تبیان، دستیار زندگی

گرو گذاشتن خانه برای خرید بیت کوین در آمریکا!

افزایش بی حد و مرز ارزش پول های رمز پایه باعث شده تا برخی از سرمایه گذاران اقدام به گرو گذاشتن خانه خود برای خرید بیت کوین کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
گرو گذاشتن خانه برای خرید بیت کوین در آمریکا!
افزایش بی حد و مرز ارزش پول های رمز پایه باعث شده تا برخی از سرمایه گذاران اقدام به گرو گذاشتن خانه خود برای خرید بیت کوین کنند. خبرهای اقتصادی این روزها بیشتر روی افزایش بدون کنترل بیت کوین متمرکز شده است. ارزش این پول دیجیتالی نزدیک به 17 هزار دلار شده و بدون هیچ حد و مرزی در حال افزایش است. همین مسئله باعث شده تا بسیاری از افراد تمام تلاش خود را برای خرید این پول بدون پشتوانه به کار گیرند تا شاید از خرید و فروش آن سودی به دست آورند.
در این میان برخی گزارش ها حاکی از آن است که برخی از افراد اقدام به گرو گذاشتن خانه خود نزد بانک کرده‌اند تا بتوانند سرمایه مورد نیاز برای خرید بیت کوین را به دست آورند.  این افراد حتی با وجود خطراتی نظیر کاهش نگهانی شدید ارزش این پول بدون پشتوانه و همچنین حمله های سایبری به کیف پول دیجیتالی، ریسک جمع آوری بیت کوین را می‌پذیرند.
جوزف بورج، رئیس انجمن بورس اوراق بهادار آمریکای شمالی در مصاحبه اخیر خود گفته است که اقتصاد امروز در فاز جنون بیت کوین قرار گرفته است. بیت کوین از زمانی که توسط CBOE وارد سیستم اقتصادی آمریکا شده، جریان جدیدی را به راه انداخته و هنوز مقرراتی برای این ارز بدون پشتوانه  تعیین نشده است.
وی در ادامه ادعا کرد که این انجمن در حال بررسی تمامی چشم اندازهای تراکنش مالی است. با حال این مسئله تمامی حوزه فعالیت بیت کوین را شامل نمی‌شود. در حقیقت دلیل افزایش علاقه و تقاضا نسبت به ارزهای رمز پایه و خرید بیت کوین هنوز جای تامل و بررسی دارد و معلوم نیست که چرا بسیاری در تلاش برای به دست آوردن این ارز دیجیتالی هستند.
دو روز پیش شرکت معاملاتی صندوق بورس شیکاگو (به اختصار CBOE) پشتیبانی از بیت کوین را در میان تراکنش های خود شروع کرد و این پول دیجیتالی به طور رسمی وارد بازار سهام وال استریت شد؛ این مسئله باعث ایجاد نوسانات مختلف در بازار سهام و ارزش شده و هنوز آنچه در محافل خبری و رسانه ها «جنون بیت کوین» عنوان شده، پایان نیافته است.
منبع:کلیک