تبیان، دستیار زندگی
وت كاستا نوذر رودنیل گفت: انتظار می‌رفت قضاوت آقای «كاستا» كلاس آموزشی برای داوران كشورمان باشد ولی این چنین نبود. این كارشناس داوری گفت: در 45 دقیقه‌ نیمه اول شاهد بازی نه چندان جذابی از هر دو تیم بودیم. به همین دلیل داور پ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نظر رودنیل در مورد قضاوت كاستا

نوذر رودنیل گفت: انتظار می‌رفت قضاوت آقای «كاستا» كلاس آموزشی برای داوران كشورمان باشد ولی این چنین نبود.

این كارشناس داوری گفت: در 45 دقیقه‌ نیمه اول شاهد بازی نه چندان جذابی از هر دو تیم بودیم. به همین دلیل داور پرتغالی زحمت زیادی نكشید. فقط در این نیمه خوب دوید. در دقیقه‌ 8 گل اول استقلال صحیح بود و در دقیقه‌ 9 خطایی كه كاویانپور انجام داد باید اخطار دریافت می‌كرد. در دقیقه‌ 15 تكل صحیح پیروانی را داور خطا اعلام كرد. در دقیقه‌ 31 در محوطه‌ جریمه استقلال روی پیروانی خطایی رخ نداد و داور خوب عمل كرد. در دقیقه‌ 43 اخطار به محمد نوازی صحیح بود. نكته‌ مهم این نیمه برخورد مناسب بازیكنان با یكدیگر بود كه قابل تحسین بود.

رودنیل افزود: در نیمه دوم شاهد بازی بهتری نسبت به نیمه‌ اول بودیم. با توجه به شرایط خاص بازی كاستا نمره‌ قبولی در این بازی گرفت. اخطارهای داده شده و گلهای زده شده صحیح بود. در دقیقه‌ 62 داور در محوطه‌ی جریمه استقلال خوب عمل كرد و خطای هندی انجام نشد. در دقیقه‌ 76 فكری خطایی انجام داد كه داور اعلام خطا كرد. با توجه به برخوردها و متوقف شدن بازی و تعداد تعویضها 4 دقیقه وقت اضافه كم بود. 6 دقیقه معقول بود.

نظر نصیرزاده در مورد قضاوت كاستا

كارشناس داوری فوتبال كشورمان با بیان اینكه قضاوت «گومز كاستا» پرتغالی نامناسب بود گفت: كاستا، ضعیف‌ترین داور خارجی بود.

هوشنگ نصیرزاده گفت: «كاستا» ضعیف‌ترین داور خارجی فوتبال بود كه تاكنون به ایران آمده است، او اشتباهات زیادی در قضاوت این بازی داشت و حتی یك پنالتی مسلم تیم پیروزی در نیمه دوم بازی را نادیده گرفت. همین امر باعث شده بود كه تا حدی بازیكنان تیم پیروزی در نیمه دوم با خشونت بازی را دنبال كنند.

وی تصریح كرد: اگر داور این مسابقه حساس بهتر از این سوت می‌زد مسلما، شاهد بازی جذابتری از سوی بازیكنان هر دو تیم بودیم.

نصیرزاده افزود: در كل بازی قابل قبولی را از بازیكنان هر دو تیم شاهد بودیم. آمادگی دو تیم برای این دیدار بسیار خوب بود ولی در نهایت استقلال توانست نتیجه بازی را به سود خود تمام كند.