تبیان، دستیار زندگی

وصیت نامه سردار شهید باقر سلیمانی

ما اسلام را با هیچ چیز مقایسه نخواهیم کرد و در برابر دشمنان تا آخرین قطره خون مقاومت خواهیم کرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
شهید باقر سلیمانی
شما ای پدر بزرگوارم سلام علیکم، سلامی که از ته قلبم بر می خیزد و به سوی برادران مسلمان مخصوصاً شما به دلیل میل پدار و فرزندی به پرواز در آمده بپذیرید. پدر از زمانی که پا در جبهه ی اسلام و جنگ و جبهه گذاشته ام. هدفم این بود که به بی خردان و کافران و تجاوزگران شرق و غرب و منافقین داخلی و بالاخره ضد انقلاب بفهمانم که ما اسلام را با هیچ چیز مقایسه نخواهیم کرد و در برابر دشمنان تا آخرین قطره خون مقاومت خواهیم کرد و هدف ما آن طور که امام فرموده اند این است که بکشیم و کشته شویم ای پدر گرامی که زحمات فراوان را جهت من تحمل کرده ای ولی تو همواره مرا به صراط مستقیم هدایت می کردی مرا به خاطر اینکه قادر به انلجام وظیفه حتی در کنار جوار مطلق نبوده ام ببخش و خدا را شکر کن که فرزندت در این راه افتاد و از صراط مستقیم منحرف نشد.

ای مادر گرامی: که از زمان کودکی برایت سربار بوده ام ولی تو برایم مادر بوده ای و هیچ وقت مانع رفتن من به جبهه ها تا دورترین نقطه برای خدمت البته برای رضای خدا نشده ای. مادر نگران نباش اگر شهید شدم افتخار کن که امانتی را که خدا به تو سپرده بوده سالم به او پس دادی. پس ناراحت نباش و گریه و زاری نکن. مادرم نمی گویم گریه و زاری نکن اگر گریه نکنی عقده ای می شود. گریه کن ولی هر وقت گریه می کنی به یاد روز عاشورا بیفت آن صحنه ها را به یاد بیاور که چه طور امام حسین (ع) قاسم نودامادش، علی اکبر جوانش و علی اصغر شیرخواره اش را به میدان نبرد می فرستاد و با خون هایشان درخت اسلام را آبیاری می کردند و چه طور برای پیاده شدن دستورات خدا، سرشان، دستشان از بدن جدا شد و زیر سم اسبان لِه شدند به یاد آن صحنه ها هر چه می خواهی گریه کن مانند زینب صبور باش. اگر به خاطر عشق و علاقه ای که به فرزند داری گریه کنی دشمنان اسلام را خوشحال کرده ای مادر گوش هایت را باز کن که می خواهم از تو خداحافظی کنم و پیش از اینکه خداحافظی کنم یک خواهش دارم که مرا ببخشی و تو را به خدا می سپارم و اینکه مرا حلال کنی.

و تو ای همسرم در تربیت (مریم) دقت زیاد کن از اول به حجاب عادتش بده سعی کنید سوره های قرآن و سرودهای انقلابی یادش بدهید و چیزی که در رابطه با جنگ باشد یادش بده و طوری او را تربیت کن که فرزندان پاکی را در دامن خود بپروراند و خودت به دنبال اسلام و انقلاب باش، از اسلام جدا نشوید، سرپرست همه ی ما اول خدا و بعد پدرم هست. و اما شما دوستان و برادرانم: سخنم با شما این است که دنباله رو راه روحانیت باشید که در صدر آنها امام عزیزمان است. کارهایتان برای رضای خدا باشد. از هیچ چیز نترسید، از تفرقه بپرهیزید. هر هفته در نمازجمعه، این نماز سیاسی، عبادی و دشمن شکن شرکت کنید و دعا کنید برای فرج امام زمان (عج) و طول عمر رهبر انقلاب.

و اما تو ای دخترم، مریم: همیشه زینب را در نظر داشته باش سعی کن همچون زینب صبور، استوار و مقاوم باشی. طریقه ی زندگی کردن و محبت و مهربانی و ایثار و گذشت را از زینب یادگیری و درس از زینب بگیر و زینب را الگوی خود قرار بده و در عفت کلام و حجاب هم کمال دقت را داری که انشاءالله یک خانم پاکدامن و با عفت و بزرگ شوی و فردا بتوانی در دامن پاکت فرزندانی را به جامعه تحویل بدهی که سربازان واقعی امام زمان باشند و اما شما فاطمه، اصغر، سکینه سردار و مریم خودم شما هر سه با هم خوب باشید سعی کنید دنباله رو راه امام باشید و زندگی حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) را برای خودتان الگو قرار دهید. دست از مبارزه بر ندارید و به نماز و عبادت اهمیت دهید هر سه هوای همدیگر را داشته باشید چون شما هر سه درد دل همدیگر را خوب می فهمید به فاطمه و سکینه بگوئید به جای من با مریم بازی کنند و از او مواظبت کنند. والسّلام

«شهید باقر سلیمانی»
منبع:فاتحان
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .