تبیان، دستیار زندگی
تربیت بدنی و نامگذاری روزهای آن هفته توسط معاونت فرهنگی و آموزشی سازمان تربیت بدنی، بخش ورزشی تبیان ضمن عرض تبریك خدمت اهالی ورزش، هفته تربیت بدنی را گرامی می دارد. روز شنبه 26 مهرماه: روز ورزش همگانی، نشاط، سلامتی و مبارزه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با توجه به فرا رسیدن هفته تربیت بدنی و نامگذاری روزهای آن هفته توسط معاونت فرهنگی و آموزشی سازمان تربیت بدنی، بخش ورزشی تبیان ضمن عرض تبریك خدمت اهالی ورزش، هفته تربیت بدنی را گرامی می دارد.

روز شنبه 26 مهرماه: روز ورزش همگانی، نشاط، سلامتی و مبارزه با اعتیاد

ورزش در جوامع كنونی نقش غیرقابل انكاری را در فرهنگ سازی و ایجاد نشاط در میان عموم ایفا می كند. با گسترش ورزش در جامعه و همگانی كردن این امر مهم، می توان نشاط لازم را به عموم مردم بخشید. مردمی كه در مسیر زندگی اجتماعی شان، در هرموقعیت و وضعیت جسمی وشغلی، به مشكلات روحی و روانی برخورد می كنند می توانند با روی آوردن به ورزش، روح و روان خود را آرامش دهند. ورزش مختص به یك عده خاصی از مردم جامعه نیست بلكه ورزش یك مقوله همگانی است كه تمامی مردم به آن می پردازند. ورزش علاوه بر تاثیرگذاری در نشاط روحی وروانی جامعه، در امر سلامتی جسمی مردم هم نقش بسزایی ایفا می نماید. چنانكه روز به روز پزشكان و محققان به اهمیت ورزش در بهبود بیماریهای مختلف پی برده و ورزش را برای درمان بیماریهای متعدد توصیه می كنند.

یكی از مهمترین فواید ورزش، جلوگیری از گسترش اعتیاد در جامعه می باشد. بطوریكه طبق نظر كارشناسان و محققان، مردمانی كه به امر ورزش روی می آورند از لحاظ جسمی وروحی با اعتیاد سازگار نیستند و با توجه به اینكه اعتیاد، در سنین نوجوانی و جوانی انسان را تهدید می كند، ورزش كردن بهترین راه برای دوری و جلوگیری انسان از اعتیاد به شمار می آید.