تبیان، دستیار زندگی

«شاگرد اول کلاس» و «صدای چی‌ بود؟»

کتاب «شاگرد اول کلاس» و مجموعه «صدای چی‌ بود؟» به تازگی راهی بازار شده‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کتاب «شاگرد اول کلاس» و «صدای چی‌ بود؟»

کتاب «شاگرد اول کلاس» (بِگی‌نَگی) نوشته تام گِیتس با ترجمه آتوسا صالحی در ۲۴۰ صفحه با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۷ هزار تومان در نشر افق منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: توصیه‌های من برای شاگرد اول  شدن: (متأسفانه خودم به هیچ‌کدام‌شان عمل نمی‌کنم.)

۱. موقع درس بیدار بمانید (وگرنه ضرر می‌کنید).

۲. از معلم‌های‌تان نقاشی‌های مسخره و خنده‌دار نکشید.

۳. از بچه‌های قُلدر کلاس فاصله بگیرید تا توی دردسر نیفتید.

۴. به مامان و بابای‌تان اجازه ندهید چیزی در روزنگار مدرسه‌تان بنویسند.

۵. به خواهر اخموی‌تان اجازه ندهید برای‌تان رئیس‌بازی دربیاورد. (این یکی هیچ ربطی به مدرسه ندارد اما خیلی مهم‌ است!)

همچنین  پنج کتاب از مجموعه «صدای‌ چی‌ بود» با عنوان‌های «تَتَق تَتَق تَقونه   صدای چیه تو خونه»، «قوقولی قوقو خروس بود     منتظرِ عروس بود»، «قان و قان و قان  ماشین مامان»، «تَق و تَق و تَق رو چوبه    نجاره میخ می‌کوبه» و «چشمه می‌گه با قُل‌قُل   می‌خوام برم پیش گُل» سروده زهرا موسوی و تصویرگری حدیثه قربان  هرکدام در ۲۰ صفحه و با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۳ هزار تومان  در نشر افق منتشر شده‌اند.

در معرفی این کتاب‌ها عنوان شده است: در این کتاب‌ها کوچولوها با شعرهایی شاد و تصویرهایی شیرین صداهای گوناگون را می‌آموزند،  مثلا صداهای  قُل‌قُل سماور، مع‌مع‌ گوسفند، بوق‌بوق ماشین، خِش‌خِش برگ‌ها  و تق‌تق چکش را می‌شنوند و به‌طور غیرمستقیم با وسایل‌ خانه، حیوانات و ویژگی‌هایشان، انواع وسایل نقلیه، طبیعت و زیبایی‌هایش و با انواع شغل‌ها آشنا می‌شوند.

علاوه بر این شعرهای زهرا موسوی با الهام گرفتن از متل‌های ایرانی به خوبی کوچولوها را با ریتم و موسیقی آشنا می‌کنند و نقش مهمی در زبان‌آموزی دارند.  

منبع: ایسنا