تبیان، دستیار زندگی
مشاور حقوقی رقابت های NBA طی نامه ای خطاب به 30 باشگاه بسکتبال آمریکا، هرگونه مذاکره با حامد حدادی....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ممنوعیت مذاکره آمریکایی ها با حدادی

حامد حدادی

مشاور حقوقی رقابت های NBA طی نامه ای خطاب به 30 باشگاه بسکتبال آمریکا، هرگونه مذاکره با حامد حدادی، بازیکن بسکتبال تیم ملی ایران، را ممنوع اعلام کرد.

به نقل از مهر، در این نامه که جمعه به باشگاههای بسکتبال آمریکایی ارسال شد، آمده است: متوجه شدیم که نمایندگان حدادی، در حال رایزنی با باشگاه های آمریکایی برای انعقاد قرارداد با این بازیکن هستند. این در حالی است که قوانین آمریکا، هر شخص و یا سازمان این کشور را از عقد قرارداد تجاری با هر شخصی که ملیت ایرانی دارد، ممنوع می کند.

یاهو اسپورت در ادامه گزارش می نویسد:  اتحادیه بسکتبال آمریکا در حال رایزنی با دفتر کنترل سرمایه خارجی آمریکا است و چنانچه مجوز آن صادر شود، تیم های آمریکایی مجازند با این بازیکن 23 ساله 2 متر و 18 سانتی مذاکره کنند.

حامد حدادی

دیوید استرن، مامور عالیرتبه رقابت های NBA، در ماه ژوییه از تیم ملی ایران برای رقابت با "یوتا" دعوت به عمل آورد و پس از آن تیم های حاضر در لیگ بسکتبال آمریکا نسبت به جذب حدادی ابراز علاقه کردند.

حدادی در بازی روز شنبه با آرژانتین که به شکست 82-97 ایران انجامید، 16ریباند انجام داد و 21 امتیاز گرفت. وی در پایان این دیدار گفت: بازی در NBA برای من رویاست.

خبرنگاران از او پرسیدند آیا تا به حال با باشگاهی مذاکره داشته و حدادی در پاسخ گفت: "دو یا سه باشگاه." که یکی از این باشگاه ها "ممفیس گریزلیز" است.

انتقاد از رفتار سیاسی امریكا در قبال بسكتبالیست ایرانی

حامد حدادی

منابع خبری اسپانیا از تحت تاثیر بودن NBA نسبت به مسائل سیاسی ابراز تاسف كردند.

به نقل از فارس، آس گزارش داد:  حامد حدادی، بسكتبالیست 2 متر و 18 سانتیمتری ایران با 23 سال، مقابل آرژانتین 21 امتیاز كسب كرد و در مجموع، درخشش قابل توجهی در المپیك پكن داشت. ورزش جایگاه و زمین مانور سیاست نیست و NBA با سابقه ای كه نیازی به تذكر ندارد، نباید این چنین تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار گیرد.

گویا باشگاه‌های NBA نمی‌خواهند زیر بار دستور سیاسی دولت بروند؛ اما چیزی كه مشخص است آنكه مذاكرات پیشرفته چند باشگاه امریكایی و دو باشگاه فرانسوی با ستارگان ایران در چند روز گذشته تحت تاثیر مسائل اخیر بوده است.

آس اسپانیا با اشاره به سفر اخیر تیم ملی بسكتبال ایران به امریكا و چند بازی دوستانه در این اردو، می نویسد: اختلافات سیاسی و دولتی نباید در ورزش رسوخ پیدا كند. اساسا استفاده ابزاری از ورزش در هر راهی به جز ورزش، اشتباه است.

حدادی موفقترین بسكتبالیست در ریباند

حامد حدادی

در پایان مرحله گروهی رقابت‌های بسكتبال المپیك پكن حامد حدادی در بین تمام بازیكنان حاضر در این مسابقات بیشترین ریباند را داشت.

به نقل از ایسنا، بخش آمار سایت فدراسیون جهانی بسكتبال در پایان مرحله گروهی رقابت‌های بسكتبال المپیك پكن به معرفی برترین و موثرترین بازیكنان دوازده تیم حاضر پرداخت كه در بخش ریباند، حامد حدادی بازیكن با ارزش تیم ایران با میانگین ‌٢/١١ ریباند در هر مسابقه بیشترین ریباند را در بین دیگر بازیكنان تیم‌ها داشته است.

پس از حدادی یائومینگ از چین، نووتیزكی از آلمان، جیان لیان‌جی از چین و نوچیونی به ترتیب با ‌٣/٩، ‌٥/٨، ‌٥/٨ و ‌٥/٧ ریباند در مكان‌های دوم تا پنجم قرار گرفته‌اند.