تبیان، دستیار زندگی

هیچ ارگانی نباید سد راه مشارکت خیران در آموزش و پرورش شود

وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت مشارکت خیران در کمک به آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: هیچ ارگانی نباید مانع مشارکت خیران در آموزش و پرورش باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
هیچ ارگانی نباید سد راه مشارکت خیران در آموزش و پرورش شود
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید محمد بطحایی صبح امروز در آیین افتتاح پنج طرح بزرگ آموزشی در دزفول با بیان اینكه نام این شهرستان تا ابد در تاریخ ماندگار است، گفت: یاد و خاطره همه شهدای دفاع مقدس به خصوص شهدای دزفول را گرامی می دارم. برای من حضور در شهر خاطره ساز و ایثارگر دزفول افتخار است.
وی با ابراز خوشحالی از حضور در جمع خیرین مدرسه ساز گفت: اگر ما به دنبال رسیدن به جامعه ای توام با آسایش و نشاط برای مردم هستیم، راهی جز پرداختن به آموزش و پرورش و مدرسه سازی نداریم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: هركلاسی كه ساخته می شود از تعداد كلانتری ها و دادگستری ها كمتر می شود و دوستی ، صمیمیت، شادمانی و عشق افزایش می یابد.
وی با بیان اینكه خیرین مدرسه ساز تمدن ساز كشور جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: رهبر معظم انقلاب می فرمایند هر مانعی كه جلوی كار خیرین مدرسه ساز را می گیرد باید برطرف شود و هیچ مشكلی نباید بر سر راه فعالیت های خیرین مدرسه ساز وجود داشته باشد.
وزیرآموزش و پرورش گفت: همه ما درحال تلاش هستیم تا آموزش و پرورش به سطحی از كیفیت برسد كه دانش آموزان پس از فارغ التحصیل شدن مهارت های اصلی زندگی را فرا گرفته باشند تا بتوانیم افرادی با شاخص های  تربیتی فراوان به جامعه تحویل دهیم.
بطحایی با اشاره به اینكه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تا حدودی مسیر راه را روشن كرده است، گفت: در این سند آمده است كه اگر می خواهید به مطلوبیت برسید باید از مسیری حركت كنید كه بتوانید موانع گذشته را برطرف كنید چون این موانع اجازه نمی دهند كه به مطلوبیتی كه مد نظر داریم، دست پیدا كنیم.
وی با بیان اینكه آموزش و پرورش از گرفتاری های مزمنی رنج می برد، گفت: ما در آموزش و پرورش به جای اینكه وقت خود را صرف كیفت بخشی به برنامه ها و فعالیت هایمان كنیم درگیر پول آب و برق هستیم و باید راهكاری جدی برای برون رفت از این معضلات اندیشیده شود.
وزیر آموزش و پرورش بزرگترین غم برای آیندگان را محروم شدن كودكان كم بضاعت از تحصیل عنوان كرد و گفت: برخی دانش آموزان به دلیل اینكه دارای خانواده های محرومی دارند از تحصیل بازمی مانند و اگر در صدد تحول در آموزش و پرورش هستیم باید به این مسائل توجه خاصی صورت بگیرد.
بطحایی با تاكید بر اینكه باید راهی جدید برای اداره آموزش و پرورش پیدا كنیم،گفت: آموزش و پرورش دارای ١میلیون و ٧٠٠هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته است كه یك پشتوانه قوی برای ما محسوب می شوند و با استفاده از تجربه های ارزشمند این پتانسیل عظیم و  بهره گیری از مشاركت مردم می توانیم راهی جدید برای اداره آموزش و پرورش پیدا كنیم.
وی اضافه كرد: منظور ما از مشاركت به معنی انداختن وظیفه دولت بر گردن مردم نیست بلكه هدف ما از جلب مشاركت های مردمی این است كه از كمك مردم بیش از گذشته در اداره آموزش و پروش استفاده كنیم.
بطحایی با اشاره به اینكه از سال آینده بودجه آموزش و پرورش استانی است،تصریح كرد: استانی شدن بودجه آموزش و پرورش ظرفیت بزرگی است كه در اختیار استان ها قرار گرفته است و از سال آینده با مسئولیت استاندار این اعتبار به آموزش و پرورش تخصیص داده می شود كه این امر خلاقیت به كار گیری اعتبار را در شورای برنامه ریزی شكوفا می كند.
وی همچنین گفت: انتصاب مدیران و روسای مدارس نیز از سال تحصیلی آینده به صورت متفاوتی انجام می شود و همه معلمینی كه از شرایط مورد نظر برخوردار هستند می توانند كاندیدای مدیریت مدرسه شوند.


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش