دنبال حل مشکلات و پاسخگویی به مطالبات آنها باشند. اما در حوادث روزهای اخیر مشاهده می کنیم که مسئله گرانی و معیشت بهانه ای می شود برای همراهی جریان ضد انقلاب و بیگانه تا بتواند از این فرصت استفاده کند و کشور را از حالت تعادل خارج کند.
مشاور نماینده ولی فقیه یادآور شد: نوع رفتاری که در حوادث چند روز اخیر دیده شد و شعارهای مطرح شده مشخص می کند که این افراد دغدغه معیشت و اقتصاد ندارند و اهداف دیگری را دنبال می کنند که این به خوبی قابل مشاهده است.

اعتراضات به مشکلات اقتصادی و بیکاری جدا از اغتشاشات است

وی ادامه داد: در حوادث اخیر باید دو مسئله را از هم تمییز داد اول اینکه مسئولین باید به مشکلات معیشتی، اقتصادی و مسائلی که موسسات اعتباری برای مردم به وجود آورده اند توجه کنند و تلاش کنند تا مشکلات مردم در این زمینه از بین برود. از سوی دیگر باید به مسئله بیکاری و اشتغال جوانان توجه ویژه ای داشته باشند و این مسائل و اعتراضاتی که در این حوزه رخ داده است را جدا از اغتشاشاتی بدانند که بر این اعتراضات سوار شد و مشکلاتی را برای کشور به وجود آورد.
سردار جوانی خاطرنشان کرد: ایجاد ناآرامی، اغتشاش و تخریب اموال عمومی و حمله به عوامل نیروی انتظامی که حافظان امنیت و آرامش در کشور هستند مسئله دیگری است که برخی با استفاده از اعتراضات در چند روز گذشته آن را دنبال کرده اند که باید به آن توجه ویژه ای بشود.
سردار جوانی ادامه داد: رفتارهایی که جریان نفاق، منافقین و رسانه های آنها و برخی کانال های تلگرامی داشته اند، نشان می دهد که آنها به دنبال نابود کردن اموال عمومی است و به نوعی پروژه کشتارسازی و بحث خط دهی برای تخریب و آتش زدن بانک ها و ادارات دولتی را دنبال می کنند که در پشت این رفتار باید سرویس های بیگانه را جستجو کرد، زیرا ماموریت آنها بر هم زدن امنیت و آرامش جمهوری اسلامی است.

تلاش دشمنان برای برهم زدن آرامش و امنیت کشور

وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی همه تلاش خود را می کنند تا امنیت و آرامش کشور را به هم بزنند تا دولت و ملت نتوانند در آرامش مشکلات خود را حل کنند.
مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: کسانی که مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند به خوبی می دانند که در شرایط اغتشاش و ناامنی نمی توانند مشکلاتشان را حل کنند، پس کسانی که دست به تخریب و اغتشاش و ناآرامی می زنند، به دنبال مسائل معیشتی و اقتصادی نیستند و اهداف دیگری را دنبال می کنند، بنابراین حساب آنها از کسانی که تحت فشار اقتصادی اعتراضاتی را دارند، جداست و باید آنها را از هم جدا کرد و متناسب با خواسته هایشان، با آنها برخورد کرد.
سردار جوانی خاطرنشان کرد: مسئولین امر زمانی که امنیت ملی به خطر می افتد، باید هوشمندانه برخورد کنند زیرا وقتی امنیت با مشکل روبرو می شود، همه کشور متضرر می شوند و بهره آن را دشمنان انقلاب اسلامی می برند.
وی ادامه داد: با هوشمندی و بصیرت مردم، توطئه دشمنان و حرکت های آنها با شکست روبرو می شود اما ما باید مراقبت کنیم زیرا بیگانگان برای بر هم زدن امنیت کشور سرمایه گذاری های بسیاری کرده اند.
مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه درباره پیامدهای بین المللی ناامنی و اغتشاش در کشور گفت: زمانی که کشور دستخوش ناآرامی و بی ثباتی شود، در عرصه بین المللی به عنوان یک کشور بی ثبات معرفی می شود و این مسئله زمینه هر گونه سرمایه گذاری خارجی در کشور را از بین می برد.
سردار جوانی تصریح کرد: به نظر من بیگانگانی که در پشت پرده این اغتشاشات و ناآرامی ها هستند، اعلام ایران به عنوان یک کشور بی ثبات و ناامن برای سرمایه گذاری را یک هدف راهبردی برای خود تعیین کردند. آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود تلاش می کنند ایران را به عنوان کشوری ناامن برای سرمایه گذاری جلوه دهند. از سوی دیگر آنها تلاش می کنند تا حکومت اسلامی را ضعیف معرفی کنند تا وحشتی در دل دوستداران و طرفداران جمهوری اسلامی در منطقه ایجاد شود.
وی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال این هستند تا منافقان و گروه هایی که به دنبال فشار در ایران هستند را امیدوار کنند که می توانند از اهداف و سیاست هایشان نتیجه گرفته و امتیازات بیشتری از ایران بگیرند و جمهوری اسلامی را مجبور به عقب نشینی از اصول و عقاید خودش کنند، زیرا دغدغه راهبردی آمریکا، موقعیت و موفقیت های جمهوری اسلامی در منطقه غرب آسیاست.

موضع گیری رهبران آمریکا مشخص می کند که پشت صحنه آشوب ها و ناآرامی ها چیست

سردار جوانی خاطرنشان کرد: آرزوی دشمنان برای ناامنی ایران محقق نخواهد شد و همان گونه که در گذشته شاهد آن بودیم، موضع گیری رهبران آمریکا با کوچکترین مسئله در ایران موجب این می شود که ملت ایران بفهمد پشت صحنه آشوب ها و ناآرامی ها چیست. دشمنان انقلاب تصور می کنند که با حمایت از ناآرامی های درون ایران می توانند موجب تقویت این ناآرامی ها شوند اما ملت ایران از این گونه تحرکات بیزاری دارد و در سال ۸۸ به خوبی مشاهده کردیم که وقتی یک جریانی بحران آفرینی کرد و نظم و امنیت کشور را برهم زد، خروش ملت در ۹ دی ۸۸ همه توطئه ها را از بین برد. امروز هم به همین شکل است و قطعا توده های مردم حرکت کسانی که مشکل اقتصادی دارند را از اغتشاشگران جدا می دانند.
مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه درپایان گفت: ملت ایران بسیار باهوش و بصیرت هستند و به خوبی توطئه دشمنان و نیات اغتشاشگران را می دانند پس آنها را منزوی و نیاتشان را با شکست مواجه می کنند.
منبع: مهر