تبیان، دستیار زندگی

در پی امضای توافق نامه‌ جدید آمریکا و اسراییل

افشای پیمان سری آمریکا و اسراییل

ایالات متحده و رژیم صهیونیستی طی امضای قراردادی، متعهد شدند سطح فشارهای همه‌جانبه به جمهوری اسلامی را افزایش داده و تمام توان خود را برای مقابله با فعالیت‌های هسته‌ای ایران بکار گیرند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سمیه جولایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
صهیونیسم
علاوه بر تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر دشمن شناسی، دانستن دیدگاه دشمن و شناخت فهم دشمن از وضعیت کنونی و چشم انداز آینده ای که دشمن برای منطقه در نظر گرفته است؛ دیدی باز درباره آینده منطقه به ما خواهد داد. در این مقاله مصاحبه ای را با یکی از سران سیاسی سابق رژیم صهیونیستی درباره حوادث منطقه بیان کرده و در انتها توافق نامه‌ای محرمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی را بررسی خواهیم کرد.

روزنامه سوییسی «دیراشتاندارد» با سیاستمدار سابق رژیم صهیونیستی "ایتامار رابینوفیتش" مصاحبه‌ای انجام داده است. او معتقد است نباید رژیم صهیونیستی وارد جنگ با حزب الله لبنان شود؛ زیرا این بار اسراییل فقط با حزب الله لبنان روبرو نیست؛ بلکه از سویی باید در مقابل ایران و حزب الله و حماس و گروه‌های رزمی شیعی در سوریه و عراق بایستد و از سوی دیگر باید متوجه هم پیمانی روسیه و ایران را نیز باشد. ایران در طول جنگ در سوریه، این کشور را تنها نگذاشت؛ حتی نیروهای نظامی برای مبارزه به سوریه اعزام کرد.

وی اظهار می دارد ایران تلاش می کند سیطره اش را به سوی دریای مدیترانه افزایش دهد و در همین چهارچوب به صورتی قوی در منطقه و در لبنان و سوریه ظاهر شده است. از سوی دیگر، ایران روابط قوی و مستحکمی با حماس و جهاد اسلامی در باریکه غزه دارد. وی در پاسخ مصاحبه کننده درباره موضع روسیه نسبت به منافع امنیتی رژیم صهیونیستی می گوید: «موضع اعلامی روسیه این است که به طور کامل کشور رژیم صهیونیستی را به عنوان کشوری مهم به رسمیت می شناسد، اما پوتین اهتمامی به روابط میان اسراییل و روسیه ندارد و به خصوص روابطش با نتانیاهو این گونه است. علت اصلی ارتباطات متعدد میان پوتین و نتانیاهو در واقع تلاش برای اجتناب از هر گونه برخورد میان دو کشور است.»

وی در پاسخ به احتمال درگیری و جنگ رژیم صهیونیستی با حزب الله به این نکته اقرار کرد که این جنگ به زودی رخ خواهد داد اما خسارت های آن برای این رژیم و لبنان بسیار فراوان خواهد بود. حزب الله حدود صد هزار موشک دارد که با آن می تواند شهرهای بزرگ و اهداف استراتژیک دیگر رژیم صهیونیستی را بزند؛  البته رژیم صهیونیستی نیز دفاعی موشکی به شکلی عالی فراهم کرده است اما چند روزی طول خواهد کشید تا پایگاه های موشکی حزب الله را از میان بردارد. نکته این است که الان بین دولت لبنان و حزب الله هماهنگی وجود دارد. رابینوفیتش درباره دخالت ایران در این جنگ احتمالی می گوید: « به نفع ایران نیست که به صورت مستقیم وارد جنگ شود... اما انچه مسلم است اینکه حزب الله بزرگترین تهدید برای رژیم صهیونیستی محسوب می شود.»  

این روزنامه در کنار مطرح کردن مسئله ایران، سوریه، حزب‌الله و رژیم صهیونیستی، نظر رابینوفیتش را درباره نقشی پرسید که "بن سلمان" در این تنش ها بازی می کند. رابینوفیتش معتقد است محمد بن سلمان و عربستان سعودی تلاش کردند با اعلام استعفای سعد حریری _ نخست وزیر لبنان_ زمانی که در عربستان دستگیر شده بود، در واقع این پیام را به ایران برساند که سعد حریری، نیروی ما در لبنان است. از دید رابینوفیتش، دخالت فرانسه در این موضوع جایگزین بالا گرفتن امور شد و سعد حریری در سمتش باقی ماند. موضع عربستان سعودی این است که دیدگاه ها را نسبت به رژِیم صهیونیستی مثبت کند به خصوص از زمان پیمان صلح سال 2002.

با کمال احترام به تعهد رئیس جمهور ترامپ برای تبدیل کردن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، اما با درک حوادث دوازدهم دسامبر، باید در نظر داشت که این امر تأثیر بسیار بیشتری بر امنیت شهروندان اسرائیل خواهد گذاشت.



رابینوفیتش درباره موقعیت حماس در منطقه  و اینکه آیا وضعیت حماس مانند حزب الله خواهد شد می گوید: «رییس تشکیلات خودگردان محمود عباس این وضعیت را نخواهد پذیرفت؛ زیرا که وجود حماس در حکومت خودگردان آن هم به صورت مسلح، به مثابه تهدید موشکی رژیم صهیونیستی خواهد بود.»

شکست های پی در پی تروریست ها در منطقه که به شدت از سوی عربستان سعودی و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی و آمریکا حمایت می شدند و می شوند؛ و پیروزی های جبهه مقاومت در سوریه، عراق و یمن باعث شده است که مستکبران به فکر راه چاره ای دیگر بیفتند؛ در همین راستا روزنامه دیگری به نامه « تایمز آو اسرائیل» پرده از پیمانی محرمانه میان ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران، مسائل مربوط به برجام، تهدید موشکی، روابط ایران و سوریه و روابطش با حزب الله برداشت. روزنامه عربی 21 نیز گزارشی آورده است که دو هم پیمان _ رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا_ تفاهم نامه مشترکی را در چهارچوبی وسیع امضا کرده اند که برای هماهنگی کامل در مواجهه با پروژه هسته ای ایران و برنامه موشکی و فعالیت های تهدیدآمیزش است. این پیمان نامه در 21 دسامبر 2017 در کاخ سفید امضا شد و برای به ثمر رسیدن آن گفت وگوهای بسیاری میان نمایندگان سازمان های اطلاعاتی و دفاعی رژیم صهیونیستی و آمریکا به رهبری مشاوران امنیت منطقه ای آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام شد.

مقامات ایالات متحده و رژیم صهیونیستی افشا کرده اند که این سند با هدف انتقال مواضع تعیین شده توسط دونالد ترامپ از ایران به  صورت گام های عملی تهیه شده است. این روزنامه گزارش داد که این جلسه به صورت محرمانه  در کاخ سفید برگزار شده تا درباره استراتژی و سیاست مقابله با ایران توافق شود، به ویژه توافق درباره تشکیل تیم هایی مشترک برای مقابله با جنبه های مختلف تهدید ایران؛ از جمله اموری که این تیم های مشترک باید به آن بپردازند، فعالیت های ایران در سوریه و کمک های تهران به حزب الله لبنان است. همچنین تیم مشترک دیگری با همه توان دیپلماتیک و اطلاعات جاسوسی برای  مقابله با جاه طلبی ایران در زمینه هسته ای تشکیل می شود. به گزارش سایت صهیونیستی، تیم مشترک سوم، برنامه های موشکی بالستیک ایران و تلاش های ایران برای ساخت سیستم موشکی دقیق در سوریه و لبنان را بررسی خواهد کرد. این سایت همچنین به تیم چهارم اشاره کرده و هدف تیم مشترک چهارم را آمادگی در مقابل تشدید فعالیت های ایران و حزب الله دانست.» این وب سایت به نقل از یک منبع ارشد در دولت آمریکا و مقامات ارشد اسرائیلی گزارش داد که مک مایستر و بن شباط این توافقنامه را امضا کردند.

کانال 10 در بیانیه ای به مقامات اسرائیلی اعلام کرده اند: «این جلسه تایید کرد که ایالات متحده و رژیم اشغالگر درباره جریانات و رویکردهای منطقه باهم توافق دارند و درباره راهبردها و سیاست های مورد نیاز برای مقابله با این جریانات به توافق رسیده اند. او همچنین افزود: «با کمال احترام به تعهد رئیس جمهور ترامپ برای تبدیل کردن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، اما با درک حوادث دوازدهم دسامبر، باید در نظر داشت که این امر تأثیر بسیار بیشتری بر امنیت شهروندان اسرائیل خواهد گذاشت».

مطالبی که از رسانه های مختلف رژیم صهیونیستی و غرب به طور کلی منتشر اعلام می شود، نشان از شدت ترس و وحشت صهیونیست های مسیحی و یهودی و حتی وهابیان از استحکام و پیوستگی و هماهنگی در جبهه مقاومت دارد؛ کما اینکه یکی از سیاستمداران ایالات متحده درباره ایران و ایرانی اعلام کرد که باید ریشه ایرانی ها را خشکاند لذا آن ها در پی آن هستند که با بسیج همه نیروها و توانشان به مقابله با ایران و جبهه مقاومت برخیزند.