تبیان، دستیار زندگی

بستن اپلیکیشن‌های گوشی زیان‌بار است

یکی از عادت‌های همیشگی کاربران تلفن‌های هوشمند، بستن اپلیکیشن‌ها است. کاربران معمولا به لیست اپلیکیشن‌های فعال می‌روند و با عمل سوایپ اقدام به بستن آنها می‌کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بستن اپلیکیشن‌های گوشی زیان‌بار است
یکی از عادت‌های همیشگی کاربران تلفن‌های هوشمند، بستن اپلیکیشن‌ها است. کاربران معمولا به لیست اپلیکیشن‌های فعال می‌روند و با عمل سوایپ اقدام به بستن آنها می‌کنند؛ غافل از اینکه این اقدام ضربه شدیدی به دوام باتری گوشی وارد می‌کند.
بسیاری اعتقاد دارند که این کار به سرعت کارکرد دستگاه کمک نمی‌کند و فقط جنبه سرگرمی دارد. این در حالی است که بستن اپلیکیشن‌ها نه تنها عمل مفیدی به حساب نمی‌آید، بلکه ممکن است بازدهی تلفن همراه و مصرف بهینه باتری آن را دچار اختلال کند. علاوه بر این، بستن اپلیکیشن ممکن است باعث مشکلات متعددی در کارکرد صحیح نرم افزارها و بازی‌ها شود.
حتی بسیاری از تولیدکنندگان تلفن‌های همراه و توسعه دهندگان سیستم عامل نظیر گوگل و اپل نیز در مورد تبعات این کار به کاربران هشدار داده‌اند. با این حال هنوز بسیاری از کاربران دوست دارند که پس از کار با یک اپلیکیشن، آن را ببندند.
به همین دلیل، گوگل و اپل به عنوان توسعه دهندگان اصلی سیستم عامل‌های مناسب برای تلفن‌های هوشمند، اقدام به ایجاد راه کارهایی جدید برای دشوار کردن روند بستن اپلیکیشن کرده‌اند تا تعداد دفعات انجام این کار توسط کاربران کمتر شود.
بستن اپلیکیشن‌ها به صورت اجباری (Force Stop) به معنای باز کردن دوباره آنها به صورت کامل است. واضح است که این عمل باعث می‌شود تا دستگاه یک کار را چنین بار تکرار کند. همین مسئله باعث شده تا نسخه‌های جدید اندروید و iOS به گونه ای طراحی شوند که نیاز به بستن اپلیکیشن‌ها از بین برود.
در نسخه جدید اندروید و iOS اگر اپلیکیشنی برای مدت طولانی مورد استفاده نگیرد و در عین حال منابع سخت افزاری زیادی را اشغال کند، دستگاه به طور خودکار آن را در حالت تعلیق نگه می‌دارد. این امر باعث بهبود عمر باتری تلفن هوشمند می‌شود و در عین حال اپلیکیشن‌ها به طور معلق در پردازش‌های پیش زمینه باقی می‌مانند؛ پس زمانی که شما برای بار دیگر اپلیکیشن را باز می‌کنید، دستگاه نیازی به شروع دوباره و مصرف انرژی بیشتر برای آن ندارد.
این مسئله بارها توسط توسعه دهندگان و کمپانی‌ها اعلام شده است. با این حال هنوز بسیاری از مردم با سوایپ کردن اقدام به بستن اپلیکیشن‌ها می‌کنند.
گفتنی است؛ اپل در توسعه آیفون ایکس رابط کاربری جدیدی را ارائه داده است که امکان بستن اپلیکیشن‌ها با سوایپ را غیر ممکن می‌کند. برای بستن اپلیکیشن‌ها در آیفون ایکس، از آنجایی که دیگر دکمه فیزیکی هوم وجود ندارد، باید آنها را نگه داشته و گزینه خط تیره قرمز را برای هر اپلیکیشن بزنید تا اپلیکیشن‌ها بسته شوند.
منبع:کلیک