تبیان، دستیار زندگی

آیت الله جوادی آملی:

اختلاس کنندگان بیت‌المال و نجومی بگیران آتش جهنم را خریده‌اند

یکی از مراجع تقلید شیعیان تأکید کرد: کسانی که نجومی بگیر هستند و یا از بیت المال اختلاس می‌کنند گرفتار آتش همین اسکناس‌ها در قیامت خواهند شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
اختلاس کنندگان بیت‌المال و نجومی بگیران آتش جهنم را خریده‌اند
آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی ظهر شنبه در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: کسی که اهل اختلاس و حقوق نجومی است همین پول‌ها در قیامت برای او مانند درخت و اسکناس نسوز خواهد شد.
وی ادامه داد: درخت برای رشد، محتاج آب است و آب این درخت‌ها نیز آتش است.
این مفسر قرآن کریم اظهار کرد: کسی که از راه ربا و غیر ربا (حرام) بالا آمده در همین دنیا با آتش بالا آمده است.
وی تأکید کرد: پول‌های حرام کسانی که بیت المال را به غارت برده‌اند داغ بر تن آنان می‌شود و این داغ بر چند جای بدن چنین افرادی در قیامت گذاشته خواهد شد.
آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه این داغی آتش بر چهره، پهلو و پشت آنان زده می‌شود، افزود: علت آن این است که در دنیا نیز وقتی به این افراد می‌گفتند حقوق مردم را بدهید ابتدا چهره در هم می‌کشیدند؛ بعد به صورت نیمرخ برگشته سپس پشت کرده و دنبال کار خود می‌رفتند و در قیامت نیز همین سه جای آنان داغ خواهد شد.
وی تأکید کرد: کسانی که در دنیا مسجد و حسینیه و منبر وعظ و مراکز دینی را ندیدند و به آن بی توجه بودند در قیامت نیز از نور آن بی‌نصیب هستند و چون دنبال مراکز فساد بوده‌اند در قیامت نیز چیزی جز جهنم را نمی‌توانند ببینند.
منبع: قم نیوز