تبیان، دستیار زندگی

عظمت ملت ایران در بیان مقام معظم رهبری

جبهه استکبار یعنی جبهه خودپرستی و غفلت از معنویات و تلاش برای تجاوز با هر آنچه که مانعی در راه آنها محسوب شود،
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
عظمت ملت ایران در بیان مقام معظم رهبری

 (خطاب به جانبازان عزیز فرمودند:)مبادا به خاطر رنجی که برای شما به وجود آمده است، دچار ذره ای یاس شوید زیرا یاس،وادادگی و پشت کردن به حقیقت زندگی یک بلای بزرگ است و شماباید باقیمانده نیرو و نشاط خود را در راه تحصیل، پیشرفت فراوان علمی و نیز تکامل وجودی خویش به کار اندازید و از قدرت فکری و علمی خود در میدان های مختلف و از جمله میدان دفاع ازانقلاب و دین که بزرگترین و حساس ترین میدان هاست استفاده کنید.
جبهه استکبار یعنی جبهه خودپرستی و غفلت از معنویات و تلاش برای تجاوز با هر آنچه که مانعی در راه آنها محسوب شود، به شدت دشمنی می کند و امروز بزرگتر از بیداری اسلامی و حضور تعیین کننده اسلام در صحنه که موجد آن نظام جمهوری اسلامی است، هیچ مانعی وجود ندارد.
امروز هر کس که در دنیا درباره اسلام و حکومت اسلامی سخنی بگوید، اذهان عمومی آن را به عنوان پیامی از یک واقعیت ممکن دریافت خواهند کرد، زیرا حکومت قدرتمند اسلامی در ایران نمونه ای واقعی از یک حقیقت بزرگ است که دعوت اسلامی آن را به وجود آورده است.
کسانی که دیروز در جبهه جنگ عراق آن همه به دشمن ملت ایران کمک کردند، اکنون با اذعان به قدرتمندی ایران اسلامی، صف کشیده اند تا ارتباطات خود را با ملت و دولت ایران بهبود بخشندو این خود نشاندهنده استحکام بنای نظام اسلامی در دنیاست.
تاریخ هزار ساله ایران، فتوحات فراوانی را در خود ثبت کرده است، اما این فتوحات همیشه بر مبنای مرکزیت طاغوت ها و محوریت افراد جبار، ظالم، متکبر و خودخواه بوده است و این در حالی است که در بیست سال گذشته، ملت ایران توانسته است استقلال،شجاعت، قدرت مادی و معنوی و جوشش استعدادها را در درون خودنشان دهد و در خدمت راستی و درستی و دین و در خدمت اخلاق وعدالت باشد.
ملت ایران در هیچ مقطعی از تاریخ مانند 20 سال گذشته با این حد از دشمنی و محاصره دشمن مواجه نبوده است، اما با این وجودموفقیت های بیشماری را به دست آورده است و بدون تردید بیست سال گذشته، دوران درخشان تاریخ ملت ایران محسوب می شود.
دشمن در تلاش است تا به زبان انسان های ضعیف و حقیر و عناصربی توجه به ارزش های حقیقی ملت ایران، گذشته او را مورد توهین قرار دهد. آنها کسانی هستند که نمی توانند معیار اعتلای ملت مارا به عنوان یک حقیقت درخشان درک کنند و می خواهند ملت ایران را به وضعیت ذلت بار برخی از کشورهای تحت حمایت آمریکا دچارسازند.
هیچ کس ملت ایران را به انجام این حرکت عظیم و گسترده در بیست سال گذشته مجبور نکرد، بلکه این ملت براساس ایمان و باورقلبی، سختی ها را تحمل کرد و در میدان های بسیار دشوار جانانه ایستاد اما عده ای هم بودند که در هنگامه رزم آوری و زورآزمایی و نشان دادن شخصیت و هویت ملی، خود را از نظرها پنهان کردند واکنون با برطرف شدن خوف و خطر به عنوان صاحب نظر و صاحب ملت ودولت و تاریخ کشور وارد میدان شده اند. اینها نمی توانند درسرنوشت ملت ایران هیچ تاثیری داشته باشند. (27/8/1378)
گاهی بعضیها دژی را فتح می کنند، لیکن به سرعت آن را از دست می دهند. و آنچه را که با زحمت، جانفشانی، انگیزه و ایمان از او گرفته شده، پس می گیرد هنر ملت ایران تا امروز این بوده که پاتک دشمن را در همه جا خنثی کرده است.
نه این که دشمن نمی خواسته پاتک کند; دشمن همیشه درصدد ضربه زدن به ما بوده است.
دشمن کیست؟ هر کسی که با حاکمیت نظام مستقل مردمی دینی مخالف است، دشمن است. طمع ورزان، غارتگران، سودجویان، زراندوزان، زورگویان، وابستگان مایلین به فساد و کسانی که از حاکمیت فرهنگی دینی زیان شخصی می بینند، دشمنند. البته در راس اینها دشمنان خارجی هستند که بیش از همه ضرر دیده اند.
درجات دشمن، مختلف است; ولی در مجموع، یک جبهه دشمن به وجود آمده است; این جبهه مرتب از اول انقلاب سعی کرده این قلعه را پس بگیرد، هدف این است که حکومت مردمی دینی متکی به ایمان و عشق و اراده مردم - که امروز در ایران وجود دارد - به یک حکومت وابسته انحصاری تبدیل بشود که امریکا راحت بتواند با آن مذاکره کند; به آن امتیاز شخصی بدهد و از آن امتیاز بگیرد; اما امروز نمی توانند این کار را بکنند.
یک بار دیگر به مردم عرض می کنم; چون اساس کار این است، وقتی محیط زیست جسمانی آلوده می شود، همه احساس خطر می کنند و هشدار می دهند - مثلا می گویند آلاینده های هوای تهران یا فلان شهر دیگر این قدر زیاد شد - البته این آلاینده ها مضر است و تنفس مردم در این فضا به زیان جسم آنها، ریه، خون و اعصاب آنها تمام می شود.
این درست; اما محیط زیست فرهنگی چه؟ آیا محیط زیست فرهنگی اهمیت ندارد؟ جوان مسلمان در محیطی رشد کند که در آن، انواع و اقسام تحریک به شهوت، تحریک به فساد، تشویق به بیکارگی و بی عاری، تشویق به اعتیاد و گرفتاریهای گوناگون، تشویق به وابستگی سیاسی و فرهنگی به بیگانگان موج بزند و در این فضای فرهنگی معلق باشد; آیا این برای کسی که در فضای فرهنگی کشور تنفس می کند، مضر نیست.
چه عاملی برای دشمن - همان جبهه دشمنی که گفتم، هر کس هست - بهتر از این است که در داخل جامعه اسلامی، مردم و جوانها بالاخره به این نتیجه برسند که چرا باید با کیسه دوخته های خارجی که می خواهند منابع ایران را غارت کنند، مخالف باشند؟!
اسلام ملت و جوانهای ما را بیدار کرد. اسلام اولا نشان داد که اگر ملت اراده کند روی پای خود بایستد و امور خود را اصلاح کند، می تواند; ثانیا چشم مردم را هم باز کرد تا بفهمند آن کسانی که بر سرنوشت کشور حاکمند، از مردم منقطع و جدایند; این را مردم حس کردند و دیدند.
امروز نظام اسلامی و حکومت اسلامی به معنای واقعی کلمه متکی به مردم و مبانی اسلامی است. ما ادعا نمی کنیم که احکام اسلامی پیاده شده است; نه.
خیلی از احکام اسلامی، هنوز مانده است تا پیاده بشود; لیکن چه کسی می تواند پیاده کند؟ آن کسی که مؤمن به اسلام و متکی به مردم باشد. بنابراین، حرکت، حرکت درستی است.
دشمن با تبلیغات خود سعی می کند فضای سیاسی را مسموم کند.
هرجا مشکلی برای ما باقی مانده، به خاطر این است که خودباوری و اتکای به خدا و باور ایمان و محبت مردم در آن جا ضعیف شده است; مسؤولان - چه در مجلس، چه در دولت - نباید بگذارند این باورها در بخشهای فرهنگی و اقتصادی ضعیف بشود.
امروز زمام کار از دست قدرتهای بزرگ خارج شده است. علی رغم همه تلاش متمرکزی که علیه اسلام و موج اسلامی و خیزش اسلامی می کنند - چه در آسیا، چه در آفریقا - این موج اسلامی و بیداری اسلامی همین طور دارد روز به روز گسترش پیدا می کند و آنها دیگر نمی توانند کاری بکنند، این به برکت انقلاب و قیام مردانه و مؤمنانه و شجاعانه شماست; یک نمونه اش همین انتفاضه فلسطین است که زمام این کار از دست قدرتهای بزرگ خارج شده است. ملت فلسطین، یک ملت محاصره شده در خیابانها و شهرهای خودش است که با وحشی ترین دشمن ها مواجه است.
چنین مردمی در یک فضای بسته، با این همه مشکلات گوناگون اقتصادی، با این همه خسارتها و شهادتها، ایستاده اند و عقب نشینی نکرده اند، این نشاندهنده چیست؟ نشاندهنده این است که رشته کار از دست قدرتمندان زورگوی گنده گو خارج شده است.
شما ملت عزیز ایران در محور و مرکز اصلی این حرکت عظیم جهانی قرار گرفته اید; آنها به شما نگاه می کنند و حرفها و شعارها وکارهای شما را تقلید می کنند و یاد می گیرند توکل خودتان به خدا را حفظ کنید; شجاعت و قدرت اقدام را در خودتان حفظ کنید; بیداری و عدم غفلت را - که امروز بحمدالله در ملت ایران وجود دارد - در خودتان حفظ کنید; پیوند و اتصال میان خودتان و میان ملت و مسؤولان را حفظ کنید; بدانید که خدای متعال نصرت خود را بر شما خواهد فرستاد و به فضل پروردگار بینی متجاوز و طمعکار و غارتگر را به خاک خواهد مالید.(20/10/1379)
«امروز یکی از شگردهای مهم دشمن،تزریق و القاء حس عقب ماندگی و ناتوانی است. ما در کشور 35 میلیون جوان داریم. نخیر، بدانند ما به هیچ وجه عقب نمانده ایم... مجموعه آنچه دستاوردهای ما در ده، بیست سال اخیر بوده است، از همه آنچه در کشورهای شبیه خودمان، از جمله همه کشورهای منطقه، اتفاق افتاده، بالاتر است. این مسئله خیلی مهمی است... ما به هیچ وجه نباید این احساس را داشته باشیم و جوان ما نباید احساس کند که عقب مانده است؛ باید احساس کند دارد حرکت می کند، می تازد و جلو می رود. عملاً به این کار، به این پیشرفت، به این تازش و به این رو به جلو حرکت کردن، تشویق شود.»

منبع : حوزه نت
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .