تبیان، دستیار زندگی

پرچمدار جدید سامسونگ را بشناسید

بعد از پرچمداران سری اس 2017 سامسونگ یعنی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس، حالا نوبت گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس شده و کاربران، کارشناسان و رقبای سامسونگ بی‌صبرانه در انتظار معرفی و رونمایی رسمی از این پرچم‌داران هستند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : حمید عبادی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس
گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس در بهار 2017 رونمایی شدند. اما حالا خبرها دیگر خیلی رنگ و بویی از اس 8ها را با خود ندارند و صحبت‌ها پیرامون جانشین آن‌ها یعنی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس داغ است. در همین مدت کوتاهی که خبرها، شایعات و گمانه‌زنی‌ها در مورد گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس ظهور کردند توانستیم تصوری اجمالی و احتمالی از گلکسی اس 9 در ذهن خود داشته باشیم. البته پُر واضح است در دنیای فناوری هم مانند سایر حوزه‌ها تا زمان رونمایی نهایی از یک محصول نمی‌توان ادعا کرد که اطلاعات دقیقی کسب شده اما می‌توان برخی از ویژگی‌ها را حدس زد و پیش‌بینی کرد. لازم به ذکر است که شرکت‌های عرضه‌کننده‌ی گوشی‌های هوشمند در سال 2018 محصولات و فناوری‌های جالبی ارائه خواهند کرد و ما بی‌صبرانه در انتظار رونمایی از گوشی‌های هوشمند سال 2018 هستیم. همان‌طور که در جریان هستید در سال 2017 رویدادهای غافلگیرکننده‌ی بسیاری را پشت سر گذاشتیم و طبیعی است که ادامهی این غافلگیری‌ها در سال 2018 به وقوع بپیوندد.

زمانی رونمایی از گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس

در مورد تاریخ عرضه‌ی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس هم شایعاتی وجود دارد. برخی معتقدند این اتفاق در 25 فوریه‌ی 2018 رخ می‌دهد. البته قوی‌ترین صحبت‌ها نشان از این داشت که این اتفاق در نمایشگاه MWC 2018 اتفاق خواهد افتاد

 سامسونگ در گلکسی اس 9 پلاس دوربین دوگانه قرار داده است و سنسور اثر انگشت به زیر دوربین‌ها منتقل شده است.

. گفتنی است سایت بلومبرگ به تازگی خبری منتشر کرده که دوباره تاریخ رونمایی را در فوریه اعلام کرده است که با این وجود دوباره فرضیه‌ی اول قوت می‌گیرد.
همان‌طور که می‌دانید گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس به‌طور رسمی در 29 مارس معرفی شدند و در 28 آوریل به‌صورت عمومی در دسترس کاربران قرار گرفتند. بنابراین به‌نظر نمی‌آید که رونمایی از گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس زودتر از مارس 2018 به وقوع بپیوندد. البته همان‌طور هم که گفته شد برخی معتقدند رونمایی از گلکسی اس 9 در نمایشگاه MWC 2018 رخ می‌دهد و برخی دیگر روایت می‌کنند که در رویداد CES 2018 شاهد این اتفاق خواهیم بود یعنی جایی که ال‌جی جی 7 رونمایی خواهد شد.
البته به‌نظر می‌رسد سامسونگ برنامه‌ای برای رویداد CES 2018 خواهد داشت اما معلوم نیست که آیا در این رویداد یک رونمایی کامل اتفاق بیافتد یا خیر و احتمال دارد فقط بخشی از برنامه‌ها و طرح‌های سامسونگ در این رویداد معرفی شوند.

طراحی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس

گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس
اننتظار تغییر و تحول آنچنانی در پنل جلویی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس نسبت به گلکسی اس 8ها نمی‌رود و این فرضیه با انتشار تصاویر رندر از گلکسی اس 9 قوت گرفته است. قسمت جلویی گوشی دارای یک صفحه‌نمایش بدون حاشیه و لبه‌هایی منحنی است یعنی همان چیزی که در گلکسی اس 8 هم وجود داشت که می‌تواند نشان از جذابیت و موفقیت این طرح باشد.
البته به‌نظر می‌رسد پنل پشتی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس تغییراتی را نسبت به مدل‌های قبلی خود داشته باشند. همچنین این دو مدل با یکدیگر نیز تفاوت دارند و دیگر فقط تفاوت‌ها به اندازه‌ی بین دو گوشی ختم نمی‌شود. البته این نظرات همه در حد حدس و گمان و برخی دیگر هم بر اساس تصاویر رندری است که از این گوشی منتشر شده و نمی‌توان به‌طور قطع اطمینان داشت که این اتفاقات قرار است رخ دهد.
گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس
در مورد دوربین و حسگر اثر انگشت در پشت بدنه‌ی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس هم اظهار نظرهایی شده بود و با آمدن تصاویر رندر مشخص شد که بیشتر پیش‌بینی‌ها نزدیک به واقعیت بودند. آن‌طور که پیداس گلکسی اس 9 دارای یک دوربین در پنل پشتی است و سنسور اثر انگشت هم در زیر دوربین تعبیه شده است. اما سامسونگ در گلکسی اس 9 پلاس دوربین دوگانه قرار داده است تا تفاوت‌های بین گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس بیشتر از قبل به چشم برسند. سنسور اثر انگشت مثل مدل اس 9 در زیر دوربین‌ها قرار گرفته و البته نکته‌ی دیگر این است که دوربین‌های دوگانه در گلکسی اس 9 پلاس به‌صورت عمودری و زیر هم قرار گرفته‌اند که این هم حاکی از تغییری دیگر نسبت به گوشی دوربین دوگانه‌ی قبلی سامسونگ یعنی نوت 8 است. تغییر موقعیت سنسور اثر انگشت سامسونگ گلکسی هم از تغییرات محسوس نسبت به مدل قبلی است. به نظر می‌آید این‌بار سنسور اثر انگشت در جای بهتری تعبیه شده تا کاربران آسان‌تر بتوانند از آن استفاده کنند.
گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس
البته چندی پیش شایعاتی مبنی بر استفاده از فناوری کمپانی سیناپتک در قرار دادن حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش در سامسونگ گلکسی اس 9 به گوشی رسید که به سرعت این قضیه رد شد و ظاهراخبری از این فناوری در این گوشی‌ها نخواهد بود. البته تا زمانی که گوشی رونمایی نشود نمی‌توان اظهار نظر دقیق کرد.

نمایشگر گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس

گلکسی اس 8 یک صفحه‌‎ی 5.8 اینچی دارد و گلکسی اس 8 پلاس دارای صفحه‌نمایش 6.2 اینچی است. حالا باید ببینیم گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس هم در همین ابعاد و اندازه به بازار عرضه می‌شوند و یا بزرگ‌تعر خواهند شد؟
به هر حال انتظار می‌رود سامسونگ پرچمداران خود را با صفحه نمایش‌های Super AMOLED و قابلیت HDR عرضه کند.
در مورد رزولوشن صفحه هم باید منتظر بمانیم و ببینیم که با رزولوشن +Quad HD به میان پرچمداران می‌آید و یا پا را فراتر گذاشته و از 4k استفاده خواهند کرد تا قدرت بیشتری برای رقابت داشته باشند. البته یک قانون وجود دارد که می‌گوید در رقابت هر خلاقیت و نوآوری (به غیر از کارهای ناجوانمردانه) آزاد است.

اسکنر عنبیه، دوربین‌ها، نرم افزار و سخت‌افزار گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس

اسکنر عنبیه هم که در گلکسی اس 8‌ها به خوبی مورد استفاده قرار گرفتند شاید با عملکرد و توانایی‌های بیشتری در گلکسی اس 9ها حضور پیدا کنند. بالاخره باید یک تغییر رو به جلو نسبت به مدل قبلی رخ دهد.
در مورد دوربین‌های گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس اطلاعات خیلی دقیقی در دست نیست. اما چیزی که مشخص است این است که سامسونگ گلکسی اس‌ها از سری گلکسی اس 6 به بعد دارای دوربین‌های توانمند و قابل دفاعی بودند که هر سال هم بهتر و بهتر شدند و حالا ما انتظار بهبود دوربین‌ها در گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس نسبت به اس 8 و اس 8 پلاس را داریم.
گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس
شکی نیست که گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس از اندروید اریو در کنار TouchWiz استفاده خواهند کرد. همچنین انتظار می‌رود دستیار صوتی بیکسبی هم در این مدل‌ها وجود داشته باشد. در مورد سخت‌افزار هم به همین نکته اکتفا می‌کنیم که بیشترین احتمالات بر روی کوالکام اسنپ‌دراگون 845 متمرکز هستند.
بسیاری از کاربران، کارشناسان و فعالان در زمینه‌ی گوشی‌های موبایل و فناوری و همچنین بسیاری از رقبای کمپانی سامسونگ در انتظار معرفی مدل جدید پرچمداران سری اس سامسونگ گلکسی هستند پس باید تا قبل از رونمایی رسمی از این محصولات، باید از طریق شایعات و اظهار نظرها در مورد پرچمداران 2018 سامسونگ قضاوت کنیم. نظرات و پیش‌بینی‌های خود را با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.