تبیان، دستیار زندگی

مدل‌های مویی که چاق نشان‌تان می دهند

روی صورت و به طور کلی تمام بدن، ایرادهای ریز و درشتی وجود دارد که همه ما سعی در پوشاندن آنها داریم. انتخاب مدل موی مناسب یکی از روش های مناسب برای رفع و پنهان کردن این ایرادها محسوب می شود. اما در عوض، اشتباه در این انتخاب باعث می شود که صورت و همچنین اندام چاق تر به نظر بیاید. بر خلاف خیلی از خانم ها که به دنبال پر و چاق دیده شدن صورتشان هستند، عده ای دیگر صورت های ظریف و لاغرتر را ترجیح می دهند. اگر شما به دسته دوم تعلق دارید این خطاها را مرتکب نشوید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
مدل موی زنان
خطای شماره یک: پیشانی بزرگ بدون چتری
موقع انتخاب مدل مو، هدف رفع ایرادهای جزئی صورت است تا هماهنگی و تناسب بیشتری بین اجزای صورت به وجود بیاید. افرادی که پیشانی بزرگ و بلندی دارند نباید با جمع کردن موها اجازه دهند این قسمت از صورت بیشتر به چشم بیاید.

بهتر است که پیشانی را با موی چتری بپوشانید و یا طره ای از موها را روی یک طرف صورت بریزید تا پهنای پیشانی کمتر به چشم بیاید و توجه به قسمت های دیگر صورت مانند لب ها و صورت معطوف شود.

 خطای شماره دو: موی کوتاه بالای چانه و غبغب
اگر غبغب داشته باشید احتمالا از روش های مختلفی مانند پوشیدن لباس های یقه بلند، دستمال یا شال گردن و غیره برای پوشاندن این ناحیه استفاده کرده اید. اما اگر انتخاب مدل مویتان درست نباشد، هر کاری هم بکنید باز توجه همه به این ایراد کوچک صورتتان جلب خواهد شد.

باید از کوتاه کردن موها با مدل پسرانه یا بالای چانه خودداری کنید. بهترین کار این است که از کوتاهی زیاد موها خودداری کرده و اجازه دهید موها روی شانه هایتان بریزند. در واقع موهای بلند و دست کم تا زیر چانه باعث ایجاد تعادل در صورت شده و از چاقی صورت و اندازه غبغب می کاهد.

خطای شماره سه:انتخاب مدل توپی برای صورت های گرد
البته که داشتن صورت گرد ایراد نبوده و بسیار هم زیباست. صرفا باید توجه داشته باشید که با انتخاب مدل موی گرد این ویژگی را برجسته تر نکنید. بهتر است از انتخاب موی مصری، گرد و توپی خودداری کنید. مدل موی مناسب چهره شما، مدل لیر(خورد) یا موهای مجعد است که کمی تا شانه پایین آمده باشد.

خطای شماره چهار: دم اسبی که ایرادها را نمایان می کند

کوتاه کردن زیاد موها در خانم های کوتاه قد و چاق باعث می شود که اندام آنها پرتر و چاق تر به چشم بیاید

بستن موها به شکل دم اسبی یا شینیون جزو مدل های ساده و سریع است که انتخاب اول اکثر خانم ها محسوب میشود. اما توجه داشته باشید که این مدل موها برای مواقعی که علائم خستگی یا چین و چروک روی صورت نمایان است و همچنین برای افرادی که پیشانی پهن و بزرگی دارند مناسب نیست، چون در مدل هایی که موها جمع می شوند ایرادهای کوچک صورت برجسته تر می شود.

بهتر است همیشه طره ای از موها را یک طرف صورت و بخش دیگری را روی گردن بریزید تا ایرادهای صورت کمتر به چشم بیاید.

خطای شماره پنج: مدل موی کوتاه و خورد برای صورت های مربعی شکل
اگر صورت مربعی شکلی دارید بهتر است از خورد و کوتاه کردن جلوی موها خودداری کنید، چون با این مدل مو استخوان فک بیشتر نمایان شده و قسمت پیشانی مربعی تر به نظر می رسد. بهتر است با انتخاب یک مدل موی بلند یا گرد حالت مربعی صورت را کمتر کنید.

خطای شماره شش: مدل موی بالای شانه در افراد کوتاه قد و چاق
انتخاب مدل مو نه تنها روی فرم صورت بلکه روی ظاهر و اندام فرد نیز تاثیر دارد. کوتاه کردن زیاد موها در خانم های کوتاه قد و چاق باعث می شود که اندام آنها پرتر و چاق تر به چشم بیاید. بهتر است مدل موی بلند یا نیمه بلند را انتخاب کنید. اگر موها را جمع می کنید نیز چند طره از موها را به دو طرف صورت و روی شانه ها بریزید تا بخشی از صورت و شانه های چاق پوشانده شود.

 خطای شماره هفت:شینیون های خیاری شکل
این مدل مو معمولا انتخاب خانم های سن بالا بوده و البته کلاس خاص خود را دارد. اما توجه داشته باشید در شینیون هایی که موها بیش از اندازه کشیده و جمع می شوند بالای سر صاف به نظر می آید و این مسئله بخصوص در خانم هایی که اندای گردی دارند باعث چاق تر دیده شدن آنها می شود.

اگر به هر دلیل برای شینیون کردن موها اصرار دارید و در عین حال کمی چاق هستید بهتر است همه موها را جمع نکره و چند طره مو را روی یک طرف صورت بریزید و یا اینکه با درست کردن گوجه بالای سر از حالت کشیدگی شینیون و پرتر دیده شدن صورت بکاهید.

خطای شماره هشت: موهایی چسبیده به کف سر در خانم های قدکوتاه
اگر تمایل دارید که موها را لخت و صاف کرده و روی سر بخوابانید بدانید که موهای خیلی صاف بخصوص اگر کوتاه قامت باشید باعث برجسته تر شدن بالاتنه نسبت به پایین تنه می شود و اندام تان را نامتناسب جلوه می دهد.

بهتر است به موهایتان حجم دهید، آنها را فر کنید یا اینکه روی سرتان به صورت گوجه ببندید.این کارها باعث می شود که قد بلندتر و کشیده تر به نظر برسید.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.