تبیان، دستیار زندگی
ا استقلال آقای بگوویچ از اولین حضور در دربی حساس تهران چه احساسی دارید؟ بگوویچ: به عنوان یك بازیكن ، سابقه حضور در چند دربی حساس را داشته ام. قطعا بازی این تیم از حساسیت بالایی برخوردار است و تماشگران زیادی برای دیدن آن به و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفتگو با بگوویچ قبل از بازی با استقلال

آقای بگوویچ از اولین حضور در دربی حساس تهران چه احساسی دارید؟

بگوویچ: به عنوان یك بازیكن ، سابقه حضور در چند دربی حساس را داشته ام. قطعا بازی این تیم از حساسیت بالایی برخوردار است و تماشگران زیادی برای دیدن آن به ورزشگاه می آیند. فكر می كنم در این دیدار یك جو فوتبالی تمام عیار به وجود می آید. قطعا هواداران دو تیم با شور و هیجان خاصی بازی را دنبال می كنند و به دنبال پیروزی تیم خود هستند. آنها هیچ انتظاری به غیر از كسب پیروزی در این دیدار نخواهند داشت.

با این شرایط می توانی به آنها قول پیروزی بدهید؟

بگوویچ: من و یا هر مربی دیگری به توانایی بازیكانانم ایمان دارم و در انتظار كسب پیروزی خواهم بود. تیم حریف هم با همین انگیزه به میدان می آید و در نهایت پیش بینی نتیجه كار آسانی نیست . اما باید بگویم كه بازیكنان ما در بهترین شرایط آمادگی قرار دارند و ما هیچ كمبودی برای پیروزی در این دیدار نداریم.

من در درجه اول می توانم قول بدهم كه ما زیبا بازی می كنیم. در بازی های گذشته هم فكرمی كنم زیبا بازی كرده ایم و به همین خاطر تماشاگران زیادی برای تماشای بازی های ما به ورزشگاه آمدند.

در آستانه این بازی خود شما در چه شرایطی روحی قرار دارید؟

بگوویچ: هر مربی پیش از مسابقات تیمش دچار یك فشار روحی می شود. حساسیت این بازی هم به هر حال در نوع خودش قابل توجه است ، اما من خودم را برای این دیدار آماده كرده ام و فكر می كنم شرایط روحی خوبی دارم.

بازیكنانتان در چه شرایط روحی قرار دارند؟

بگوویچ: تیم ما از اعتماد به نفس و قدرت روحی خوبی برخوردار است اما باید با كاهش حساسیت ها بازهم شرایط را بهتر كنیم. به نظر من اگر مسائل روحی بر طرف شود هیچ مشكل دیگری نداریم. ما در بازی های قبلی می توانسیم پیروز شویم ، اما در درجه اول بد شانسی و بعد از آن اشتباهات فردی برای ما مشكل ساز شد.

همانطور كه گفتید اشتباهات فردی در خط دفاعی شما مشكلات زیادی به وجود می آورد . برای این بازی چه تدبیری دارید

؟بگوویچ: بهتر است به این سوال پاسخی ندهم!

شاید برای این بازی بزرگ می خواهید از بازیكنان بزرگ استفاده كنید؟

بگوویچ:برای من هیچ تفاوتی ندارد. بازهم بهترین و آماده ترین بازیكنان را به میدان می فرستم. تیم ما 25 بازیكن دارد كه همه آنها در شرایط خوبی قرار دارند و بیشتر آنها هم تجربه لازم را برای حضور در این بازی دارند. فكر نمی كنم هیچ كدام از آنها از نظر روحی دچار استرس بشوند. مطمئن هستم كه با بازی روان تیم ما این دیدار قشنگ خواهد شد.

شاید با توجه به شرایط تیم شما و مصدومیت بعضی از بازیكنان استقلال، حریفتان را خیلی ضعیف بدانید؟

بگوویچ: استقلال را دست كم نمی گیریم. آنها تیم خوبی دارند و از بازیكنان آماده ای سود می برند. به هیچ وجه نمی توان چنین حریفی را ضعیف دانست.

شاید برای شما عجیب باشد اما هواداران این دو تیم، پیروزی در این بازی را به قهرمانی در لیگ و یا هرافتخار دیگری ترجیح می دهند.

بگوویچ: انتظارات آنها را كاملا درك می كنم. پیروزی ما در این بازی باعث خوشحالی همه ما خواهد شد و قطعا در این میان خود من از همه خوشحال تر می شوم.

درمورد تماشاچیان پیروزی باید بگویم كه وجود آنها باعث افتخار من است. واقعا مربی خوش شانسی هستم كه چنین هوادارانی از تیم من حمایت می كنند. آنها در نوع خود بی نظیر هستند. هواداران پیروزی سزاوارند كه یك باشگاه قدرتمند و قوی داشته باشند كه لیاقت آنها را داشته باشد.

می خواهم به آنها قول بدهم كه اگر زمان كافی در اختیار داشته باشم برای آنها چنین تیمی خواهم ساخت. حرفهای من را پوچ فرض نكنید. باور كنید كه می توانیم یك تیم بسیار قدرتمند داشته باشیم و به همه افتخارات دست پیدا كنیم.

انتظارات آنها را به خوبی درك می كنید؟

بگوویچ: من از فوتبال ایران و هواداران آن شناخت خوبی دارم و فكر می كنم انتظارات آنها را به خوبی درك كرده ام با این حال جدا از همه این مباحث باز هم می خواهم از آنها تشكر كنم. امیداورم این طور نشود اما اگر روزی با یك خاطره بد از جمع آنها جدا شوم باز هم هیچ وقت فراموششان نمی كنم. از یاد نمی برم كه در این ورزشگاه ما را تشویق می كردند و اسم من را فریاد می زدند. همیشه آنها را دوست خواهم داشت. حتی اگر روزی بر علیه من شعار بدهند باز هم می دانم كه به خاطر عشقشان به پیروزی این كار را می كنند و بازهم از آنها دلگیر نمی شوم.

می دانید كه این اولین دربی پایتخت پس از مدت ها در غیاب علی پروین است؟

بگوویچ: در تاریخ فوتبال هر كشوری باید همیشه به بزرگان احترام گذاشت. من همیشه برای پروین احترام قائل بوده ام. پیش از اینكه به پیروزی بیایم ما رابطه خیلی خوب و نزدیكی با هم داشتیم اما نمی دانم چرا عده ای می خواهند بین ما اختلاف ایجاد كنند. به هر حال من در رفتن او مقصر نیستم و خودم فكر می كردم كه قرار است دركنار هم كار كنیم اما نمی دانم چرا این شرایط به وجود نیامد.

فكر نمی كنید در آستانه دربی پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران می تواند حاشیه ها را كمتر كند و توهمات را از بین ببرد؟

بگوویچ: خبرنگاران برای فوتبال لازم و ضروری هستند. همیشه به این مساله اعتقاد داشته ام و از آنها استقبال كرده ام. خود من خیلی دوست داشتم كه در یك كنفرانس خبری به همه این سوالات پاسخ می دادم ، اما به هرحال من هم باید مطیع تصمیمات باشگاه باشم. با توجه به حساسیت این بازی مسئولین باشگاه این طور صلاح دیدند كه مصاحبه ای انجام نشود و در پی آن جنجالی به وجود نیاید. به هرحال از شما تشكر می كنم و امیدارم حقیقتا روز جمعه شاهد یك بازی قشنگ باشیم و به خواست خدا پیروز بشویم.