تبیان، دستیار زندگی

یک دقیقه خوشی!

فردابلندترین شب سال است در اصل بهانه ای برای دورهمی.شما فردا شبتان را چگونه برنامه ریزی کردید ؟ خانه خاله ، عمه، عمو و یا مادر بزرگ دعوتید ؟ و یا نه شاید هم از الان متنی را برای تبریک گفتن در تلگرام آماده کرده اید و از راه دور جشن می گیرید و یا شاید دارید سور و سات شب یلدا را آماده می کنید تا 5 شنبه شب عکس سفره یلداییتان را در اینستاگرام به نمایش بگذارید ؟!
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شب یلدا، خوشگذرانی، خوشی
اگر تا به حال پای صحبت بزرگتر ها نشسته باشید حتما شنیده اید که انها هر از چند گاهی مخصوصا در روزهای خاصی مثل چهارشنبه سوری، شب یلدا، سیزده به در و ... خاطره های شیرین و دوست داشتنی برای گفتن دارند. آنها زیاد از قدیم‌ها یاد می کنند که یادش بخیر هر کدام از آن مناسبت ها بهانه ای بود برای جمع شدن فامیل دور هم. همه انگار منتظر یک بهانه بودند تا گوشی تلفن را بردارند و همدیگر را خبر کنند . خانم ها با کمک هم شام یا ناهار ساده ای تدارک می دیدند و مردها هم خرید می کردند و بچه ها هم در حیاط نقلی دنبال هم می دویدند و بازی میکردند.

باور کنید که تأثیر مثبتی که همین چند کلمه حرف زدن های رو در رو بر روح و روان شما دارد، یکسال مداوم گفتگو کردن در فضای مجازی و رد و بدل کردن جوک های خند دار ندارد. به چهره هم نگاه کنید تا هر چه بهتر از حال دل هم باخبر بشوید.


یادش بخیر...از ان زمان ها ،زمان زیادی گذشته است و حالا ما مانده ایم و تنها حسرت گذشته و گرفتاری های امروز اما امروز هم با وجود گرفتاری های بسیار بچه هایمان و حتی کودک درون خودمان نیاز دارد به این محبت های بی چشم داشت؛ به دورهمی های ساده و بی ریا. به گاهی نفس کشیدن و لبخند زدن!؛ فردا شب یلداست البته نه با رنگ و بوی قدیم بلکه یلدای این سالها یلدای آپ دیت شده است!

پدر بزرگ و مادر برزگ از یک هفته قبل برای فردا شب برنامه ریزی کرده اند و مقدمات این شب را فراهم کرده اند  تا فرزندان و نوه ها دور هم جمع شوند. ساعت از 9 می گذرد و مادر بزرگ و پدر بزرگ چشمشان را به در دوخته اند که بالاخره سر و کله بچه ها یکی یکی پیدا می شود البته نه همه شان! یکی سردرد خانمش را بهانه می کند. یکی دیگر اصلا یادش می رود که امشب خانه پدر و مادر دعوت بوده است و یکی دیگر هم می گوید برای اینکه پدر و مادر خانمش ناراحت نشوند کلا تصمیم گرفتن که شب یلدا جایی نروند! اما پدر بزرگ و مادربزرگ هر چند که دوست داشتن که همه  ی بچه‌هایشان باشند اما باز هم خوشحالند که همین چند نفر آمده اند هر چند که این چند نفر هم هر کدام سرشان در گوشی های موبایلشان  است و کسی با کسی حرفی ندارد.

چگونه در شب یلدا شاد باشیم؟
شاد بودن نه دلیل می خواهد و نه حتی بهانه ای بلکه تنها یک تن سالم می خواهد و یک خانواده خوب. اگر یک لحظه فکر کنید به اینکه چقدر خوب است که تنتان سالم  و خانواده ی مهربانی در کنارتان است حوصله تان سر جایش می آید؛ هیچ وقت در زندگی غصه ی بی پولی را نخورید چرا که شما اگر میلیاردها میلیارد ثروت داشته باشید اما بیماری ناعلاجی داشته باشید و یا خانواده‌ تان ترکتان کنند مطمئن باشید آن مال و منال برای شما دل خوش نخواهد آورد.

 زندگی آن قدر کوتاه است که همین یک دقیقه بیشتر با هم بودن را باید جشن گرفت و همین یک دقیقه را به معنای واقعی خوش بود.



اگر آن قدر خوش شانس هستید که خانواده و دوست و آشنا، نزدیکتان هستند و فرصت باهم بودن را دارید این فرصت را قدر بدانید.از کنار هم بودن خاطره بسازید . به یک شام ساده رضایت بدهید و از کنار هم بودن فرصتی برای محبت و همدلی بسازید.

 یادتان باشد که همیشه آدم ها همه چیز را با هم ندارند. خیلی از ماها در زندگیمان خیلی چیزها را نداریم و این باعث می شود که به قدری روی نداشته هایمان تمرکز کنیم که دیگر داشته هایمان را فراموش کنیم .

شب یلدا نزدیک است... اگر والدینی دارید که نمی توانند شما را دعوت کنند شما برای خوشحال کردنشان پیش قدم شوید.

اگر در بین اقوام و آشنایان کسانی هستند که  از نظر مالی ضعیف هستند یلدا را بهانه کنید تا هم دلی را شاد کنید و هم رضایت خدا را به دست آوردید .

شب یلدا را میشود بدون تزیین و تم خاص ، خیلی ساده شبی به یاد ماندنی کرد.

یادتان باشد در این شب با گذاشتن عکس خوردنی ها دل ندارها را نبریم بلکه با اسراف نکردن یک خانواده نیازمند را شاد کنیم.

باور کنید که تأثیر مثبتی که همین چند کلمه حرف زدن های رو در رو بر روح و روان شما دارد، یکسال مداوم گفتگو کردن در فضای مجازی و رد و بدل کردن جوک های خند دار ندارد. به چهره هم نگاه کنید تا هر چه بهتر از حال دل هم باخبر بشوید.

خلاصه که زندگی آن قدر کوتاه است که همین یک دقیقه بیشتر با هم بودن را باید جشن گرفت و همین یک دقیقه را به معنای واقعی خوش بود. باور کنید همه شب ها یلدا می شود و همه ی روز ها عید اگر تنها ما برای رشد کردن و انسانی کامل شدن تلاش کنیم.پس از همین الان یک دقیقه بیشتر تامل کنید تا که زود دیر نشده است...

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.