تبیان، دستیار زندگی

دخترها چطور راحت ازدواج کنند؟

این روزها به دلایلی جوانان ترجیح میدهند مجرد باشند و تن به ازدواج نمی دهند و سن ازدواج بسیار بالا رفته است. دختر خانم‌ها با رعایت کردن این سه نکته ازدواج راحت تری خواهند داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ازدواج ، جوانان، زندگی، زن و مرد، بالارفتن سن ازدواج، خواستگاری، کلوب ازدواج، پیش نیازهای ازداج
ازدواج، یکی از شخصی ترین موضوعات در زندگی هر شخصی است. ازدواج به هم پیوستگی یک زن و مرد و ادای وظیفه ی طبیعی و حتمی برای انسان ها است که اندیشه ی خالق جهان به منظور استمرار موجودیت و بقای نسل بشر به عهده زن و مرد گذارده است که آن ها با انجام این عمل هم نیازهای جسمانی و عاطفی خود را رفع می کنند .

این روزها آمارهای مختلف نشان می دهد که سن ازدواج جوان ها بالا رفته و خیلی از دختر ها و پسرها همچنان به دنبال یافتن شریک زندگی مناسب هستند و عروس و داماد شدن به رویای زندگی شان تبدیل شده است. واقعیت این است که با بالا رفتن سن، افراد سختگیرتر شده و انتخاب شریک زندگی برای شان دشوارتر می شود.
 
چطور راحت تر ازدواج کنم؟
نگاه به ازدواج با بالا رفتن سن منطقی تر می شود و فرد می خواهد همه زوایا را با دقت بررسی کند و هنگام تصمیم گرفتن هیچ نکته ای را نادیده نگیرد اما واقعیت این است که هیچ کس نمی تواند موردی را برای ازدواج پیدا کند که از هر جهت ایده آل باشد. در واقع همیشه درصدی از موفقیت در هر انتخابی وجود دارد و هیچ کس نمی تواند صددرصد خواسته های شریک زندگی اش را برآورده کند. اما افراد با بالا رفتن سن این موضوع را نادیده می گیرند و به دنبال موردی که صددرصد خواسته های آنها را برآورده کند، می گردند. اما بهتر است با دانست چند نکته ازدواج راحت تری داشته باشید و سخت گیری ها را کنار بگذارید.

مقایسه نکنید
مقایسه خواستگار جدید با مورد های قبلی، مشکلی است که افراد با بالاتر رفتن سن گرفتارش می شوند. آنها خواستگار تازه شان را از نظر زیبایی، ثروت، تحصیلات و حتی وضعیت خانوادگی با گزینه های قبلی مقایسه می کنند و با خود می گویند وقتی من چنین موردی را قبول نکرده ام، چرا باید به فردی که در یک جنبه خاص وضعیت نامناسب تری نسبت به او دارد بله بگویم؟ این افراد
واقعیت این است که هیچ کس نمی تواند موردی را برای ازدواج پیدا کند که از هر جهت ایده آل باشد. در واقع همیشه درصدی از موفقیت در هر انتخابی وجود دارد و هیچ کس نمی تواند صددرصد خواسته های شریک زندگی اش را برآورده کند.
معتقدند چون موردهایی که از نظر های مختلف مناسب تر از خواستگار فعلی شان بوده اند نپذیرفته اند، نباید به این فرد تازه هم بله بگویند. صبر طولانی مدت برای ازدواج، آدم ها را به چرخه باطلی می اندازد. فرد تصور می کند چون سنش بالا رفته، باید با یک انتخاب خارق العاده تمام موقعیت های از دست رفته را جبران کند اما هرچه بیشتر می گذرد، بیشتر در این بحران غرق می شود.

پرونده های قبلی را ببندید
باز بودن پرونده ارتباطات قبلی، مانعی جدی برای انتخاب همسر است. در حالی که ذهن فرد درگیر گذشته عاطفی اش است، نمی‌تواند به شخص دیگری دل ببندد و برای شروع تازه تلاش کند. بستن پرونده های قبلی، اتفاقی است که اگر رخ ندهد آینده عاطفی افراد را با مشکلی جدی روبه رو کرده و دوره تجرد را هم طولانی تر می کند.

کنار نکشید
پیدا کردن مورد مناسب ازدواج، مشکلی جدی است و کسانی که سن بالاتری دارند، بیشتر با این مشکل درگیر هستند. اگر افراد از اجتماع کناره بگیرند و در محیط های شغلی و تحصیلی حضور نداشته باشند، پیدا کردن گزینه مناسب ازدواج برای شان دشوارتر می شود. البته افراد نه تنها در جریان روابط اجتماعی که با معرفی خانواده، دوستان و … هم می توانند شانس خود را برای پیدا کردن گزینه های مناسب بیشتر کنند.
منبع : کفشدوزک
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.