تبیان، دستیار زندگی

آموزش و پرورش توسعه مدار تنها با مشارکت مردم محقق می شود

رئیس سازمان مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: توسعه آموزش و پرورش در گرو توجه به مشارکت مردم در امر آموزش است و موفقیت آموزش و پرورش تنها با کمک های دولتی محقق نمی‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
آموزش و پرورش توسعه مدار تنها با مشارکت مردم محقق می شود
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان خوزستان، مجتبی زینی وند در همایش سراسری کارشناسی مسئولان و موسسان مراکز غیردولتی آموزش و پرورش خوزستان اظهارکرد: در دنیای امروز رکن اساسی توسعه نیروی انسانی کارآمد است. هر کشوری که به توسعه نیروی انسانی خود توجه کنند از لحاظ اقتصادی اجتماعی فرهنگی و علمی به پیشرفت‌های شایانی دست پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه نیروی متخصص و کار آزموده محور تولید ثروت ملی است، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت مراکز غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی می‌تواند نقش موثری در تربیت نیروی انسانی متخصص که محور توسعه پایدار است داشته باشد.
زینی وند ادامه داد: آموزش و پرورش دولت محور نمی‌تواند پاسخ گوی نیازهای جامعه باشد به همین منظور استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی در قالب مراکز غیردولتی مهم‌ترین رویکرد آموزش و پرورش کشور در حوزه توسعه مشارکت های مردمی است.
رئیس سازمان مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مراکز غیر دولتی در کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش نقش مهمی دارند خاطرنشان کرد: حضور دانش آموزان برتر و  نخبه در حوزه های علمی فرهنگی پرورشی نشان از این دارد که دغدغه موسسان مراکز غیردولتی ارتقای شاخص‌های کیفی آموزشی و پرورشی دانش آموزان است.
وی در پایان یادآور شد: تربیت نسلی پرتلاش، متفکر، خداشناس، معتقد و خلاق در مدارس غیردولتی به عنوان یک اصل دنبال می شود که این امر تنها با هدایت و راهبری موسسان این مراکز محقق می شود.


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش