تبیان، دستیار زندگی

طلیعه 1

شغل اصلی زن، شغل همسری و مادری است ولی بعضی خیال می کنند این اهانت به زن است.و مهمترین کاری که زن می تواند بکند کار مادری است البته در مواردی شاید کارهای اجتماعی زنان واجب عینی و یا کفایی نیز باشد اما درهمه حال خانمها باید فعالیت اجتماعیشان رابا حفظ جنبه خانه داری بکنند و الگویشان حضرت فاطمه زهرا باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
طلیعه 1


امام خمینی 22/12/63

نقش زنان در عالم از ویژگی خاصی برخوردار است و صلاح و فساد یک جامعه از صلاح و فساد زنان در آن جامعه سرچشمه می گیرد. زن، یکتا موجودی است که می تواند از دامن خود افرادی به جامعه تحویل دهد که از برکاتشان یک جامعه، بلکه جامعه ها به استقامت و ارزشهای والای انسانی کشیده شوند، می تواند به عکس آن باشد.

 


صحیفه نور، جلد 16، ص 125

غربی ها مایل نیستند زنان در جوامع جهان سوم آرمانخواه و دارای فکر روشن و هدفهای بزرگ باشند. لذا زنان جوان در جامعه ما باید مراقب این کمند ناپیدا و بسیار خطرناک فرهنگ و تفکر غربی باشند و از آن پرهیز کنند. صلاح زنان در جامعه، صلاح مردان را به دنبال دارد و در این ارتباط زنان نقش برجسته ای را برعهده دارند.

 


مقام معظم رهبری 23/1/70

بانوان در نظام جمهوری اسلامی باید قدر عظمتی را که اسلام به آنان داده است بدانند. دام مصرف زدگی را که سرمایه داران چپاولگر جهانی برگرد زن امروز دنیا تنیده اند کاملاً بدرند و ضد ارزشهای فرهنگ غربی مانند برهنگی و معاشرت بی بند و بار با مردان و آلودگی به انواع فسادها را که در کشورهای پیشرفته و غالب کشورهای عقب افتاده بر زندگی زنان حاکم است به چشم تحقیر و نفرت بنگرند.

 


مقام معظم رهبری 24/4/68

ما در زمینه حقوق زن، نه تنها در مقابل فرهنگ غربی احساس خجلت و شرمندگی نمی کنیم، بلکه نسبت به آن روح طلبکارانه داریم و معتقدیم که در فرهنگ غربی به زنان ظلم زیادی شده است. از سال 1920 به بعد در کشورهای غربی، به تدریج خانمها وارد صحنه اجتماع و سیاست شدند و این در حالی است که 14 قرن پیش، اسلام به زن حقوق و شخصیت کاملی اعطا نموده و تفاوت و امتیازی بین مرد و زن قائل نشده است.

امروز، تبلیغات دشمنان اسلام و انقلاب، درخصوص وضعیت زنان در ایران، تبلیغاتی ستیزه گرانه، همه جانبه، سیاسی و غیرواقعی و به منظور فشار علیه جمهوری اسلامی طراحی شده است، لذا وظیفه بانوان جامعه اسلامی در مقطع کنونی برای خنثی کردن تبلیغات دشمنان بسیار خطیر و با اهمیت است.

 


مقام معظم رهبری 3/9/73


منبع:حوزه نت
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .