تبیان، دستیار زندگی
جای مشخصی را در خانه برای انجام دادن تکالیف مدرسه تان در نظر بگیرید این کار باعث تمرکز بیشتر و یادگیری بهتر می شود. تکالیف مدرسه را در رختخواب انجام ندهید! ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدرسه در خانه

جای مشخصی را در خانه برای انجام دادن تکالیف مدرسه تان در نظر بگیرید این کار باعث تمرکز بیشتر و یادگیری بهتر می شود. تکالیف مدرسه را در رختخواب انجام ندهید!

یک قفسه یا کمد برای قرار دادن کتاب و دفترهایتان در نظر بگیرید و آنها را طوری بچینید که وقتی دنبال یک کتاب می گردید به راحتی آن را پیدا کنید و مجبور نشوید همه کتاب ها را زیر و رو کنید. محلی که برای مطالعه در نظر می گیرید باید تهویه و نور مناسب داشته باشد.

نور کافی هنگام مطالعه خیلی مهم است نور نامناسب باعث خواب آلودگی عدم تمرکز و مشکلات بینایی می شود. نور مهتابی های فلورسنت بد ترین نوع و نور طبیعی و روشنایی روز بهترین نوع نور برای مطالعه هستند. سعی کنید تا هوا روشن است تکالیف تان را انجام دهید تا امکان استفاده از نور روز را داشته باشید. در صورت نیاز به استفاده از روشنایی مصنوعی سعی کنید از ترکیب نورهای زرد و سفید که شبیه به نور روز است استفاده کنید.

بر طبق استاندارد روشنایی مورد نیاز برای مطالعه 400 لوکس است. این مقداری است که می توانید کلمات را به وضوح و بدون نیاز به خم شدن به سمت کتاب از فاصله سی سانتی متری به راحتی مشاهده کنید.

چراغ مطالعه در صورت لزوم برای تامین روشنایی از چراغ مطالعه با لامپ هایی با نور زرد استفاده کنید.برای دید کافی و نیافتادن سایه دستتان روی کاغذ اگر با دست راست می نویسید نور باید از سمت چپ و اگر با دست چپ می نویسید نور باید از سمت راست بتابد.

*صفحات مرتبط

سلامت دانش آموز

اصل اول خوردن صبحانه

میان وعده

آب بنوشید

کیف مدرسه

کفش

ورزش

لوازم التحریر

بهداشت فردی

هنگام بیماری

سلامت دانش آموز

چند نکته در مورد مطالعه در خانه

نظم

استرس و اضطراب

همکلاسی ها (دوستان مدرسه)

نویسنده: فرزانه فولادبند