تبیان، دستیار زندگی

آیا دختران منتظر خواستگار پولدار هستند؟

باور عموم بر این است که دخترها، مردها و پسرهای پولدار را دوست دارند. بعضی ها ادعا می کنند که این مسئله ژنتیکی است — یعنی بیولوژی دلیل این است که زن ها به مادیات بیشتر از چیزهای دیگر اهمیت بدهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آیا دختران منتظر خواستگار پولدار هستند؟
برخی از مردم تصور می کنند که این مسئله به محیط بستگی دارد — یعنی به اشتباه به زنان در سن کم آموزش داده می شود که برای مادیات ارزش زیادی قائل باشند و اینکه فقط پول می تواند آنها را خوشبخت و راضی کند.
نمی توان انکار کرد که یکسری از دخترها مجذوب پول هستند. زنانی هستند که به طرز غیرقابل باوری مادی هستند. مسئله جالب این است که این زنان آسیب های شدیدی هم به دلیل این رویکرد خود می بینند. خیلی از آنها به این دلیل جذب پول می شوند که با مردهایی رابطه داشته اند که با آنها رفتار درستی نداشته اند و خرید کردن تنها راه شاد کردن آنها بوده است.
اما تعداد این دخترها واقعاً خیلی زیاد نیست. پس چرا به نظر می رسد که همه دخترها فقط و فقط به پول فکر می کنند؟ پاسخ آن به این سادگی که تصور می کنید نیست.

چند اسکناس تا خرید شادی فاصله دارید؟ برای اینکه تا ابد دلخوش بمانید به چه چیزهای دیگری نیاز دارید؟ خانه لوکس کنار دریا؟ اتومبیل گران‌قیمت و یک حساب بانکی میلیاردی؟ محققان نمی‌خواهند شما را مثل مادربزرگ‌ها فریب دهند و بگویند پول زیاد خودش درد روی دردهای‌تان می‌گذارد.

 محققان می‌گویند ازدواج با مردهای ثروتمند نه تنها شادی و آرامش‌تان را بیمه نمی‌کند، بلکه شما را به چالش‌های تازه‌ای هم وارد می‌کند


آنها برعکس این پیرهای خیرخواه معتقدند هرچه پول‌تان بیشتر شود، دردتان کمتر می‌شود؛ اما این را هم می‌گویند که شادی را با پول نمی‌توانید بخرید و اگر این روزها افسرده و دل گرفته هستید، حتی پس از رسیدن به آرزوهای گفته شده نمی‌توانید خودتان را به‌راحتی از چنگ افسردگی و ناخوش‌احوالی رها کنید.
محققان می‌گویند ازدواج با مردهای ثروتمند نه تنها شادی و آرامش‌تان را بیمه نمی‌کند، بلکه شما را به چالش‌های تازه‌ای هم وارد می‌کند و تنها اگر بعضی ریزه‌کاری‌ها را رعایت کنید، می‌توانید درصورت رفتن به خانه بخت با شاهزاده‌ای که زین اسبش طلاست، شاد و خوشبخت شوید.

اگر به خاطر ثروتت نبود هرگز با تو ازدواج نمی کردم
یقینا دور از انتظار نیست در انتخاب هایی که صرفا براساس تمکن مالی طرف مقابل پایه گذاری می شود با کوچک ترین تزلزلی که برای ثروت فرد پولدار اتفاق می افتد، از میزان استحکام آن ازدواج و انگیزه برای ادامه زندگی نیز کاسته شود.

بد نیست یک سوال مهم و حیاتی را از خود بپرسید: «چنانچه این فرد درآینده ای نه چندان دور، همه ثروت و رفاه خود را از دست بدهد و یا خانواده اش دست از حمایت مالی او بردارند، آیا باز هم به ادامه زندگی مشترک با او تمایل دارم؟ آیا این فرداز حداقل شاخصه های لازم به منظور شروع زندگی مشترک نظیر ایمان و اخلاق، خانواده سالم، سلامت و ثبات شخصیت، زیبایی نسبی و سلامت جسمی، فاصله سنی مناسب و… برخوردار است؟ آیا از نظر احساسی و میل قلبی نیز به سمت او گرایش دارم؟ آیا با کوچک ترین نوسان در ثروت مرد، زمینه ناسازگاری بین ما بروز پیدا خواهد کرد»؟

دخترانی که همسرشان را صرفا به عنوان ابزاری برای رسیدن به آرزوها، رفاه و کمبودهای زندگی شان تلقی می‌کنند و صرفا تمکن مالی او را در نظر می گیرند، در زندگی مشترک خود نه تنها به همسر بلکه به خودشان نیز آسیب های روحی-روانی جدی وارد می آورند.

نه! شوهر پولدار کلید خوشبختی نیست
تلاش‌های پژوهشگران برای مشخص کردن تاثیر پول بر حال صاحبانش همچنان ادامه دارد و در این میان گروهی از محققان می‌گویند پول را نمی‌توان به‌عنوان کلید شادی و خوشبختی معرفی کرد. درحالی که بسیاری از افراد تصور می‌کنند پول بیشتر به معنای شادی بیشتر است، تایم نوشته است که از نظر محققان پول شادی‌آور نیست. این پژوهشگران ادعا می‌کنند که شاید پول در کاهش دردها و اندوه‌های صاحبانش بتواند موفق باشد؛ اما بعید است که بتواند شادی‌ها را افزایش دهد. آنها معتقدند پول و درآمد بیشتر، از پس کم کردن غصه‌های شما بر می‌آید، درحالی که بی‌پولی ممکن است مدت‌ها شما را در وضعیت دردناکی که آزارتان می‌دهد، تثبیت کند.

پول داشته باشد باد به غبغبش می‌افتد
اگر منتظر آمدن خواستگاری پولدار هستید، باید آمادگی مواجه شدن با فردی با اعتماد به نفس بالا و حتی مغرور را هم داشته باشید. محققان می‌گویند رفتار آدم‌ها وقتی پول توی جیب‌شان است و وقتی بی‌پول هستند، می‌تواند کاملا متفاوت باشد. به نوشته ساینس‌دیلی، وقتی افراد پشتوانه قوی مثل پول را دارند، احساس كفایت و بی‌نیازی به دیگران را نشان می‌دهند.

دخترانی که همسرشان را صرفا به عنوان ابزاری برای رسیدن به آرزوها، رفاه و کمبودهای زندگی شان تلقی می‌کنند و صرفا تمکن مالی او را در نظر می گیرند، در زندگی مشترک خود نه تنها به همسر بلکه به خودشان نیز آسیب های روحی-روانی جدی وارد می آورند


این آدم‌ها احتمالا کمتر خود را نیازمند دیگران می‌بینند و به‌همین دلیل میزان اجتماعی بودن‌شان کاهش پیدا می‌کند. محققان می‌گویند حتی مشاهده اندکی پول می‌تواند این احساسات را در افراد ایجاد کند و بر رفتارشان تاثیر بگذارد. به گفته آنها کسانی که با پول مواجه می‌شوند، کمتر احساس وابستگی می‌کنند و هنگام مواجهه با دیگران، این احساس بی‌نیازی از آدم‌ها را به نمایش می‌گذارند.

هم کفو بودن حائز اهمیت است
چنانچه فاصله اعتقادی، اقتصادی و یا فرهنگی شما با خانواده خواستگارتان بسیار زیاد باشد، اولین فردی که از این ناحیه صدمه خواهد خورد خود شما هستید. در صورت هم کفو نبودن دیر یا زود با ورود به زندگی مشترک زمینه بروز اختلافات و تنش ها فراهم خواهد آمد. چرا که یقینا «سبک زندگی»، «آداب و رسوم» و «رفتارهای» فردی شما و همسر آینده تان متفاوت است و ممکن است همین تفاوت ها در آینده به ابزار و پتکی تبدیل شود که بارها بر سر فرد ضعیف تر فرود بیاید.

خودتان تغییردهنده باشید
اما در آخر: تصور کنید به هر دلیلی شرایط ازدواج شما با خواستگارتان فراهم نشد؛ آیا در چنین شرایطی دست از رسیدن به آمال و آرزوهای تان برمی دارید و به فردی منفعل تبدیل خواهید شد که باور دارد به خانواده ای از قشر ضعیف متعلق است و هرگز امکان رشد و صعود به قله های موفقیت را ندارد؟ آیا این بار هم در امید آمدن خواستگاری با وضع نسبتا مرفه، شاهد از دست رفتن عمرتان خواهید بود؟ آیا به این باور رسیده اید که دیگر امیدی به تغییر شرایط وجود ندارد و به ناچار شما هم به همان سرنوشت خانواده تان مبتلا خواهید شد؟ آیا تصور می کنید تنها ازدواج با فردی ثروتمند می تواند جایگاه و موقعیت شما را تغییر دهد؟

توصیه می کنم مسئولیت تلاش برای کسب داشته های بیشتر، تغییر شرایط و رقم زدن سبک زندگی بهتر از گذشته را «خودتان» به عهده بگیرید.

منابع : مجله سیب سبز / خراسان / مردمان 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.