تبیان، دستیار زندگی

آبشار رنگو گرگان

آبشار رنگو در 15 کیلومتری جنوب غربی گرگان واقع گردیده است. محیط پیرامون رودخانه رنگو دارای هوای خنک و لطیف و با درختان سربه فلک کشیده پوشانده شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آبشار رنگو

هرچند آبشار رنگو ارتفاع زیادی ندارد ولی به دلیل بستر نیم دایره‌ای که دارای یک محل ریزش اصلی و چندین محل ریزش فرعی با حجم آب به نسبت قابل توجه، منظره‌ای جالب و دیدنی را بوجود آورده است. این مجموعه فاقد امکانات تفرجگاهی برای علاقمندان به طبیعت است.

در ادامه مسیر رودخانه، دره ای به ارتفاع بیش از پنجاه متر نمایان می شود که دو سوی آن درخت های بلند شاخه در شاخه هم انداخته اند. شیب دره در برخی نقاط تا هشتاد درجه نیز می رسد. پس از حدود پنج ساعت پیاده روی، در امتداد این دره و مسیر رودخانه، آبشار رنگو از فراز صخره های عظیمی نمایان می شود که با هیبت سرازیر شده و صدای مهیبش از فاصله ای دور شنیده می شود. پیش از رسیدن به آبشار رنگو، کمپ رنگو نیز در بین راه قرار دارد. این کمپ برای اقامت طبیعت گردان و کوهنوردان، تعبیه شده است. مسیر دسترسی به آبشار رنگو از دل جنگل های پردرخت و تاریک منطقه می گذرد، مسیری واقعا سخت و گمراه کننده که برای عبور از آن لازم است حتما از یک راهنمای محلی کمک بگیرید. پس از پیمودن 2 کیلومتر از روستای توشن و عبور از مسیری خاکی در میان بوته‌های تمشک و درختان بلند، رودخانه‌ای دیده می‌شود که از چشمه‌های زلال جنگل و ارتفاعات رنگو سرچشمه می‌گیرد.
آبشار رنگو

 علاوه بر آبشار اصلی رنگو، در مسیر رودخانه جاری در میان جنگل، آبشارهای کوچک و بزرگ زیبایی ایجاد شده که هر کدام جلوه خاص خود را دارند. در آغاز ورودی جاده جنگلی رنگو، با ویرانه های یک گرمابه قدیمی روبرو می شویم که سالیان سال است متروک افتاده و کمی جلوتر از آن گورستان قدیمی روستا جلب نظر می کند.

منطقه جنگلی رنگو به مناطق ناهارخوران از شرق و شصت کلا از غرب راه دارد.

آبشار رنگو


منبع: سایت مکان بین