تبیان، دستیار زندگی

برترین کتاب‌های صوتی ماه دسامبر به انتخاب واشینگتن‌پست

در حالی که هنوز برخی ساز مخالف با انواع دیگر کتاب، بجر نوع چاپی‌اش می‌زنند، اما کتاب‌های صوتی با سرعت زیادی وارد زندگی ما شده‌اند، به صورتی که مشاهده افرادی در کوچه و خیابان یا در حال رفت‌وآمد که به کتاب صوتی گوش می‌دهند، عجیب نیست. واشینگتن پست در این میان پیش‌دستی کرده و با معرفی برترین کتاب‌های صوتی هر ماه قصد دارد نبض این بازار را در دست بگیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
هدست


چند سالی است که کتاب‌های صوتی محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. در این میان واشینگتن‌پست هر ماه بهترین کتاب‌های صوتی جدید را انتخاب می‌کند. در ادامه بهترین کتاب‌های صوتی دسامبر را خواهید شناخت.

«به من قول بده پدر-سال امید، سختی، و هدف» نوشته جو بایدن

جو بایدن، معاون پیشین ریاست جمهوری آمریکا خاطراتش را با صدای کلفت دلنشینش خوانده است. این کتاب گزارشی تاثیرگذار از مبارزه پسر بایدن با سرطان مغز و مرگ او در ۴۶ سالگی است. او می گوید در طول آن دوران، بایدن وظایف بیشمار معاونت رئیس‌جمهوری را انجام می‌داد، جنبه‌هایی که بخش‌هایی از کتاب را شامل می‌شود، از جمله بی‌ثباتی در اوکراین. در عین حال او داشت اوضاع را می‌سنجید تا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ نامزد شود. اما درنهایت تصمیم گرفت این کار را نکند، بخشی از این تصمیم به خاطر توصیه اوباما بود و بخشی به خاطر توصیه یک دوست که احساس می‌کرد زمانی که خانواده‌اش در چنین سوگ و عزاداری‌ عمیقی هستند، او نباید در مبارزات انتخاباتی شرکت کند. با این حال عنوان کتاب از حرف پسر بایدن گرفته شده؛ زمانی که گویا از پدرش خواسته بود به کارش ادامه دهد: «باید به من قول بدهی پدر، که هر اتفاقی که بیفتد، اوضاعت خوب می‌ماند.» بایدن می‌گوید منظور پسرش این بود که او باید وظایفش را انجام دهد و به دنیای وسیع‌تری پای بگذارد که این شامل رسیدن به بالاترین مقام کشور است. با اینکه بایدن از شرکت نکردن در انتخابات پشیمان است، به نظر می‌رسد عزمی جدی برای شرکت در دور بعدی، یعنی سال ۲۰۲۰ دارد.

- «چمنزار آتش می‌گیرد - رویای آمریکایی لورا اینگلز وایلدر» نوشته کرولاین فریزر

بیوگرافی باشکوه لورا اینگلز وایلدر از کرولاین فریزر، که زندگی نویسنده‌ مجموعه کتاب‌های «خانه کوچک» را در زمینه تاریخی و زیست‌محیطی‌اش بررسی می‌کند. فریزر از بیان تبعید وحشیانه بومیان آمریکایی در سال‌های آخر به سوی مشقت‌های مهاجر بودن، خشکسالی، رکود اقتصادی در دوران رکود بزرگ فراتر می‌رود تا نقش وایلدر در شکل‌گیری داستان «غرب آمریکایی» را نشان بدهد. این کتاب همچنین بیوگرافی دختر وایلدر، رز وایلدر لین، نیز هست. به عنوان یک دختر، او سخت‌کوش بود و کار ویرایش آثار مادرش را انجام می‌داد. او فوق‌العاده گران بها بود و کمک او در موفقیت رمان‌های مادرش بسیار تاثیرگذار بود. کریستینا مور این کتاب را با صدای گرم، نافذ و لهجه نیمه‌آمریکایی‌اش می‌خواند و بسیار ماهرانه و ساده آهنگ روایت را در جایی که لازم است، تغییر می‌دهد.

- «پیشرفت» نوشته جوآن سیلبر
«پیشرفت» رمان بی‌نظیر و درخشانی از جوآن سیلبر است که الگوی پیچیده و زیگزاگی از زندگی ده‌ها نفر را از دهه ۱۹۷۰ میلادی تا به امروز را وجب به وجب بررسی می‌کند. شش راوی که بسیار درست انتخاب شده‌اند آن را می‌خوانند. رمان با رینا، یک مادر جوان مجرد، شروع می‌شود و پایان می‌یابد که خواندن فصل‌های مربوط به او به عهده کسندرا کمپبل است. چندگانگی صدا در این کار، ابعاد شنیداری شگفت‌انگیزی را خلق می‌کند. 

منبع: ایبنا به نقل واشینگتن‌پست