تبیان، دستیار زندگی

به یک شب لذت نمی ارزد!

هر روز شاهد روابط جدیدی بین زن و مرد هستیم، روابطی که غالبا محصول انقلاب جنسی غرب هستند و حالا این رابطه با فرمی جدید به نام وان نایت استند در کشور ما نمود پیدا کرده است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارتباط دو نفره، وان نایت استند

افسارگسیختگی جنسی دنیای غرب موجب شده دیگر آن ها از روابط معمول و سنتی زن و مرد لذت نبرند و بجهت این تنوع طلبی هر روز رابطه ای جدید را مورد امتحان قرار دهند.
انقلاب جنسی غرب تا جایی پیش رفته که در سطحی فراگیر جنس موافق جایگزین جنس مخالف شده است.
یکی از این انواع بی شمار روابط که تازگی بر سر زبان ها افتاده، وان نایت استند است.
در این مدل دو نفر که از پیش همدیگر را نمی شناسند تصمیم می گیرند یک شب را با هم بگذرانند. علاوه بر تبعات منفی اجتماعی آن لازم است از حیث دینی هم این مسئله مورد تحقیق قرار گیرد.
 

اسلام تقیداتی دارد

در این روش فرقی نمی کند دو نفری که قرار است با هم باشند هردو مجرد باشند و یا متاهل.
از نگاه اسلام دختر باکره ای که تا بحال ازدواج نکرده است باید با اجازه پدر یا ولی خود (در صورت نبود پدر)  به عقد پسری در بیاید. و همچنین زن پس از ازدواج اجازه عقد و یا همباشی با مردی غیر از شوهر خود را ندارد. همچنین بر خلاف تصور غالب مردم که فکر می کنند اسلام مطلقا دست مردها را برای ازدواج باز گذاشته است قوانینی هم برای ازدواج مجدد مردها وجود دارد. اسلام به دنبال هرزگی و صحه گذاشتن بر تمایلات زیاده خواهانه مردها نیست.

خطری در کمین خانواده

گسترش این گونه روابط دیر یا زود زن و مرد دارای همسر را نیز به دام خود می کشاند و پس از مدتی زن و شوهر عشق و علاقه خود نسبت به هم را از دست می دهند و دلبسته انواع پوشالی غرائز جنسی می شوند. غافل از اینکه تا پای عشق در میان نباشد ارضای حقیقی حاصل نمی شود و فقط عطش شخص را بیشتر می کند همانگونه که خوردن آب شور عطش را نه تنها بر طرف نمی کند بلکه آدم را تشنه تر می کند.

گسترش این گونه روابط دیر یا زود زن و مرد دارای همسر را نیز به دام خود می کشاند و پس از مدتی زن و شوهر عشق و علاقه خود نسبت به هم را از دست می دهند و دلبسته انواع پوشالی غرائز جنسی می شوند.


ریشه روابط خارج از عرف

همه این رو آوردن ها به مدل های جدید، ریشه در تنوع طلبی انسان دارد. انسان ذاتا تنوع طلب است اما بعضی چیزها، بر تنوع طلبی بشر دامن می زند.
نگاه یکی از عوامل قطعی و تاثیرگذار بر تنوع طلبی است. اگر انسان نتواند نگاه خود را کنترل کند حتما به منجلاب سبک هایی چون یک شب همباشی یا ازدواج های دیگر دچار خواهد شد.
به همین دلیل خداوند در قرآن فرموده است:
« قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ.... و قل للمؤمنات یغضضن من ابصارهن» (نور، 30 و31)
و همچنین در احادیث تاکید ویژه ای در مراقبت از نگاه شده است. امام صادق(علیه السلام)  در این باره فرموده اند:
ایّاکُم وَ النَّظرَة فَانَّها تَزرَع فی القَلبِ الشَهوَة وَ کَفى بِها لِصاحِبِها فِتنَة؛
از نگاه [ناپاک] بپرهیزید که چنین نگاهى تخم شهوت را در دل مى‌کارد و ‏همین براى فتنه‌ى صاحب آن دل بس است.( تحف ‏العقول، ص 305)
 

توصیه ای به بانوان

نکته دیگری لازم به ذکر است و آن اینکه خانم ها به سبب غلبه احساسات بسیار ساده در دام مردان هوس باز می افتند. مردانی که بدون ذره ای ارزش قائل بودن برای زن و جایگاه رفیعش فقط به دنبال بهره گیری جنسی از او هستند و  زن در نگاه آن ها ابزاری برای لذت جوئی می باشد.
به همین جهت با تحلیل دقیق این سبک روابط بین زن و مرد به نتیجه ای جز سوء استفاده ای جنسی در غالب اوقات نخواهیم رسید.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.