تبیان، دستیار زندگی

فیلم «سرگشته» را آماده اکران دارم

«اشنوگل» سعی کرده است کلیشه های رایج در فیلم های سینمای دفاع مقدس را بشکند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
اشنوگل

کاوه سماک باشی بازیگر سینما و تلویزیون در ارتباط با وضعیت بازیگری و فیلمنامه ها  گفت: بعد از سریال «گسل» که نیمه اول امسال مشغول بازی در آن بودم،۳-۴پیشنهاد را به دلیل اینکه فیلمنامه های خوبی نبودند یا از نظر مالی به نتیجه نمی رسیدیم رد کردم تا رسیدم به مجموعه«محکومین» که کارگردان و «کَست» خوبی داشت که بازی در آن را پذیرفتم.

وی در ادامه افزود:پس از بازی در «محکومین» بلافاصله فیلم سینمایی «ماهور» را آغاز کردم که فیلمنامه بسیار جذابی دارد و یکی از کاراکترهای اصلی بخش ایران را برعهده دارم.دوهفته مشغول بازی در این فیلم سینمایی هستم که امیدوارم فیلم به جشنواره فجر برسد.

او در خصوص نقشش در فیلم سینمایی «ماهور» توضیح داد: نقش یک جوان عاشق و دلداده را بازی می کنم که برای رسیدن به معشوقش هرکاری را حاضر است انجام دهد.

سماک باشی که در حال حاضر فیلم «اشنوگل»را روی پرده سینما دارد، در ارتباط با نقش خود در این فیلم و بازخوردهای دریافتی گفت:فیلم دو هفته است که اکران خود را آغاز کرده و یکی از فیلم هایی است که با علاقه در آن بازی کرده ام. از فیلم های سینمایی است که سعی کرده کلیشه های رایج در فیلم های سینمای دفاع مقدس را بشکند.در داستان سعی شده مستند روایی باشد و با اینکه یک مستند است، قصه گو هم باشد.

او اضافه کرد:این فیلم قهرمان دارد و قهرمان آن شخصیت یونس است که ایفاگر نقشش من بودم .یونس فرمانده گردان غواصی است که پس از ۳۰سال پلاکش توسط خواهرش که در زمان جنگ جزو منافقین بوده به ایران آورده می شود. در این مدت به دنبال این هستند که ببیند یونس در آن زمان خیانت کرده و خودش را فروخته است یا تا لحظه آخر برای رسیدن به خواسته هایش تلاشش را کرده و تا انتهای فیلم تماشاچی درگیر این است .خوشحالم جزو معدود فیلم هایی است که تماشاگر تا انتها سالن را ترک نمی کند.

این بازیگر سینما ادامه داد:این نقش یکی از بهترین نقش هایی بوده که تاکنون بازی کرده ام و بسیار آن را دوست داشتم.این فیلم به یاد شهدای غواص ساخته شده است و دوماه در گرمای تابستان در شهرک دفاع مقدس فیلمبرداری کردیم. سکانس های من بیشتر درآب و غواصی بود.کار از لحاظ ساختاری بسیار سنگین بود، ولی به عشق شهدا و اینکه بتوانیم اثری به یاد ماندنی را ارائه دهیم،تمام لحظات سخت برای مان شیرین شد.تا اینجا که از اکران خبر دارم خداروشکر هفته دوم را به خوبی پشت سر گذاشته و وارد هفته سوم شده است. به تازگی علاوه بر تهران و قم در شهرهای دیگر هم اکران خود را آغاز کرده است.

سماک باشی در پاسخ به این سوال که بین سینما و تلویزیون حضور در کدام را بیشتر دوست دارد توضیح داد:من با تلویزیون شناخته شده ام .در یکی دوسال اخیر اکثر فعالیت هایم سینمایی شده و پس از «اشنوگل» در فیلم سینمایی جنگی دیگری به نام «سرگشته» با کارگردانی سهیل سلیمی و تهیه کنندگی محسن علی اکبری بازی کردم که در نوبت اکران است.در این مدت سعی کرده ام توازن میان تلویزیون و سینما را رعایت کنم .

منبع: صبا