تبیان، دستیار زندگی

چاپ مجموعه «صدای چی بود؟» برای بچه‌ها

کتاب‌های شعر «صدای چی بود؟» سروده زهرا موسوی توسط نشر افق برای کودکان منتشر شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
مجموعه کتاب‌های شعر «صدای چی بود؟»

مجموعه کتاب‌های شعر «صدای چی بود؟» شامل سروده های زهرا موسوی، به تازگی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شده اند. این کتاب‌ها در قالب مجموعه «کتاب های قندق» که توسط این ناشر و برای کودکان منتشر می شوند، به چاپ رسیده اند.

مجموعه مورد نظر ۵ کتاب دارد که قرار است بچه ها از طریق آن ها، یعنی شعرها و تصاویر چاپ شده در این کتاب ها، با طبیعت، شغل ها، خانه، خیابان و حیوانات آشنا شوند. تصویرگری کتاب های مجموعه نیز توسط حدیثه قربان انجام شده اند.

یکی از کتاب های این مجموعه، «تق و تق و تق رو چوبه/نجّاره میخ می کوبه» نام دارد که آن، بچه ها با صدای تق تق چکش و قریچ قریچ قیچی و ... آشنا می شوند. به این ترتیب به طور غیرمستقیم با انواع شغل ها آشنا خواهند شد. موسوی شعرهای این کتاب و دیگر کتاب های مجموعه را با الهام گیری از متل های قدیمی ایرانی سروده است.

کتاب بعدی، «چشمه می گه با قل قل/ می خوام برم پیش گل» نام دارد و سراینده با بهره گیری از صدای قل قل چشمه و خش خش برگ ها، بچه ها را با طبیعت و زیبایی هایش آشنا می کند.

در سومین کتاب، بچه ها از خلال شعر، صدای مع مع گوسفند و قورقور قورباغه ها را می شناسند و با حیوانات و ویژگی هایشان آشنا می شوند. این کتاب هم با نام «قوقولی قوقو خروس بود/منتظر عروس بود» چاپ شده است.

یکی دیگر از کتاب های این مجموعه «تَتَق تَتَق تقونه/ صدای چیه تو خونه؟» نام دارد. مخاطبان این کتاب هم به واسطه آشنا شدن با صدای قل قل سماور و قرقر چرخ خیاطی و دیگر لوازم منزل با این وسیله ها آشنا می شوند.

کتاب پنجم هم برای آشنایی کودکان با وسایل نقلیه سروده شده است. در این شعرها، درباره بوق بوق ماشین و بَبو بَبوی آژیر پلیس صحبت می شود. این کتاب هم «قان و قان و قان/ماشین مامان» نام دارد.

در ادامه بخشی از کتاب پنجم این مجموعه را می خوانیم:

دیرین دیرین

نه تق نه توق/ دیرین دیرین/ صدای چی بود؟ / ضبط ماشین

دیمبل و دیمبو ساز می زد/ صداش رسیده بود به صد/ دیرین دیرین، نیناش ناناش/جیغ جیغو جان، یه کم یواش!

ویژ و ویژ و ویژ

نه تق نه توق/ ویژ و ویژ و ویژ/صدای چی بود؟ / قیژ و قیژ و قیژ

یک موتور بی دقت/ با هشت نَه، ده تا سرعت/ با ویژ و ویژ و قون قون/ پرید توی خیابون

لاستیکو چرخِ موتوره خسته بود/ رو کمرش یه عالمه جعبه با کش بسته بود

همه کتاب های این مجموعه با ۲۰ صفحه مصور رنگی، شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۱۳ هزار تومان منتشر شده اند.

منبع:مهر