تبیان، دستیار زندگی

علم الهدی

سید محمد حسین که از دو هفته قبل در انگلیس به سر می برد، طی این مدت، با حضوردر مراکز و مجامع مختلف علمی و مذهبی، اعجاب مسلمانان در کشور انگلیس رابرانگیخته است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
علم الهدی

قرآن و سید محمد حسین طباطبائی

یک دانشگاه انگلیس، به آقای سید محمد حسین طباطبائی حافظ ایرانی 7 ساله قرآن کریم مدرک دکترای افتخاری اعطا کرد.
دکترای سید محمد حسین طباطبائی(علم الهدی) در پنج موضوع شامل: حفظ کل قرآن باترجمه، بیان موضوعی آیات، تفسیر و توضیح آیات، مکالمه به وسیله آیات و بیان قرآن بر اساس اشاره به وی اعطاء می شود.
«دانشگاه حجاز» پس از انجام امتحانات ویژه تخصصی دکترا، در 2 جلسه و براساس استانداردهای دانشگاه های انگلیس، وی را حائز شرائط لازم برای دریافت دکترا در 5 موضوع علوم قرآن تشخیص داد.
دکترای سید محمد حسین طباطبائی در مراسم ویژه ای در دانشگاه حجاز در شهر«کاونتری » با حضور استادان و دانشجویان و میهمانان ویژه این دانشگاه به وی اعطا شد. طرح اخذ دکترای وی، از سوی مرکز اسلامی انگلیس به آن دانشگاه پیشنهاد شده بود.
سید محمد حسین که از دو هفته قبل در انگلیس به سر می برد، طی این مدت، با حضوردر مراکز و مجامع مختلف علمی و مذهبی، اعجاب مسلمانان در کشور انگلیس رابرانگیخته است. و مراسمی که با حضور وی برگزار می شود، شمار کثیری از مسلمانان مقیم این کشور را به سوی خود جذب می کند. سید محمد حسین طباطبائی، خردسال ترین حافظ قرآن کریم در جهان، در سال 1370 در قم متولد شد و در سن دو سالگی، پدرایشان که خود حافظ قرآن است، به فراست و توانائی وی برای حفظ آیات قرآنی پی بردو وی را تحت آموزش و تعلیم قرار داد.
وی در هنگام سخن گفتن از آیات الهی استفاده می کند و به ترجمه و تفسیر، تجزیه و ترکیب و تجوید قرآن مسلط است و به زبان عربی آشنائی کافی دارد.

منبع : حوزه نت
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .